اقتصادیبرترین های کسب و کار

طریقه اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون

اتصال مستقیم دوربین مداربسته به تلویزیون

روش نصب دوربین امنیتی داهوا در تلویزیون بسیار ساده است ، شما فقط به موارد کمی نیاز دارید که در زیر شرح داده شده است: دوربین آنالوگ کابل کواکسیال (RG59) آداپتور برق جک پلاگین اتصال دهنده BNC آداپتور RCA

امنیت ساختمان | دوربین مداربسته | دوربین مداربسته آنالوگ

از مارک و برند خوب دوربین مدار بسته استفاده کنید

برای نصب دوربین مداربسته در تلویزیون ، اولین چیزی که باید بدانید این است که چه نوع دوربینی را خریداری کرده اید. روش دوربین های آنالوگ سنتی را با سیگنال هایی که توسط تلویزیون پشتیبانی می شوند توضیح خواهم داد شما نمی توانید از دوربین های آنالوگ با وضوح بالا با تکنولوژی HD-TVI ، HD-CVI و AHD استفاده کنید ، زیرا آنها با تلویزیون معمولی شما سازگار نیستند. اگر این نوع دوربین را دارید ، برای نصب آنها در تلویزیون خود به یک دستگاه اضافی نیز نیاز دارید و موضوع این مقاله نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن دوربین ها بخوانید: بنابراین ، دوربینی که در این مقاله برای نصب در تلویزیون خود یاد خواهید گرفت ، یکی از فناوری های CVBS (Composite Video Baseband Signal) است. اما نگران نباشید ، این فقط یک نام جالب برای یک دوربین مدار بسته سنتی آنالوگ است. جهت خرید دوربین دام داهوا لطفا کلیک کنید

دوربین مداربسته CVBS

هنگامی که به نزدیکترین فروشگاه دوربین مدار بسته بروید یا به دنبال آنالوگ سنتی در دیجی حفاظ یا هر فروشگاه آنلاین دیگری هستید ، تبلیغات اطلاعاتی را با اطلاعات مربوط به دوربین ۶۰۰ TVL (خطوط تلویزیون) یا چیزی شبیه به آن مشاهده می کنید. اگر این نوع اطلاعات را می بینید در مسیر صحیح قرار دارید.جهت خرید دوربین بولت داهوا لطفا کلیک کنید

نمونه ای از دوربین مداربسته آنالوگ سنتی

فرقی نمی کند که مدل دوربین دام ، بالت یا باکسی باشد (همانطور که در عکس نشان داده شده است). نکته مهم این است که اگر دوربین از فناوری CVBS سنتی استفاده می کند ، می توانید آن را در فروشگاه یا دفترچه راهنمای محصول بررسی کنید. تصویر زیر را مشاهده کنید:

نمونه ای از دوربین مداربسته آنالوگ سنتی

یک دوربین مدار بسته همچنین می تواند ۴۸۰ ، ۵۴۰ ، ۶۰۰ ، ۷۰۰ خط تلویزیون داشته باشد. در زیر مثالی از اطلاعات موجود در کاتالوگ دوربین را مشاهده می کنید

اطلاعات موجود در کاتالوگ دوربین مداربسته سنتی

کابل ها ، اتصالات و سایر لوازم جانبی برای نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون

بنابراین ، شما یک دوربین امنیتی صحیح دارید ، اکنون زمان آن رسیده است که برای نصب آماده شوید و مطمئن شوید که تمام لوازم جانبی را نیز در اختیار دارید. نگاهی به لیست زیر بیندازید تا بدانید که به چه مواردی نیاز دارید

کابل کواکسیال ترکیبی RG59

با استفاده از کابل کواکسیال ترکیبی RG59 به دلیل نحوه ساخت این نوع کابل ، می توانید همزمان سیگنال ویدیویی و برق را ارسال کنید.

