بین الملل

شهادت نوجوان فلسطینی با گلوله صهیونیست‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین سرخط نیوز، نظامیان رژیم موقت صهیونیستی شامگاه پنجشنبه به سمت جوانان فلسطینی حاضر در شهرک «عزون» واقع در شرق  «قلقیلیة» تیراندازی کردند.

خبرگزاری شهاب گزارش داد، در جریان این تیراندازی، محمد نضال سلیم نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیستها به شهادت رسید و یک جوان دیگر نیز از ناحیه سینه، به شدت زخمی شد.

 

منابع محلی خبر دادند که در حال حاضر درگیریهای شدیدی بین نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی در این منطقه در جریان است و یک فلسطینی دیگر هم زخمی شده است. حال دو فرد زخمی، وخیم گزارش شده است.

کرانه باختری و قدس اشغالی همچنان ناآرام است و نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست هر لحظه امکان حمله شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها را می‌دهند، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته فلسطینی‌ها دست به ۳۳ عملیات فردی زده‌اند.

 این عملیات‌های فردی شامل پنج مورد تیراندازی با سلاح گرم، پرتاب بمب‌های دست‌ساز، پرتاب سنگ و مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود. این درگیری‌ها در ۱۵ منطقه مختلف از جمله مناطق قدس اشغالی، رام‌الله، قلقلیه، نابلس، جنین، اریحا و الخلیل صورت گرفته است.

از سوی دیگر انجمن اسرای فلسطینی امروز از یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به دهها خانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر داد.

در این یورش که در ساعات بامداد انجام شد دهها جوان فلسطینی به اتهام مشارکت در مقاومت علیه صهیونیست‌ها بازداشت و تعدادی از آن‌ها نیز پس از چند ساعت بازجویی آزاد شدند. صهیونیست‌ها همچنین لوازم داخل خانه‌ها را شکسته و موجب رعب و وحشت زنان و کودکانی که در خواب بودند، شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنین با یورش به روستای «جبع» در منطقه جنین قصد بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی را داشتند که با مقاومت مسلحانه آن‌ها مواجه شدند. در این یورش، صهیونیست‌ها دو جوان فلسطینی به نام‌های «محسن حمامره» و «عبدالرحیم شتیوی» را بازداشت کرده و با خود بردند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید