برترین های کسب و کارعمومی

صافکاری پی دی آر چیست؟

تعمیر تورفتگی بدنه خودرو که به PDR (Paintless Dent Repair) معروف است، یک فرایند نسبتا جدید برای ترمیم و از بین بردن گودی های جزئی، قری های کوچک و آسیب های ناشی از برخورد تگرگ به بدنه اتومبیل است. این روش باعث صرفه جویی در وقت و هزینه تعمیرات بدنه می شود.

مزایا صافکاری بدون رنگ

به نقل از استارلوکس .اگر از خوانندگان بلاگ‌های وب سایت تخصصی لوکاپرو باشید، حتما در مورد مزایا استفاده از متدهای آگاهی کافی دارید. در این فرم از صافکاری، قطعات بدون نقاشی مجدد ترمیم می‌شوند؛ از همین رو در زمان خرید و فروش مجدد خودرو، قطعه آسیب‌دیده باعث افت قیمت خودرو نمی‌شود. از طرفی در صافکاری بدون رنگ معمولا از متدهایی استفاده می‌کنند که زمان کمی به خود اختصاص می‌د‌هند؛ از همین رو خودرو آسیب دیده معمولا در کمترین زمان ترمیم می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینکه چه آسیب‎هایی می‌توانند بدون رنگ ترمیم شوند، می‌توانید با شماره‌های مندرج در وب سایت لوکاپرو تماس حاصل بفرمایید تا متخصصان ما با در نظر گرفتن نوع آسیب به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.

 صافکاری بدون رنگ چیست؟

امروزه اکثریت مردم دارای خودرو هستند و از آن به صورت مکرر استفاده می کنند، شغل ترمیم بدنه خودرو و صافکاری جزئی از ملزومات به حساب می آید.  صافکاری pdr خودرو مجموعه فعالیت های است که فرد متخصص و صافکار به جهت ترمیم بدنه آسیب دیده خودرو شما انجام می دهد.

صافکاری از دیر باز و از زمان ساخت ماشین ها مورد استفاده بوده است، اما در سالیان اخیر دچار تحول های اساسی شده است، این تحولات به دلیل ورود روش های نوین صافکاری مثل صافکاری بدون رنگ با دستگاه، صافکاری PDR و…، به دنیای صافکاری ایجاد شده اند. Pdr مخفف Paintless Dent Repair تعمیر تورفتگی بدنه خودرو است.

صافکاری بدون رنگ، صافکاری pdr یا صافکاری بی رنگ امروزه یکی از مهم ترین و موفق ترین حرفه ها در زمینه خدمات خودرو محسوب می شود که با گسترش تعداد ماشین ها در سراسر کشورها و جاده ها بسیار نیاز به صافکاری بدون رنگ است. با توجه به قیمت روزافزون اتومبیل و روی آوردن مردم به خرید اتومبیل های دسته دوم، صافکاری بدون رنگ بدنه خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است.

توجه به این نکته که هر لکه، فرو رفتگی، برآمدگی یا رنگ ریختگی بدنه خودرو می تواند قیمت آن را تا حد زیادی کاهش دهد، صاحبان خودرو را بر آن داشته است برای جلوگیری از افت شدید قیمت اتومبیل خود، ماشین های تصادفی خود را به یک صافکاری بدون رنگ بسپارند تا با انجام یک صافکاری نقاشی بی نقص، بدنه خودرو مانند روز اول نمایش داده شود و اتومبیل با کاهش قیمت شدیدی مواجه نگردد.

آموزش پی دی آر | اموزش صافکاری پی دی ار در کرج | صافکاری pdr درب خودرو

کلمه PDR یا همان صافکاری بدون رنگ مخفف کلمه انگلیسی Paintless Dent Repair می باشد. هر گونه ضربه و آسیب به بدنه خودرو افزون بر این که باعث زشتی خودروی شما می شود، سطح ایمنی خودروتان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اگر خودرو یا وسیله نقلیه شما به هر دلیلی از جمله، ، خروج از پارکنیگ و… دچار آسیب شده است، شما می توانید بدون این که به رنگ ماشین تان آسیبی برسانید، حتی شدید ترین آسیب ها و تورفتگی ها را هم با روش صافکاری PDR و با روش های صافکاری بدون رنگ با دستگاه یا صافکاری بدون رنگ با ابزار ترمیم کنید.

 روش های صافکاری بدون رنگ یا PDR

خود صافکاری بدون رنگ یا PDR هم انواعی دارد. در هنگامی که شما خودرو آسیب دیده تان را، به جهت صافکاری، به صافکاری و نقاشی یا مرکز صافکاری بدون رنگ می برید، در آنجا صافکار و فرد متخصص PDR خود بسته به شکل آسیب و شدت آن تشخیص می دهد که از کدام یک از روش های صافکاری PDR استفاده کند. صافکاری بدون رنگ یا پی دی آر به طور کلی به دو دسته ی صافکاری بدون رنگ با ابزار و صافکاری بدون رنگ با دستگاه تقسیم می شود که در ادامه توضیح می دهیم.

