اقتصادی

مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی در کنار شوینده‌های‌ اصلی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری آنلاین، اگر در منزل ماشین ظرفشویی دارید، حتماً می‌دانید که باید از نمک ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید، اما ممکن است از دلیل استفاده از این محصول آگاهی نداشته باشید. اگر هم به تازگی تصمیم به استفاده از ماشین ظرفشویی گرفته‌اید، لازم است اطلاعاتی در مورد نمک ماشین ظرفشویی به‌دست آورید تا بتوانید بهترین بهره را از این ماده کاربردی بگیرید.

درواقع نمک ماشین ظرفشویی نیز مانند شوینده‌های ظرفشویی، برای این وسیله ضرورت دارند. در ادامه قصد داریم تا به بررسی تعریف و ضرورت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی بپردازیم. اگر این مهم برای شما نیز اهمیت دارد، با ما همراه شوید.

نمک ماشین ظرفشویی چیست و چه کار می‌کند؟

نمک ماشین ظرفشویی «Dishwasher Salt» به منظور نرم کردن آب در جریان شست‌وشوی ظروف در ماشین‌های ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع بیشتر آب‌های لوله‌کشی دارای سختی آب هستند. منظور از سختی آب، وجود مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و … در داخل آب است که سبب می‌شود پس از شست‌وشو، یک سری لک و رسوب روی ظروف باقی بمانند.

این رسوبات همچنین می‌توانند به خود ماشین ظرفشویی نیز آسیب بزنند. به همین خاطر است که در تمام ماشین‌های ظرفشویی از نمک ماشین ظرفشویی برای نرم کردن آب کمک می‌گیرند تا رسوبات حاصل از سختی آب، برای ماشین ظرفشویی مشکلی ایجاد نکنند. به عبارت دیگر، آب سخت حاوی آهک زیادی است و حل شدن مواد شوینده ماشین ظرفشویی را دشوارتر می‌کند که می‌تواند بر نتایج شست‌وشو و تمیزی ظروف تأثیر منفی بگذارد اما استفاده از نمک ماشین ظرفشویی، این مشکل را حل می‌کند.

مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی در کنار شوینده‌های‌ اصلی

چرا استفاده از نمک ماشین ظرفشویی ضرورت دارد؟

نمک ماشین ظرفشویی شما همان کلرید سدیم دانه درشت است که به نرم شدن آب سختی که روی ظروف باقی می‌ماند، کمک کرده و از مسدود شدن واحد نرم کننده ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که استفاده از نمک ظرفشویی چندان مهم نیست یا این سؤال برای آن‌ها ایجاد شود که چرا استفاده از نمک ماشین ظرفشویی ضرورت دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که وقتی از نمک ظرفشویی استفاده نشود، اگرچه ممکن است ظروف همچنان توسط ماشین شست‌وشو داده شوند و حتی تمیز شوند، اما ظروف مات و کدر خواهند بود. همچنین استفاده نکردن از نمک ظرفشویی در درازمدت، به خود ماشین ظرفشویی نیز ممکن است آسیب برساند.

مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی در کنار شوینده‌های‌ اصلی

مهم‌ترین مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

در بیان مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی می‌توان موارد بسیاری را نام برد که همگی آن‌ها می‌توانند در استفاده صحیح از ماشین‌های ظرفشویی، اهمیت بالایی داشته باشند. از جمله مزایای استفاده از نمک ماشین ظرفشویی می‌توان موارد زیر را نام برد:

محافظ از قطعات ماشین ظرفشویی و ظروف در مقابل رسوبات آهکی

نرم‌کننده آب‌های سخت

کمک به تقویت عملکرد ماشین‌های ظرفشویی در جریان شست‌وشوی ظروف

جلوگیری از ایجاد شدن لکه آب روی ظروف

افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

کمک به درخشندگی ظروف

انحلال مناسب در آب

موارد فوق از جمله مزایای نمک ماشین ظرفشویی هستند که استفاده از آن به‌صورت مداوم را توجیه می‌کند. بنابراین همیشه باید در کنار شوینده‌ها، از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی هم استفاده کرد.