کابل کواکسیال ترکیبی RG59

اتصال دهنده BNC

اتصالات BNC در هر طرف کابل کواکسیال قابل استفاده است. مدل های مختلف موجود در بازار وجود دارد ، همانطور که در شکل نشان داده شده است:

اتصال دهنده BNC

آداپتور BNC به RCA

برای اتصال دوربین مدار بسته به یک تلویزیون ، باید اتصال BNC را با RCA که ورودی موجود در تلویزیون است ، تطبیق دهید. نمونه ای از این نوع آداپتور را در تصویر زیر مشاهده کنید:

آداپتور BNC به RCA

کانکتور آداپتور برق جک پلاگین

اتصالات آداپتور برق جک پلاگین برای اتصال برق استفاده می شود. فقط کافی است آن را به کابل و به منبع تغذیه و دوربین مدار بسته وصل کنید.

کانکتور آداپتور برق جک پلاگین

منبع تغذیه دوربین مداربسته

انواع مختلف منبع تغذیه برای دوربین های مدار بسته وجود دارد ، برخی از آنها دارای جعبه های محافظ و فیوز هستند.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

راهنمای گام به گام نحوه نصب دوربین مدار بسته به تلویزیون را مشاهده کنید

مرحله ۱: دوربین مدار بسته خود را نصب کنید

مدل مناسب را برای نصب خود انتخاب کنید. رایج ترین گزینه ها دام وبولت است ، دوربین را به دیوار یا سقف بچسبانید و اتصال کابل را انجام دهید

اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

مرحله ۲: کابل دوربین مدار بسته را به دوربین وصل کنید

اتصال مناسب BNC به کابل کواکسیال خود را با توجه به جزئیات انجام دهید تا در اتصالات مشکلی نداشته باشید. همچنین مطمئن شوید که شیلد در تماس با هادی مرکز نباشد.

نحوه اتصال کایل دوربین مداربس

مرحله ۳: برای تغذیه دوربین از کانکتور P4 استفاده کنید

برای اتصال صحیح از اتصال P4 به منبع تغذیه و دوربین مداربسته برقرار کنید ، با توجه به قطب منفی و مثبت بودن کابل ها را به درستی نصب کنید تا از آسییب دیدگی دوربین جلوگیری شود

برای تغذیه دوربین از کانکتور P4 استفاده کنید

مرحله ۴: منبع تغذیه را به دوربین وصل کنید

منبع تغذیه را به طور صحیح به دوربین مداربسته متصل کنید ، همیشه به قطب مثبت کابل برق اهمیت بدهید . نترسید و تمامی مراحل را به درستی انجام دهید ، فقط این کار را درست انجام دهید.

منبع تغذیه را به دوربین وصل کنید

مرحله ۵: دوربین را به تلویزیون متصل کنید

با استفاده از آداپتور BNC به RCA ، ورودی دوربین مدار بسته را در ورودی ویدیوی استاندارد به تلویزیون وصل کنید. (ورودی صوتی و تصویری).

مرحله ۶: تلویزیون را روشن کنید و ورودی AV را انتخاب کنید

ورودی صوتی و تصویری (AV) را در تلویزیون خود انتخاب کنید. تصویر باید روی صفحه ظاهر شود.

بررسی برند و مدل دوربین مداربسته

جهت اتصال مستقیم دوربین مداربسته به مانیتور یا تلویزیون در ابتدا باید نوع تکنولوژی دوربین مداربسته خود را تعیین کنید. چرا که به دلیل نوع تکنولوژی به کار رفته در دوربین ها نحوه اتصال دوربین به مانیتور نیز متفاوت خواهد شد.

به عنوان مثال در دوربین مداربسته آنالوگ با تکنولوژی HD-TVI ، HD-CVI  و AHD این امکان نیست که بتوان مستقیما دوربین را به مانیتور وصل کرد و نیاز به یک دستگاه جانبی است. اما اگر دوربین مداربسته شما دوربین سنتی آنالوگ باشد؛ یعنی دارای تکنولوژی CVBS (Composite Video Baseband Signal) است. پس مراحل کار دیگر پیچیده نخواهد بود و می توان مستقیما دوربین را به مانیتور وصل کرد.

