اقتصادی

ظرفیت تولید ۳۰ هزار مگاوات برق با انرژی خورشیدی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج و مردم می‌توان سالیانه ۶۰۰۰ مگاوات و طی برنامه ۵ ساله ۳۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی تولید کرد.

به گزارش سرخط نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم امضای تفاهمنامه بسیج مستضعفین و وزارت اقتصاد با محوریت ظرفیت سازی و مردمی‌سازی فعالیت‌های اقتصادی اظهار کرد: موفقیت دولت در زمینه‌های گوناگون اقتصادی به شرطی حاصل می‌شود که مردم پای کار بیایند.

وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی طی سال‌های اخیر تجربیاتی حاصل شده که می‌توان از ظرفیت بسیج و سپاه در این زمینه استفاده کرد مردم نیز معمولاً به درخواست بسیج پاسخ مثبت می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج تشکیلات مردمی است که در تحقق دولت اسلامی می‌تواند کمک کننده باشد گفت: بسیج در نقاط مختلف کشور اقدامات بزرگی را صورت داده و به طور نمونه فقط در استان کرمان پایگاه مقاومت بسیج یک قطب صنعتی ایجاد کرده که محصولات دانش بنیان را صادر می‌کند.

سلیمانی تاکید کرد: در خصوص انرژی خورشیدی با توجه به ناترازی موجود کشور پیشنهاد ما این است که به بسیج و سپاه استان‌ها نقش بدهیم.

وی گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج می‌توان در هر استان سالیانه ۲۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی تولید کرد که در کل کشور به ۶۰۰۰ مگاوات می‌رسد و در طی برنامه ۵ ساله می‌توان ۳۰ هزار مگاوات برق از طریق انرژی خورشیدی تولید کرد. در حال حاضر برق یکی از روستاهای شهرستان قروه به طور کامل از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.