برترین های کسب و کار

طرز تهیه ترافل خرما

مرحله اول تهیه ترافل خرمایی:

فروشگاه انلاین خرما: ابتدا آب را در داخل ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت با شعله متوسط بگذارید تا ولرم شود بعد ظرف را از روی حرارت بر می داریم و خرما ها را در درون آب ولرم می ریزیم و 10 الی 15 دقیقه صبر می کنیم تا خرما ها خیس بخورند.

( با انجام این کار به راحتی و زود پوست خرما ها جدا می شود اما اگر چنان چه از رطب استفاده می کنید دیگر نیازی به خیس کردن نیست چون پوست رطب به خودی خود به راحتی جدا می شود.)

مرحله دوم تهیه ترافل خرمایی:

خرما کبکاب با کیفیت: حال در ادامه پوست خرما ها را می گیریم و با چاقو یک برش افقی روی خرما ها می زنیم بعد هسته آن ها را خارج کرده و خرما ها را در داخل ظرفی می ریزیم و آماده کنار می گذاریم.

مرحله سوم تهیه ترافل خرمایی:

گردو ها را شکسته و مغز آن ها را پاک می کنیم و در داخل میکسر ریخته تا خرد و پوره شود بعد در داخل ظرف مناسبی ریخته و آماده کنار می گذاریم.

مرحله چهارم تهیه ترافل خرمایی:

بیسکوییت ها را در داخل میکسر می ریزیم تا پوره شود.

مرحله پنجم تهیه ترافل خرمایی:

حال در ادامه خرما های پوست گرفته را نیز اضافه نموده و میکسر را روشن می کنیم تا خرما ها کاملا پوره شده و با پوره بیسکوییت ها مخلوط شود.

مرحله ششم تهیه ترافل خرمایی:

گلاب و پودر دارچین را هم چنین اضافه نموده و مجددا میکسر را روشن می کنیم تا با مواد مخلوطی قاطی شده و کاملا ترکیب شود.

مرحله هفتم تهیه ترافل خرمایی:

حال نوبت خامه است خامه را نیز اضافه نموده و مجددا میکسر را روشن نموده تا همه مواد با هم مخلوط شده و کاملا ترکیب شوند.

حال این خمیر مایه ترافل خرمایی را که آماده کرده ایم را کنار می گذاریم.

 مرحله هشتم تهیه ترافل خرمایی:

شکلات تخته ای را ابتدا خرد کنید و بعد در داخل ظرف مناسبی بریزید و بعد روی حرارت بخار آب گذاشته و مرتب آرام آرام هم بزنید تا به روش بن ماری شکلات تخته ای ذوب شود.

مرحله نهم تهیه ترافل خرمایی:

حال در ادامه مایه ترافل خرمایی آماده را با قاشق غذا خوری مقداری بر داشته و با دستان تمیز آن را گرد به شکل گردو در آورده و بعد در شکلات ذوب شده می غلتانیم و سپس در داخل پوره گردو و یا هر مغز خوراکی و یا پودر دلخواه می غلتانیم و در داخل سینی مناسبی آماده می گذاریم.

  ترافل خرما با آرد | ترافل خرما شف طیبه | ترافل خرما و شکلات

مرحله دهم تهیه ترافل خرمایی:

حال در ادامه ترافل های خرمایی آماده شده را در داخل کاغذ قالبی گذاشته و در سینی مناسبی می گذاریم.

می توانید ترافل های خوشمزه به ظرف سرو گذاشته و همراه خانواده محترم میل کنید.

نوش … جان …

می توانید انواع مغز ها را از جمله مغز پسته و مغز فندوق و مغز بادام را خرد کرده و یا پودر نارگیل آماده در ظرف های جدا گانه ای بریزیم و بعد ترافل های آغشته به شکلات ذوب شده را در درون مغز های خرد شده بغلتانیم.

چند نکته:

اگر دوست دارید مایه ترافل بیشتری داشته باشید می توانید بیسکوییت بیشتری پوره کرده و اضافه کنید و یا از خامه به مقداری بیشتری استفاده کنید و یا حتی از شکلات ذوب شده در مواد مخلوطی مایه ترافل نیز به کار ببرید.

