برترین های کسب و کارعمومی

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

علل و راهکارهای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی

روشن نشدن تلویزیون ال جی یکی دیگر از انواع مشکلاتی است که در تمام مدل های این تلویزیون ها مشاهده می شود. درواقع روشن نشدن تلویزیون ربطی به نوع برند ندارد و هر تلویزیونی با هر برندی ممکن است با این مشکل، رو به رو شود، چرا که این مشکل در تلویزیون ها، اغلب به دلیل خرابی یکی از قطعات اصلی داخلی می باشد.
مشکل روشن نشدن تلویزیون ال جی معمولا با تعمیر یا تعویض قطعه معیوب داخلی، به راحتی برطرف شده و مشکل تلویزیون تان حل خواهد شد.

عیب یابی و بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

برای اینکه بدانید اشکال دستگاه تان چیست و چرا روشن نمی شود، ابتدا باید چراغ استندبای تلویزیون تان را بررسی کنید. در مواردی که دستگاه با مشکلی رو به رو شده، این چراغ یا کلا روشن نشده و یا به صورت چشمک زن عمل می کند. هر کدام از این موارد، نشان دهنده خرابی یک از قطعات داخلی دستگاه شما است.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست؟

از جمله دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی می توان موارد زیر را نام برد:
•    آسیب دیدن برد پاور تلویزیون
•    کیفیت پایین کابل HDMI
•    آب خوردن پنل تلویزیون
•    ویروسی شدن مین برد تلویزیون
•    خرابی cpu مین برد

وقتی تلویزیون ال جی روشن نمی شود چه کنیم؟

وقتی تلویزیون ال جی شما از هر مدل ال سی دی یا ال ای دی که باشد، روشن نمی شود، پیش از آن که با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس بگیرید، بایستی ابتدا اقدامات اولیه زیر را انجام دهید:
1.    کنترل تلویزیون
مشکلات کنترل تلویزیون شامل عدم داشتن باتری، باتری های معیوب و یا خرابی خود کنترل و کلیدهای آن، می تواند یکی از دلایل روشن نشدن تلویزیون شما باشد. پس ابتدا پیش از هر اقدامی، بهتر است از سلامت کنترل تلویزیون خود مطمئن شوید. به کنترل باتری بیندازید و اگر باتری دارد، باتری های آن را عوض کنید. اگر پس از اطمینان از سلامت کنترل، هنوز هم تلویزیون شما روشن نمی شود، می توانید مراحل بعدی را دنبال کنید.
2.    پریز برق را چک کنید
اشکال در پریز برقی که تلویزیون یا محافظ تلویزیون به آن متصل شده، یکی از دلایل رایج روشن نشدن تلویزیون ال جی است. برای حل این مشکل بهتر است پریز برق را بررسی کنید. همچنین می توانید تلویزیون را مستقیما به یک پریز دیگر وصل کنید. اگر پریزی دیگری در نزدیکی تلویزیون نیست، می توانید از یک سه راهی که مطمئن هستید سالم است، استفاده کنید.
3.    کابل های تلویزیون را بررسی کنید
خرابی کابل ها و سیم های تلویزیون اعم از خوردگی، پارگی و … نیز می تواند از دیگر علل روشن نشدن تلویزیون ال جی شما باشد. پس بعد از اینکه پریز برق را چک کردید و مطمئن شدید که برق دارد، از سلامت کابل های تلویزیون اطمینان حاصل کنید. اهم سنج یک وسیله کاربردی است که می توانید به کمک آن از سلامت سیم و کابل های تلویزیون مطمئن شوید.
علاوه بر کابل های برق، یک کابل HDMI بی‌ کیفیت نیز می تواند به برد پاور تلویزیون آسیب بزند و باعث روشن نشدن تلویزیون شما شود. پس مطمئن شوید که کابل اچ دی ام آی تلویزیون شما از کیفیت مناسبی برخوردار است.

