فرهنگ و هنر

شورای عالی انقلاب فرهنگی در همه ابعاد و حوزه‌ها کار ویژه انجام دهد

سرخط نیوز/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در همه ابعاد داخلی و بین المللی و در همه حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی کار ویژه انجام دهد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۲۹ تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار کرد: ما چالش ریشه‌دار و عمیقی با غرب در طول ۳۰۰ سال گذشته داشته‌ایم و همواره پیروان دین اسلام در مقابله با غرب، قیام و حرکت کرده‌اند. غرب در تمام طول فرهنگ و تمدن ما می‌خواسته حاکم شود اما بزرگان و علمای ما در طول تاریخ در مقابل آنها ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه حضرت ولی عصر(عج) و بیداری امام(ره) مسیر جدیدی را در جهان ترسیم کرد افزود: این مسیر، همان مسیر عاشوراییان و اصل انتظار بود. انقلاب اسلامی زمینه جدیدی برای حیات طیبه الهی فراهم کرده و منجر به عزت و اقتدار ایران شده است. اکنون ما امانت‌دار این گنجینه باعظمت هستیم و رسالت بزرگی داریم تا در جهت آرمان‌های الهی و قرآنی حرکت کنیم و در مقابل دشمنان و مستکبران بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر بهره‌گیری از ویژگی‌های برجسته امام(ره) و مقام معظم رهبری، تصریح کرد: باید حواسمان جمع باشد تا هویت و شخصیت ایرانی و اسلامی خود را به بیگانگان نفروشیم. باید جهاد، ایثار، عفاف، و هویت خود را در چارچوب اسلام، با قدرت حفظ کنیم. ما در پیچ تاریخی قرار داریم که اگر حضوری موثر و سازنده نداشته باشیم، دشمنان همه چیز ما را خواهند گرفت.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه فرهنگ به مانند اکسیژن هواست و وسیله نشاط و شادابی جامعه است، افزود: تحولات یکی دو سال اخیر منجر به شوکی سنگینی به تمامی نهادهای فرهنگی کشور شده است. دشمنان از همه ابزار خود استفاده کردند تا ما را از پا دربیاورند اما نتوانستند. یکی از نهادهایی که همگان از آن انتظار دارند و فرماندهی فرهنگ کشور را برعهده دارد، شورای عالی انقلاب فرهنگی است. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در همه ابعاد داخلی و بین المللی و در همه حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی کار ویژه انجام دهد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه حجاب را باید از دوران ابتدایی مدرسه آموزش دهیم گفت: دانشگاه‌های امروز با دانشگاه‌های دو سال قبل متفاوت است و باید توجه بیشتری به آنها شود. برای دانشجویان، اساتید و دانش آموزان باید برنامه داشته باشیم. آموزش و پرورش باید به معنای واقعی متحول شود و افرادی کاملا معتقد و دین‌دار به بدنه آن وارد شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایام مذهبی مانند غدیر و محرم، یک فرصت طلایی است اظهار کرد: این ایام، نقطه قوت ما جهت حفظ آرمان‌های امام و انقلاب است به شرط اینکه در جهت درست حرکت کنیم و حیات و حرکت حسینی را با همان عظمت در جهت وحدت و هم‌بستگی جامعه احیا کنیم. ظرفیت عظیم اهل بیتی و مردمی را نباید از دست بدهیم و باید همگان در جهت اعتلای دین اسلام بسیج شویم.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: مطالعات و پژوهش‌های متعددی در دنیا انجام شده است که نشان می‌دهد در هر حوزه‌ای که ناکارآمدی وجود دارد مربوط به ساختار ناکارآمد است. ساختار ناکارآمد می‌تواند بهترین منابع و نیروی انسانی را نابود کند.

استاندار مرکزی با اشاره به تهیه نقشه راه فرهنگی استان تصریح کرد: این نقشه راه، با در نظر گرفتن تمام ظرفیت‌ها و چالش‌ها و استفاده از تمامی نهادهای اجرایی در دست تدوین است و با تدابیری که اندیشیده‌ایم، در آینده نزدیک به خروجی نهایی خواهیم رسید.

مخلص الائمه اضافه کرد: تعدد متولیان فرهنگی و موازی‌کاری‌های آنها، هم منجر به از دست رفتن بودجه‌ می‌شود و هم کیفیت خروجی برنامه‌ها را کاهش می‌دهد که اصلاح آن باید مورد توجه نهادهای بالا دستی قرار گیرد.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.