اگر مایل بودید می توانید مقداری از پودر زنجبیل هم به مایه ترافل خرمایی اضافه کنید

انواع ترافل خرما

ترافل خرما را می توانید با مواد مختلفی درست کنید و در دستور تهیه آن، مواد گوناگونی را به کار ببرید. مثلا استفاده از خامه، شکلات، کره بادام زمینی، بیسکویت، ارده و … همراه با خرما معمول است. از طرف دیگر ترافل به عنوان یک شیرینی راحت و ساده، نه نیاز به پخت  دارد و نه فر یا قابلمه. تهیه آن هم اصلا وقت گیر نیست و در کمترین زمان ممکن می توانید آن را درست کنید.

در ضمن به کار بردن ادویه های معطر مثل دارچین و هل هم به سلیقه شما بستگی دارد یا موادی که برای تزیین و روکش آن استفاده می کنید. البته در کنار ترافل خرما، ترافل شکلاتی هم وجود دارد که در طرز تهیه آن شکلات جزو اصلی حساب شده و با روکش های مختلفی تزیین می شود.

فوت و فن های طرز تهیه ترافل خرما

استفاده از میکسر در طرز تهیه ترافل خرمایی، هم کار را سریع تر و راحت تر می کند و هم در نهایت ترافل زیبا و یکدست تری خواهید داشت. ولی اگر میکسر در دسترس نداشتید مواد را در پاکت پلاستیکی بریزید و با گوشت کوب بکوبید و له کنید. سپس با هم مخلوط کنید.

گاهی اوقات در طرز تهیه ترافل خرما از کمی کره، روغن نارگیل یا روغن مایع هم برای نرم تر شدن مواد استفاده می کنند. ولی در مصرف کره، زیاده روی نکنید چون بعد از سرد شدن و نگهداری، احتمال سفت شدن ترافل ها بالاتر می رود.

موادی که می توانید در طرز تهیه ترافل خرما  به کار ببرید

طرز تهیه ترافل خرما با شکلات و خامه

خرما یا رطب: ۳۰۰ گرم

بیسکویت (پتی بور یا ساقه طلایی) : ۱۰ عدد

پودر گردو: ۵۰ گرم

دارچین: ۱ قاشق چای خوری

پودر هل: ۱/۲ قاشق چای خوری

گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

خامه صبحانه کم چرب: ۱ قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای: ۲۰۰ گرم

مرحله اول؛ پوست خرماها را جدا کنید

خرماها را در آب ولرم بریزید تا پوست آن ها راحت تر جدا شود. در صورتی که از خرما با پوست استفاده کنید، در نهایت ترافل ها شکل یک دست و زیبایی نخواهند داشت. بعد از این که پوست خرماها را جدا کردید، هسته را هم خارج کنید.

مرحله دوم؛ مواد ترافل را با هم مخلوط کنید

بیسکویت ها و خرما را در مخلوط کن بریزید و آن ها را کاملا پوره کنید. وقتی مواد نرم و خمیری شدند، خامه، دارچین، پودر هل، گلاب و پودر گردو را اضافه کنید. دوباره به هم بزنید. مایه به دست آمده را در ظرف بریزید و به اندازه یک گردو یا کوچک تر بردارید و به شکل گلوله درست کنید.

مرحله سوم؛ شکلات ها را به روش بن ماری ذوب کنید

شکلات ها را به اندازه کوچک تر خرد کنید و در یک کاسه بگذارید. کاسه را روی بخار آب یا روی سطح آب در حال جوش قرار دهید. اجازه دهید شکلات ها به روش بن ماری کاملا ذوب شوند.

مرحله چهارم؛ ترافل ها را با شکلات بپوشانید

توپک های خرما را در شکلات ذوب شده بغلتانید و بعد آن ها در پودر پسته، خلال بادام، پودر نارگیل، فندق، مرواریدهای خوراکی، کنجد و … بچرخانید. ترافل شما آماده است. آن را در ظرف مناسب سرو کنید.

فراموش نکنید که در صورت نگهداری طولانی مدت ترافل ها، آن ها را در یخچال و در ظرف در بسته قرار دهید.