آیا می‌توان از نمک‌های خوراکی برای ماشین ظرفشویی استفاده کرد؟

ممکن است برخی از افراد با این تصور که: «نمک، نمک است دیگر!» سعی کنند از نمک‌های خوراکی در داخل محفظه نمک ماشین ظرفشویی بریزند اما این کار اشتباه محض است. همانطور که گفته شد، نمک ظرفشویی از جنس کلرید سدیم خالص و دانه درشت است که ساختار آن را با نمک‌های خوراکی متفاوت می‌کند. نمک‌های ظرفشویی به‌صورت اختصاصی برای ماشین‌های ظرفشویی تولید می‌شوند و استفاده دیگری ندارند.

اگر از نمک خوراکی در ماشین ظرفشویی استفاده شود، این موضوع نه تنها کیفیت شست‌وشو را پایین می‌آورد، بلکه به‌شدت به ماشین ظرفشویی نیز آسیب می‌زند. خوشبختانه نمک ماشین ظرفشویی توسط برندهای مختلف تولید شده و در بیشتر فروشگاه‌های بزرگ سطح کشور عرضه شده است.

نکات تکمیلی استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

یک سری نکات کلی و تکمیلی در مورد نمک ماشین ظرفشویی وجود دارد که مطالعه آن‌ها در استفاده بهتر از این محصول به شما کمک می‌کند. این نکات به قرار زیر هستند:

نمک ماشین ظرفشویی به‌صورت مستقیم با ظروف در داخل ماشین برخورد نمی‌کند، بلکه قبل از شست‌وشو، روی سختی آب تأثیر گذاشته و سپس آب نرم با ظروف تماس پیدا می‌کند.

اگر پس از ریختن نمک ماشین ظرفشویی در آن، درب محفظه نمک را به‌خوبی نبندید، ممکن است نمک از آن نشت کرده و مشکلاتی را ایجاد کند، بنابراین همیشه آن را خوب ببندید.

برای ریختن نمک در محفظه مخصوص نمک ماشین ظرفشویی، بهتر است از یک قیف استفاده کنید تا نمک در اطراف آن نریزد.

لازم است به اندازه دو بند انگشت سر محفظه نمک خالی باشد (یعنی آن را تا آخر پر نکنید) چراکه اگر محفظه را لبریز از نمک کنید، روی ظروف شوره و سفیدک ایجاد خواهد شد.

در خرید نمک ماشین ظرفشویی دقت کنید چون استفاده از نمک‌های ظرفشویی غیراصلی یا تاریخ مصرف گذشته، علاوه بر کدر کردن ظروف، می‌تواند به ماشین ظرفشویی نیز آسیب برساند.

استفاده از نمک تقلبی در ماشین ظرفشویی نه تنها سختی را نمی‌گیرد، بلکه سختی آن را بیشتر هم می‌کند.

نمک ظرفشویی در رده شوینده‌های ضروری ماشین ظرفشویی قرار دارد بنابراین افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنند، باید در کنار سایر شوینده‌ها، نمک ماشین ظرفشویی را نیز همیشه در خانه خود داشته باشند.

اگرچه حساب شوینده‌ها از نمک ماشین ظرفشویی جدا است، اما نمک نیز مانند شوینده برای ماشین ظرفشویی ضروری است. به همین خاطر سعی کنید از برندهای برتر برای خرید نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید. نمک ماشین ظرفشویی بینگو برای این منظور می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

نمک ماشین ظرفشویی بینگو

خوشبختانه نمک ماشین ظرفشویی به آسانی در سطح کشور قابل خرید یا سفارش است. یکی از برندهای نمک ظرفشویی، برند بینگو است. درواقع بینگو «Bingo» یک برند تولید کننده شوینده در کشور است که تمرکز خود را روی تولید شوینده‌های ماشین ظرفشویی قرار داده است. نمک ماشین ظرفشویی بینگو، از جمله تولیدات اصلی این برند است که در فروشگاه‌های معتبر و بزرگ کشور عرضه شده است.

برای خرید نمک ماشین ظرفشویی بینگو می‌توان از طریق فروشگاه‌های آنلاینی همچون دیجی‌کالا یا اُکالا نیز اقدام کرد. در هر صورت شما می‌توانید کلیه موارد مربوط به ماشین ظرفشویی خود، اعم از ژل ماشین ظرفشویی یا قرص ماشین ظرفشویی، نمک ماشین ظرفشویی، جلا دهنده ماشین ظرفشویی و…. را از برند بینگو انتخاب نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری آنلاین در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.