علت روشن نشدن تلویزیون ال جی چیست؟ • امداد تی وی

چرا تلویزیون ال جی روشن نمی شود؟

  • اگر با وجود انجام دادن مراحل بالا، تلویزیون ال جی شما همچنان روشن نمی شود، قطعا اشکال از بخش های داخلی دستگاه است. در چنین حالتی بهتر است از خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد استفاده کرده و تلویزیون خود را به سرعت تعمیر کنید.
    از جمله مشکلات داخلی تلویزیون که باعث می شود تلویزیون شما روشن نشود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    1.    اشکال در برد پاور تلویزیون
    برد پاور یا همان منبع تغذیه تلویزیون، وظیفه برق رسانی به سایر قسمت های تلویزیون را دارد. برد پاور از جمله قطعات داخلی دستگاه شماست که اگر خراب شود، با عدم برق رسانی مطلوب به بقیه اجزا، می تواند مانع از روشن شدن تلویزیون تان شود.
    توجه داشته باشید که برد پاور تلویزیون شما معمولا به دلیل نوسانات برق از کار می افتد. به همین دلیل است که توصیه می شود برای تلویزیون ها از محافظ برق استفاده کنیم.
    در شرایطی که برد پاور تلویزیون تان خراب شده، بهتر است از یک مرکز نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در مشهد کمک بگیرید تا هم قطعه برد پاور و هم سایر قطعات مربوط به این قسمت را تعویض یا تعمیر نماید. به این ترتیب شما می توانید طول عمر منبع تغذیه دستگاه خود را بالا برده و تلویزیون تان

 

  • چرا تلویزیون ال جی روشن نمی‌شود؟ بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

اگر هر فنی که بلدید روی تلویزیون اجرا می‌کنید اما نمی‌توانید آن را روشن کنید، حق دارید که نگران باشید! چرا که روشن نشدن تلویزیون نشان می‌دهد که این دستگاه با مشکل جدی مواجه شده است به گونه‌ای که یا مین برد یعنی برد اصلی آن خراب شده است یا برد پاور یعنی منبع تغذیه آن. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا ضمن بررسی علت روشن نشدن تلویزیون ال جی شما را با دلیل اصلی خرابی مین برد و برد پاور تلویزیون و همچنین یک مرکز معتبر که تلویزیون شما را مانند روز اول به شما تحویل می‌دهد آشنا کنیم.

برای تعمیر تلویزیون ال جی در اصفهان با شماره های زیر تماس بگیرید.

خرابی مین برد اصلی‌ترین علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

دلایل خرابی مین برد تلویزیون

مین برد یا همان برد اصلی تلویزیون تعیین کننده نقش و مسئولیت هر یک از اجزاء و قطعات تلویزیون است درست مانند مدیر یک کمپانی بزرگ که وظیفه و مسئولیت هر بخش را تعیین می‌کند. با این وجود خرابی مین برد تلویزیون مانند کمپانی است که مدیر نداشته باشد. بر روی برد اصلی مهم‌ترین اجزاء تلویزیون شامل: انواع ورودی و خروجی‌ها از جمله ورودی صدا، ورودی تصویر، USB، HDMI و … قرار گرفته است. بنابراین بدیهی است که در صورت خرابی برد اصلی تلویزیون، این دستگاه ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نشود از این‌رو خرابی مین برد تلویزیون، مهم‌ترین علت روشن نشدن تلویزیون ال جی است. نوسان برق، استفاده از کابل‌های غیر استاندارد برای اتصال به تلویزیون و همچنین آبخوردگی این دستگاه از مهم‌ترین دلایل  هستند.

