فرهنگ و هنر

زیارت اربعین سکوی پرتابی برای توسعه فرهنگ عاشورایی است

سفیر ایران در عراق در سومین همایش بین المللی «معرفت و رسالت حسینی» که پیش از ظهر امروز در دانشگاه کربلا برگزار شد، گفت: ارشاد و تبلیعات فرهنگ اسلامی باید با اخلاق و برخورد صحیح صورت بگیرد و در همین راستا می توان از مراسم با شکوه اربعین حسینی به عنوان سکوی پرتاپی برای معرفی و اعتلای هدف امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی استفاده کرد تا این پیام را به گوش همه برسانیم.

به گزارش سرخط نیوز، محمدکاظم آل‌ صادق سفیر ایران در عراق در سومین همایش بین المللی «معرفت و رسالت حسینی» که با حضور اساتید و اندیشمندانی از جهان اسلام در دانشکده فنی صنعتی فرات الوسط کربلا برگزار می شود، ضمن تشکر بابت برگزاری این همایش گفت: فرهنگ زیارت اربعین یکی از مظاهر والای فرهنگ اسلام در بین کشورهاست و این حضور اجتماعی میلیون ها نفر از دلدادگان فرهنگ حسینی باید با رخ جهانیان کشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ اسلامی صحیح را به گوش همه کشورها برسانیم، افزود: فرهنگ اسلامی از عناصر و نقاط قوت زیادی برخوردار است و برای مقایسه با فرهنگ غرب و مقابله با ترویج آن باید تقویت شود.

سفیر ایران در عراق ضمن اشاره به این موضع که همه کشورهای اسلامی باید در کنار هم به حفظ و تقویت فرهنگ اسلامی توجه کنند، تصریح کرد: انجام این اقدام مهم فرهنگی کمک شایانی می کند تا فرهنگ صحیح اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.

آل صادق در ادامه اظهار کرد: در همین راستا باید به موضوعات مختلف اسلامی اهمیت دهیم و برای تبیین آن ورود کنیم و به مسائل مرتبط اسلامی نظارت داشته باشیم و در این مسیر توجه به چند نکته حائز اهمیت است: اول اینکه زیارت اربعین با محوریت امام معصوم(ع) که مقدس است برگزار می شود و یکی از فرائضی است که اجر زیادی دارد و راهی برای تعجیل در امر ظهور منجی بشریت(عج) است.

وی با تاکید بر این موضوع که قداست کربلا باید حفظ شود، افزود: در همین راستا باید از حزمت حزم امام حسین(ع) دفاع کرده و شان آن را کنیم تا از این رهگذر فرهنگ صحیح و والای اربعین محفوظ مانده و به صورت دقیق به زائران اربعین و دنیا معرفی شود تا بدانند که هدف از زیارت اربعین که سالانه با حضور میلیونی مشتاقان برگزار می شود، چیست.

آل صادق با اظهار خرسندی از اینکه زیارت اربعین در حال حاضر تبدیل به فرهنگ ثابتی بین کشورهای مختلف جهان شده است، تصریح کرد: باید از این خصوصیات  دفاع و از این منبع عظیم فرهنگی برای انتقال پیام عاشورا و اهداف آن استفاده کنیم.

سفیر ایران در عراق اظهار کرد: هر فرهنگی خصوصیات خودش را دارد و در انتقال آن فرهنگ باید از مبانی آن هم مراقبت کرد؛ بنابراین توسعه فرهنگ اربعین و قیام امام حسین(ع) نیازمند همکاری بین کشورها و فرهنگ هاست و ما کشورهای اسلامی در این مسیر باید پشتیبان هم باشیم و از هم مراقبت کنیم. 

آل صادق در ادامه سخنانش گفت: ارشاد و تبلیعات فرهنگ اسلامی باید با اخلاق و برخورد صحیح صورت بگیرد و در همین راستا می توان از مراسم با شکوه اربعین حسینی به عنوان سکوی پرتاپی برای معرفی و اعتلای هدف امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی استفاده کرد تا این پیام را به گوش همه برسانیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه کشورهای مسلمان باید از آرمان قدس و مردم فلسطین حمایت کنند، اظهار کرد: شرط اساسی توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی نیازمند همکاری بین ملت های مسلمان و جوامع اسلامی است و در این مسیر باید از مردم فلسطین حمایت کنیم.

انتهای پیام

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.