فرهنگ و هنر

هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی ترویج فرهنگ زیارت است

سرخط نیوز/خراسان رضوی معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: دبیرخانه شهرهای زیارتی در راستای اهداف کارگروه ملی زیارت و برنامه‌های ۵ ساله توسعه تشکیل شده و هدف آن توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت است.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با سرخط نیوز در خصوص دبیرخانه شهرهای زیارتی اظهار کرد: با توجه به وجود حرم امام رضا(ع)، خواهران و برادران منتسب به ایشان و دیگر امامزادگان، موضوع زیارت در کشور ما در عرصه صدور انقلاب و گردشگری مذهبی و زیارتی نقش پررنگی ایفا می‌کند. این دبیرخانه در راستای اهداف کارگروه ملی زیارت و برنامه‌های ۵ ساله توسعه تشکیل شده است.

وی با اشاره به عدم حضور شهرداران در کارگروه ملی زیارت، افزود: در واقع شهرداران نقشی میانجی و اجرایی در راستای این سیاست‌های کلان دارند. این دبیرخانه با هماهنگی مجمع شهرداران کلانشهرها تشکیل می‌شود و تفاهم‌نامه چند جانبه در جهت ساماندهی فعالیت‌ها در شهرهای زیارتی منعقد می‌شود.

بامشکی در خصوص هدف دبیرخانه شهرهای زیارتی گفت: هدف دبیرخانه توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت است. هماهنگی در راستای اجرای بهتر پروژه‌های زیربنایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان شهرهای زیارتی کشور از برنامه‌هایی است که پیگیر آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان منتظر تاثیرات چشمگیر کوتاه مدت بود، عنوان کرد: ایجاد این دبیرخانه فرآیند اجرای سیاست‌های کارگروه ملی زیارت را سرعت می‌بخشد و همان گونه که در رویداد سقاخانه شاهد بودیم، نتیجه این هم‌افزایی و همکاری مثبت خواهد بود.

بامشکی تصریح کرد: تقویت هویت دینی و شکل‌گیری تمدن اسلامی هدف اصلی دبیرخانه است و در کنار این هدف به دیگر امور پرداخته می‌شود. در مسیر تسهیل امر زیارت نیز بخش‌هایی که بر عهده شهرداری‌ها است انجام می‌شود و در دیگر امور تاکید ما بر حضور مردم در قالب گروه‌ها و تشکل‌های مردمی است.

انتهای پیام