بنابراین توصیه می‌شود که حتماً از یک محافظ برق برای اتصال تلویزیون خود به جریان برق استفاده کنید و همچنین تنها از کابل‌های اورجینال و استاندارد برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید. در ضمن از آبخوردگی این دستگاه نیز خودداری کنید. متاسفانه تفکر خیلی از کاربران از آبخوردگی تلویزیون، ریختن آب بر روی تلویزیون است در صورتی که این دستگاه به کمترین میزان رطوبت نیز حساس است. نمونه‌ بارز رطوبت و آبخوردگی تلویزیون که موجب خرابی مین برد آن می‌شود، اسپری کردن مستقیم مایع تمیز کننده بر روی سطح نمایشگر تلویزیون است.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای تمیز کردن تلویزیون مایع تمیز کننده را بر روی دستمالی تمیز اسپری کنید و سپس آن دستمال را بر روی نمایشگر تلویزیون بکشید تا تمیز شود. پس از آن نیز نمایشگر تلویزیون را با استفاده از یک دستمال خشک پاک کنید تا رطوبت روی آن به طور کامل از بین برود. اینگونه مین برد تلویزیون شما دچار مشکل نمی‌شود و مجبور نخواهید شد که برای تعمیر تلویزیون دست به جیب شوید!

خرابی برد پاور دیگر دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی

دلیل خرابی برد پاور تلویزیون

دیگر علت روشن نشدن تلویزیون ال جی،  است. منبع تغذیه تلویزیون وظیفه دارد تا برق 220 ولت شهری را به برق مورد نیاز برای اجزاء تلویزیون تبدیل کرده و از طریق مین برد به آن‎‌‌ها منتقل کند. به همین دلیل برد پاور تلویزیون با نوسانات برق زیادی روبه‌رو است. از این‌رو اگر تلویزیون شما به یک محافظ برق متصل نباشد ممکن است بروز نوسانات برق موجب خرابی منبع تغذیه تلویزیون و حتی سوختن آن شوند. به همین دلیل اکیداً توصیه می‌کنیم که از یک محافظ برق برای تلویزیون خود استفاده کنید تا هم از خرابی برد اصلی تلویزیون و هم خرابی برد پاور آن جلوگیری کنید.

اگر تلویزیون ال جی روشن نشد چه کار کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم خرابی مین برد تلویزیون ال جی و همچنین خرابی برد پاور آن دلیل روشن نشدن تلویزیون ال جی هستند. اگر تلویزیون شما هم با چنین مشکلی مواجه شده است تنها کافیست که با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی تماس بگیرید. تعمیرکاران این مرکز پس از تماس شما به آدرس مورد نظرتان اعزام شده و به عیب‌یابی و برآورد هزینه تعمیرات تلویزیون ال جی می‌پردازند.

سپس شما را در جریان هزینه تعمیر تلویزیون قرار می‌دهند تا اگر تمایل داشتید پروسه تعمیرات تخصصی این دستگاه را آغاز کنند. پس از تعمیرات تلویزیون ال جی نیز با تست و بررسی این دستگاه طی مراحل متعدد از رفع مشکل آن اطمینان حاصل می‌کنند و این دستگاه را مانند روز اول در اختیار شما قرار می‌دهند.

معرفی یک مرکز معتبر برای تعمیر تلویزیون ال جی

معتبرترین مرکز عیب‌یابی و تعمیرات تلویزیون ال جی، نمایندگی تلویزیون ال جی است که از کارشناسان و تعمیرکاران دوره دیده و متخصصی تشکیل شده است. تعمیرکاران این مرکز خدمات تعمیر تلویزیون ال جی در محل را به کاربران ارائه می‌دهند به گونه‌ای به آدرس کاربر اعزام شده و ابتدا با عیب‌یابی اصولی مشکل اصلی تلویزیون ال جی را پیدا می‌کنند.

سپس این دستگاه را با تکنیک‌های حرفه‌ای در کمترین زمان ممکن با سرعت و دقت بالایی تعمیر می‌کنند و در نهایت برای اطمینان از رفع مشکل تلویزیون ال جی، این دستگاه را طی مراحل متعددی مورد تست و بررسی قرار می‌دهند. در ضمن پس از اتمام پروسه تعمیرات تلویزیون ال جی یک ضمانت‌نامه معتبر به کاربر ارائه می‌دهند تا در صورتی که تلویزیون ال جی مجدداً دچار همان مشکل قبلی شد خدمات تعمیر مجدد این دستگاه به صورت کاملاً رایگان به مشتری ارائه داده شود. اینگونه خیال مشتری از اینکه تلویزیون او به بهترین شکل ممکن تعمیر شده است کاملاً راحت است.