برترین های کسب و کار

شکستگی شیشه جلو خودرو مشمول بیمه بدنه است؟

شکستگی شیشه جلو خودرو مشمول بیمه بدنه است؟

استعلام و خرید بیمه بدنه که جزو زیرمجموعه بیمه وسایل نقلیه موتوری است نیاز به اطلاعات خاصی دارد. اطلاعاتی مانند: تعریف بیمه بدنه، بیمه نامه ها، محاسبه قیمت بیمه و … به شما در خرید مناسب ترین بیمه خودرو کمک می کند.

بیمه بدنه نوعی از هر نوع بیمه نامه وسایل نقلیه موتوری است و پوشش آن شامل دو بخش پوشش اصلی و یک بخش پوشش اضافی است. اما اگر شیشه ماشین را بشکنید بیمه ماشین شما آن را پوشش می دهد؟.. باید بگوییم بله! پوشش شکستگی شیشه یک شکل اضافی از بیمه فیزیکی است که بیمه گذاران می توانند آن را خریداری کرده و با حق بیمه بالاتری از آن بهره مند شوند. بزرگترین مزیت پوشش های اضافی مانند پوشش شکستگی شیشه برای بیمه بدنه این است که نیازی نیست نگران هزینه یک حادثه خاص باشید. در این مقاله از کارمادیو می خواهیم در مورد پوشش شکستگی شیشه و پوشش کلی بیمه بدنه اضافی و اولیه صحبت کنیم.

بیمه بدنه چیست؟

با توجه به گرانی خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن تصادفات جاده ای، اهمیت بیمه بدنه به شدت مورد تاکید است. به همین دلیل کارشناسان بیمه توصیه می کنند که همه دارندگان خودرو به ویژه دارندگان خودروهای غیرعادی اقدام به خرید بیمه خودرو کنند.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً بیمه بدنه دارید و می خواهید بدانید که بیمه چه چیزی را پوشش می دهد. ابتدا بهتر است بیمه نامه بدنه را با هم بررسی کنید. بیمه بدنه یکی از بیمه نامه هایی است که خسارت وارده به خودرو را جبران می کند. بیمه نامه ها شامل پوشش های تحت عنوان اصلی و پوشش های اضافی که در بدنه خودروی آسیب دیده است می باشد.

صدمات بدنی موضوع بزرگی است و بیمه بدنه بلایای طبیعی از جمله زلزله، صاعقه و آتش سوزی را پوشش می دهد. البته این بیمه خسارات بیمه شده ناشی از سرقت خودرو را پوشش می دهد. اما بیایید نگاهی بیندازیم که بیمه بدنه پایه و اضافی چه مواردی را پوشش می دهد.

پوشش بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه اصلی خسارات ناشی از حوادث را پوشش می دهد

ویژگی های کلیدی بیمه سلامت عبارتند از:

آتش سوزی ها

صاعقه به ماشین برخورد کرد.

چرخ و لاستیک خودروها آسیب دیده است

انفجار

پوشش اضافی بیمه بدنه

پوشش اضافی، تکمیلی یا ثانویه شامل بسیاری از مواردی است که در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

پوشش شکستگی شیشه در بیمه بدنه: شکستگی شیشه یکی از پوشش های اضافی در بیمه بدنه است. و یکی از آسیب های ثانویه این است که اگر نگران شکستن شیشه خودرو خود هستید، بهتر است بیمه شکستگی شیشه جلو را خریداری کنید.

اتفاقات نادر مانند پاشیدن رنگ، مواد شیمیایی و اسید: احتمال بروز این مسائل بسیار کم است، البته با خرید این زیرپوشش می توانید در صورت بروز چنین اتفاقی از بیمه بدنه خود خسارت دریافت کنید.

پوشش تردد خودرو بیمه بدنه: انتقال و ترانزیت خودرو جزو پوشش های اضافی بیمه بدنه می باشد. اگر از خودروی خود برای بسیاری از سفرهای داخلی و خارجی استفاده می کنید، پوشش ترافیکی را فراموش نکنید.

شکستگی شیشه جلو خودرو مشمول بیمه بدنه است؟
شکستگی شیشه جلو خودرو مشمول بیمه بدنه است؟

سایر بیمه های شرکت

سایر بیمه نامه های تکمیلی بدنه شامل موارد زیر است:

پوشش نوسانات بازار بیمه بدنه

پوشش رفت و برگشت

خوشه های بسته در قطار

نقل و انتقال خودرو بی ارزش

جبران خسارت ناشی از کاهش قیمت خودرو

مدیریت حذف خودروهای کاهش یافته

محافظ خواب ماشین

بیمه بدنه چه صدماتی را پوشش نمی دهد؟

لازم به ذکر است برخی از خسارت ها شامل پوشش های پایه و اضافی نمی شود و بیمه بدنه مسئولیتی در قبال آن ندارد. این موارد به شرح زیر است:

خسارت ناشی از راننده بدون مجوز

خسارات ناشی از انفجارهای هسته ای

آسیب هنگام فرار از پلیس

آسیب عمدی به خود وارد می شود

آسیب ناشی از استفاده بیش از حد خودرو

ریسک ثانویه در بیمه بدنه

در ادامه بهتر است در مورد ریسک های ثانویه و پوشش های ارائه شده برای آنها اطلاعاتی به شما بدهیم.

سرقت قطعات خودرو همیشه یک خطر است. این موضوع باعث شد تا بیمه گر تا حدودی قطعات خودرو را بیمه کند. یعنی شرکت های بیمه قطعات مختلفی مانند رینگ، لاستیک، سیستم صوتی و سایر موارد مشابه را بیمه می کنند.

تامین هزینه های سفر یکی از مواردی است که معمولا کمتر به آن توجه می شود. به عنوان مثال، خودروی شما در تصادفی که تحت پوشش بیمه خودرو شما است، آسیب دیده است. در این صورت بیمه بدنه هزینه سفر بیمه را محاسبه و پرداخت می کند. توجه داشته باشید که این پوشش فقط برای خودروهای سواری است.

رانندگان کامیون و رانندگان خودرو نیز می توانند از بیمه بدنه استفاده کنند. به عبارت دیگر اگر این خودروها به دلیل تصادف تحت پوشش بیمه بدنه متوقف شوند، بیمه بدنه خسارتی که در اثر توقف متحمل شده اند را پرداخت خواهد کرد.

خودروهایی که بیش از 45 درصد خسارت دارند می توانند از پوشش استفاده کنند. البته آسیب باتری و لاستیک شامل این پوشش نمی شود.

مورد دوم زمانی است که بازار تغییر می کند و قیمت ها افزایش می یابد. در چنین حالتی بیمه بدنه خسارات وارده به افراد را پوشش می دهد.

شکستگی شیشه جلو خودرو مشمول بیمه بدنه است؟

بدون شک بیمه شکستگی شیشه بیمه بدنه یکی از مهم ترین پوشش های بیمه گذاران می باشد. در این مقاله به طور مفصل به بیمه بدنه پرداخته ایم. پوشش های پایه و تکمیلی این بیمه را بررسی کرده ایم و در مورد مواردی که تحت پوشش بیمه بدنه نیستند نیز اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده ایم. با توجه به تمامی موارد فوق بهتر است به فکر بیمه بدنه اضافی باشید و فراموش نکنید که تصادف غیرقابل پیش بینی است.