صافکاری بدون رنگ با دستگاه

صافکاری بدون رنگ با دستگاه، با استفاده از دستگاه های مدرن و بروز دنیا مثل هاتباکس،‌ چسبی، دستگاه بادگیری و… انجام می شود. استفاده ازاین دستگاه ها باعث شده است که بر خلاف صافکاری با رنگ یا همان صافکاری سنتی، هیچ گونه آسیبی در حین صافکاری به بدنه خودرو شما وارد نشود و قسمت آسیب دیده خودروتان، بدون نیاز به رنگ شدگی مانند روز اولش شود.

صافکاری بدون رنگ با ابزار

همانطور که از نامش پیداست در این شیوه، با استفاده از وسایل و ابزارآلات مخصوص PDR، عمل صافکاری بر روی خودروی شما انجام می شود، ابزارهای این روش میله ها و قلم های مخصوص صافکاری PDR هستند. این نوع صافکاری بدون رنگ هم از آنجایی که به مانند صافکاری بدون رنگ با دستگاه از زیر شاخه های صافکاری PDR می باشد، هدفش این است که خودرو شما را بدون نیاز به رنگ شدگی و بتونه کاری به شکل سابق خود بازگرداند.

 دستگاه های صافکاری بدون رنگ با دستگاه و ابزار آلات PDR

صافکار در روش صافکاری پی دی آر برای آن که آسیب ها، ضربات و خوردگی های خودرو را رفع کند، نمی تواند از ابزار صافکاری سنتی استفاده کند، زیرا استفاده از ابزار صافکاری سنتی احتمال نیاز بدنه خودرو به رنگ شدگی را افزایش می دهد، به همین سبب صافکار در روش های صافکاری PDR اعم از صافکاری بدون رنگ با دستگاه و با ابزار، برای از بین بردن آسیب ها از ابزار آلات و دستگاه های مخصوص PDR استفاده می کند، که هیچ گونه ضرری برای رنگ خودرو شما ندارند.

هاتباکس

هاتباکس یک دستگاه دستی می باشد که با استفاده از گرما و حرارتی که در اطراف قسمت آسیب دیده خودرو ایجاد می کند، باعث می شود که قسمت فرو رفته به حالت عادی خود بازگردد. دستگاه هاتباکس بسته به این که روی چه نوع فلزی مثلا آلومینیوم، استیل یا سایر استفاده می شود، قابلیت تنظیم درجه حرارت و قدرت و مدت زمان گرما دهی را دارد.

روش کار این دستگاه که در شیوه صافکاری بدون رنگ با دستگاه از آن استفاده می شود به این شکل است که پس از تنظیم کردن قدرت و مدت زمان، سری دستگاه را بر روی قسمت آسیب دیده قرار می دهید و پس از مدت زمان مشخصی و با تکرار این کار، قسمت آسیب دیده بدنه به حالت اولیه اش باز می گردد.

میله PDR

میل های پی دی آر ابزاری حیاتی در صافکاری PDR هستند. به این شکل که قسمت عمده کار در این روش صافکاری، که بالا آوردن قسمت های تو رفته است، تنها با استفاده از این ابزار امکان پذیر است. روش کار میله های پی دی آر به این ترتیب است که صافکار میله ها را به زیر قسمت آسیب دیده هدایت می کند و با شدت فشار بسیار پایین قسمت فرو رفته را به سمت بالا هل می دهد و می فشارد، مقدار شدت فشار به قدری پایین و محتاطانه است که به نوعی می توان گفت فلز را ماساژ می دهند تا فشار. میله های PDR خود به سه دسته میله های دم ماهی، میله های چرخشی و میله های اهرمی تقسیم می شوند.

چسبی

چسبی از دیگر ابزار و دستگاه های پرطرفدار صافکاری PDR محسوب می شود که هم در صافکاری بدون رنگ با دستگاه و هم در صافکاری بدون رنگ با ابزار کاربرد دارد. چسبی خود، از دو وسیله تشکیل شده است که یکی از آن ها در دسته بندی ابزارهای PDR و دیگری در در دسته بندی دستگاه های PDR قرار می گیرد.

به این شکل که برای استفاده از چسبی، شما در ابتدا باید با استفاده دستگاه چسبی که نوعی چسب تفتگی است، چسب های قوی که مخصوص PDR هستند را آب کنید و بر روی ابزار تگرگ کش یا تگ های کوچکی که برای بالا آوردن قری های کوچک و بزرگ از آنها استفاده می شود بریزید، سپس ابزار تگرگ کش را به قسمت تو رفته بچسبایند و پس از این که به خوبی چسبید و خشک شد آن را بکنید.

معایب صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ، معایبی هم می تواند داشته باشد. در بیشتر مواقع در صافکاری بی رنگ نیاز به استفاده از لیسه‌ی زیاد است که این کار باعث می شود سطح بدنه آن طور که می خواهیم صاف نشود و در یکسری شرایط ممکن است از پولیش زیادی استفاده شود که این امر موجب برداشتن یک لایه رنگ از قسمت آسیب دیده می شود. در نتیجه نباید همیشه از این روش برای صافکاری بدنه خودرو استفاده کرد