کلید اتوماتیک هیوندای چیست و چه کاربردی دارد؟

کلید اتوماتیک هیوندای شکل کاملی از MCCB در برق است. MCCB یک دستگاه الکتریکی خودکار است که برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر اضافه‌بار، اتصال کوتاه، جریان آنی و خطای زمین استفاده می‌شود. این یک نسخه پیشرفته از MCB (شکن مدار مینیاتوری) است. از 32 آمپر تا 1600 آمپر با محدوده ولتاژ 230 ولت تا 1.1 کیلوولت در دسترس است. قیمت کلید اتوماتیک هیوندای نیز نسبت به محصولات مشابه بسیار بهتر است. در نتیجه می‌توانید آن را در پروژه‌های خود مورداستفاده قرار دهید.

مزیت اصلی کلید اتوماتیک هیوندای این است که می‌توانیم آن را مطابق با نیاز خود با نصب با آینده جدید مانند بسته‌شدن از راه دور، سفر UV و غیره تنظیم کنیم. این بهترین جایگزین برای قطع‌کننده مدار هوا از نظر هزینه است و همچنین عملکرد بهتر همچنین، می‌توانید تنظیم جریان و همچنین تنظیم زمان را در قطع‌کننده مدار قالبی تنظیم کنید.

اجزای تشکیل‌دهنده کلید اتوماتیک هیوندای

در مورد قیمت کلید اتوماتیک هیوندای صحبت کردیم، اما لازم است به این موضوع اشاره کنیم که ارزان بودن آن هیچ دخل و تصرفی بر کیفیت، متریال ساخت و قطعات این محصول ندارد.

MCCB از 9 بخش مختلف تشکیل شده است

ناودان قوسی:

این مجموعه‌ای از صفحات فلزی موازی با عایق‌بندی متقابل است که برای تقسیم قوس درحال‌توسعه در قطع‌کننده مدار قالب‌گیری استفاده می‌شود. جنس لوله قوس الکتریکی از جنس فولاد و الیاف شیشه است.

جابه‌جایی contact:

یک ماده برنجی الکترولیز شده به‌عنوان تماس متحرک استفاده می‌شود. MOC (مواد ساخت) کنتاکت متحرک باید مقاومت قوس الکتریکی بالا، مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت کم و غیره باشد. MOC طول عمر MCCB را تعیین می‌کند.

مکانیزم عملیاتی:

با فرایند باز و بسته‌شدن تماس سروکار دارد. سرعت مکانیسم عملیاتی به‌سرعت حرکت دسته بستگی ندارد. به آن ساخت سریع و شکست سریع می‌گویند. این بخش با مکانیسم کار رله مرتبط خواهد بود.

همچنین، بریکرها با مکانیزم تست طراحی شده‌اند که به قطع‌کننده اجازه می‌دهد تا به‌صورت دستی خاموش شود.

پوشش پایه:

مجموعه‌ای بسته از مواد پلیمری ترموست تقویت شده با الیاف شیشه که عمدتاً به‌عنوان پوشش پایه مدارشکن کیس قالب‌گیری استفاده می‌شود. استحکام مکانیکی بهتری می‌دهد. تمام قطعات MCCB در داخل این کاورها نصب خواهند شد.

کانکتور ترمینال

کانکتور ترمینال یک مجموعه پیچ است که از مواد فولادی ساخته شده است. برای اتصال مدار خارجی با MCCB استفاده می‌شود. به‌طورکلی، سر آلن (شش‌ضلعی) با پیچ‌ومهره‌های محدوده گشتاور 8.8 تنی به‌عنوان یک اتصال ترمینال استفاده می‌شود. این تضمین می‌کند که هیچ تماس شلی بین ترمینال وجود ندارد.

اگر امتیاز MCCB بیش از 400 آمپر باشد، کانکتور ترمینال به مجموعه‌ای به نام پیوندهای پخش‌کننده مجهز می‌شود.

آنها برای اتصال MCCB با کابل‌های درجه بالاتر استفاده می‌شوند؛ زیرا اندازه کابل برای رتبه‌های جریان بالاتر بزرگ‌تر خواهد بود.

تماس دوفلزی:

یک جزء حساس به دما، ترکیب فولاد و مواد مس به‌عنوان تماس دوفلزی استفاده می‌شود. تماس دوفلزی به‌صورت سری با جریان خط مونتاژ می‌شود.

دستگیره:

برای بستن یا باز کردن تماس به‌صورت دستی استفاده می‌شود. همچنین، نمی‌توانید با نگه‌داشتن دستگیره در سمت بالا، خاموش‌شدن شکن را متوقف کنید. به آن سفر رایگان می‌گویند.

دستگیره دسته وضعیت شکن را نشان می‌دهد، چه در وضعیت روشن یا خاموش باشد.

اگر دسته در جهت بالا باشد به آن حالت ON و اگر در حالت روبه‌پایین باشد همان حالت خاموش نامیده می‌شود. اگر گیر کرد، دسته در موقعیت مرکزی قرار می‌گیرد.

دکمه trip دستی:

دکمه قرمز رنگی که با مکانیسم عملیاتی مرتبط است دکمه سفر دستی نامیده می‌شود. عمدتاً برای قطع کردن شکن به‌صورت دستی برای اهداف آزمایش استفاده می‌شود.

تفاوت بین MCB و MCCB

تفاوت اصلی بین MCB و MCCB ظرفیت آنهاست. ازیک‌طرف، MCBها دارای رتبه‌بندی کمتر از 100 آمپر با نرخ قطعی کمتر از 18000 آمپر هستند.

تفاوت‌های دیگر بین MCB و MCCB عبارت‌اند از:

منبع : آرک هیوندای

خروج از نسخه موبایل