نگاهی به قسمت نهم سریال «فوفو مسافری از کامادو»/ اصغر فرهادی وارد شد!

نگاهی به قسمت نهم سریال «فوفو مسافری از کامادو»/ اصغر فرهادی وارد شد!

روز سه‌شنبه مورخ چهاردهم شهریور ماه قسمت نهم سریال «فوفو مسافری از کامادو» از پلتفرم فیلم‌نت توزیع شد به همین بهانه نگاهی داریم به تازه‌ترین قسمت این مجموعه که برای مخاطبان کودک و نوجوان تهیه و تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر سرخط نیوز؛ در ادامه داستان‌های مهمان ناخوانده خانواده قلاقورچه، شخصیت ماینا پا به دنیای بازیگری‌ می‌گذارد و در قالب یک بازیگر کودک به شدت معروف و محبوب ظاهر می‌شود.

این قسمت از سریال «فوفو مسافری از کامادو» هم دارای شوخی‌های کلامی آیرونیک و هوشمندانه است که اوج آن در حضور شخصیتی به اسم اصغر فرهادی با بازی مجید افشاری که اتفاقا کارگردان سینما است نمود پیدا می‌کند.

این کارگردان که گویا مشتری‌های پدر خانواده است یک تشابه اسمی با همان کارگردان مطرح ایرانی دارد و در واقع اسم اصلی او علی اصغر فرهادی است!

در این قسمت شخصیت مانیا آرزو می‌کند که کاش یک بازیگر معروف و محبوب بود و شخصیت فوفو او را به این آرزو می‌رساند و فضاهای به شدت طنازانه و جالب توجهی در قالب یک بازیگر شناخته شده طراحی می‌شود. از جمله اینکه دایی با بازی پاشا جمالی در نقش مدیر برنامه‌ها ظاهر می‌شود و یا برادر بزرگ‌ترش در نقش روابط عمومی و مشاور رسانه ای او.

از جمله نکته‌های جالب توجه در این قسمت از سریال « فوفو مسافری از کامادو» طراحی صحنه و لباس است که در سکانس‌های از جمله در سکانس رستوران به شدت چشم‌نواز عمل می‌کند.

شاید تنها نقدی که می توان به قسمت تازه سریال «فوفو» وارد دانست سطح و جنس شوخی‌های این قسمت با قسمت‌های پیش از خود است. در قسمت نهم به دلیل یک فضای سینمایی از شوخی‌ها و اصطلاحاتی عموما استفاده می‌شود که شاید برای مخاطبان کودک تا حدی گنگ باشد مثلا نفس حضور و اعتبار کارگردانی مثل اصغر فرهادی و یا شغل‌های مثل مدیر برنامه و استایلیست ستارگان سینما.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که شیوه هر قسمت یک داستان برای روایت چنین سریالی یک انتخاب هوشمندانه بود زیرا دایره موضوعات و قصه‌ها را به شدت افزایش می‌دهد و یادآور شیوه قصه گویی است که به طور مثال مرضیه برومند و ایرج طهماسب در اواسط دهه هفتاد برای روایت آثار خود انتخاب می‌کردند و بیشتر یک نوع روایت سیت کامی به شمار می‌آید.

سریال «فوفو مسافری از کامادو» هر سه شنبه ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلم‌نت عرضه می شود. در این سریال بازیگرانی چون جواد رضویان، الیکا عبد الرزاقی، پاشا جمالی و السا فیروزآذر ایفای نقش می‌کنند. این سریال به کارگردانی میثم معراجی و تهیه کنندگی حسین بهمنی است.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

خروج از نسخه موبایل