فرهنگ و هنر

واکنشی به «تخریب کتابخانه بزرگ غزه»

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی در واکنش به «تخریب کتابخانه بزرگ غزه» نوشت: «کتابخانه نه محل نگهداری مجروحین بود، نه مکان پناه گرفتن مردم و نه اطلاعاتی داشتند که از آن استفاده‌ نظامی می‌کنند! ولی رژیم از تخریب آن هم نگذشت. کتابخانه آگاهی‌بخش بود، امیدآفرین و سرگرم‌کننده.»

ب‍ه گزارش سرخط نیوز، مهدی رمضانی – دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی- در صفحه شخصی‌اش در مورد بمباران کتابخانه غزه نوشت: «چند روز پیش در میان تمام جنایات کوچک و بزرگ رژیم و کشتار بی‌رحمانه و دور از انسانیت صهیون، بزرگترین کتابخانه نوار غزه که به کتابخانه عمومی شهر غزه معروف است و مدارک و کتاب‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده بود و ساکنین این شهر، از آن به تاریخ و حال حاضر کشور یاد می‌کنند، توسط سربازان رژیم مورد حمله واقع و تخریب شد.

کتابخانه نه محل نگهداری مجروحین بود، نه مکان پناه گرفتن مردم و نه اطلاعاتی داشتند که از آن استفاده‌ نظامی می‌کنند! ولی رژیم از تخریب آن هم نگذشت. کتابخانه آگاهی‌بخش بود، امیدآفرین و سرگرم‌کننده.

کتابخانه هویت‌بخش است و تاریخ‌ساز و صهیون همین قدر که از سلاح و ساختار نظامی در ترس است و همین میزان که از مردم فلسطین در وحشت است. هر آنچه که از جهت فرهنگی و هویتی مقاومت را تقویت کند و اصالت فلسطین را تایید، آنها را به وحشت می‌اندازد و در پی حذف آن برمی‌آیند.

این مسئله هم یکی دیگر از نقاط پررنگ مشترک آنها و داعش است. ضمن اینکه سازمان‌های بین‌المللی همچون سایر موارد، که در برابر جنایت‌های هرروزه توسط رژیم سکوت می‌کردند، در مورد این جنایت نیز سکوت می‌کنند و نظاره‌گرند.

البته سابقه‌ مشابه این جنایت در سال ۲۰۱۴ با تخریب دو کتابخانه در بیت حانون و رفح در کارنامه‌ خونین و ننگین رژیم موجود است.

کتابخانه عمومی محیط امنِ مردمی، در جهت فرهنگ و در خدمت عموم جامعه است با نقشی هویت‌آفرین و فضایی اثر بخش، رژیم ص‌ه‌ی‌ون در جهت افشای چهره‌ حقیقی خود تیک درندگی در این زمینه را هم گرفت.»

انتهای پیام 

انتشارات فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.