تجیزات لازم جهت نصب مستقیم دوربین به مانیتور/تلویزیون

ابتدا جهت نصب دوربین به تلویزیون نیاز به یکسری تجهیزات از جمله:

  • کابل کواکسیال ترکیبی : از طریق این کابل می توانید سیگنال تصاویر ویدیویی و برق را به طور همزمان منتقل کنید.
  • اتصال BNC: امکان استفاده در هر طرف کابل کواکسیال.
  • آداپتور BNC به RCA : جهت اتصال دوربین مداربسته باید اتصال را با این آداپتور به ورودی RCA تلویزیون وصل کرد.
  • کانکتور آداپتور برق جک پلاگین: از این کانکتور جهت اتصال آداپتور برق به دوربین مداربسته استفاده می شود.

1- اتصال مستقیم دوربین مداربسته  CVBS به تلویزیون

ابتدا دوربین مداربسته خود را در مکان مناسب نصب کنید.

  • در مرحله دوم باید کابل دوربین را وصل کنید. جهت این امر از اتصال BNC به کابل کواکسیال استفاده کنید.
  • در مرحله بعدی باید منبع تغذیه را به دوربین وصل کرد. جهت انجام این امر باید از کابل های کانکتور P4 استفاده کرد. اما در این مرحله حتما دقت کنید قطب های مثبت و منفی کابل را درست وصل کردید تا دوربین آسیب نبیند.
  • پس از انجام مراحل بالا نوبت به اتصال دوربین به خود تلویزیون است. جهت این امر از آداپتور BNC به RCA استفاده می کنیم. فقط دقت کنید از ورودی صوتی و تصویری استفاده کنید.
  • در آخر تلویزیون خود را روشن کرده و ورودی AV را انتخاب نمایید. در واقع ورودی AV ورودی صوتی و تصویری می باشد که امکان مشاهده تصاویر بر روی تلویزیون را می دهد.

2- اتصال مستقیم دوربین مداربسته آنالوگ HD به مانیتور

 

  • در ابتدا چک کنید مانیتور ورودی HDMI داشته باشد.
  • از آنجا دوربین های آنالوگ با تکنولوژی HD-TVI، HD-CVI و AHD نمی توانند با تلویزیون های معمولی ارتباط برقرار کنند باید از دستگاه تبدیل AHD به HTML کمک بگیرید.
  • به وسیله کابل کواکسیال دوربین مداربسته را به دستگاه تبدیل AHD به HTML متصل کنید.
  • سپس این دستگاه تبدیل را از طریق کابل HDMI به مانیتور متصل نمایید.

3- اتصال دوربین مداربسته IP به مانیتور

 

جهت اتصال دوربین مداربسته تحت شبکه به مانیتور باید مانیتور را چک کنید که ورودی LAN داشته باشد. بنابراین پس از اتصال کابل شبکه می توان از این طریق تصاویر را مشاهده نمود.

4- اتصال مستقیم دوربین مداربسته به کامپیوتر و لپ تاپ

  • جهت اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر در ابتدا باید چک کنید که دوربین IP شما قابلیت P2P را داشته باشد.
  • پس از آن جهت مدیریت تصاویر باید نرم افزار مخصوص دوربین مداربسته را نصب کنید. ( می توانید از بخش ، نرم افزار مورد نظر را دانلود کنید.)
  • سپس به وسیله کابل شبکه، دوربین مداربسته  ای پی را به پورت شبکه کامپیوتر وصل کنید.
  • جهت اضافه کردن دوربین ها در نرم افزاری که نصب نموده اید، ID و پسورد دوربین را وارد کنید.

5- اتصال DVR یا NVR به تلویزیون

در ابتدا بررسی کنید DVR یا NVR و تلویزیون شما دارای خروجی و ورودی HDMI است.

  • سپس خیلی راحت می توانید به وسیله کابل HDMI دوربین مداربسته را به تلویزیون وصل کنید.
  • در نهایت تلویزیون را روشن کنید و وارد ورودی HDMI شوید.