پاور برای کارت گرافیک

سوال مهمی است! اکنون که به فکر ساختن سیستم یا خرید یک کامپیوتر قدرتمند هستید، باید به این سوال پاسخ دهید: آیا فکر می کنید در آینده همان سیستم را ارتقا دهید؟ اگر پاسخ شما منفی است، می توانید با خیال راحت بر اساس سخت افزاری که در اختیار دارید، Power را انتخاب کرده و بر روی سیستم نصب کنید. اما اگر پاسخ شما به این سوال مثبت باشد، کمی سخت می شود. اگر قصد دارید سیستم خود را در آینده ارتقا دهید، باید یک بازه زمانی مشخص کنید. مثلاً فرض کنید در 5 سال آینده سیستم را ارتقا می دهید یا در 2 سال آینده سیستم را ارتقا می دهید.

اگر شما از جمله کاربرانی هستید که معتقد به به روز رسانی مداوم سیستم هستید، بهتر است منبع تغذیه ای بخرید که حداقل دو برابر سخت افزار فعلی قدرت داشته باشد. این بدان معنی است که تا چندین سال دیگر نیازی به خرید انرژی نخواهید داشت و با این انرژی می توانید رایانه خود را به روز کنید و از آن استفاده کنید.

نوع کاربری خود را انتخاب کنید

شاید لازم باشد قبل از انجام همه این کارها نوع کاربری خود را انتخاب کنید! شما چه نوع کاربری هستید؟ ساده ترین سوال این است که برای چه کاری از کامپیوتر استفاده می کنید؟ آیا می خواهید در رایانه خود فیلم تماشا کنید، به موسیقی گوش دهید و هر از چند گاهی چند فایل Word یا Photoshop را اجرا کنید؟ در این صورت نیازی به برق فشار قوی نخواهید داشت و حتی یک منبع تغذیه معمولی 300 وات نیز می تواند کار خود را شروع کند.البته باز هم باید به قطعات سخت افزاری که انتخاب کرده اید توجه کنید.

اگر یک گیمر یا یک کاربر حرفه ای هستید، قطعا باید خرید کارت گرافیک 4070 یک منبع تغذیه مناسب برای کامپیوتر خود را جدی تری در نظر بگیرید. کاربران حرفه ای به دقت محاسبه می کنند که هر قطعه از سخت افزارشان به چه مقدار نیرو نیاز دارد و بهترین قدرت را انتخاب می کنند.

با برندهای شناخته شده آشنا شوید

قدم بعدی در انتخاب مناسب ترین پاور برای کامپیوتر، شناخت برندهای معتبر تولیدکنندگان برق است. شما باید از سایت های فروش آنلاین یا فروشگاه های شهر خود دیدن کنید. با این کار نام بهترین برندهای تولید کننده انرژی در منطقه خود را خواهید شناخت. اگر برندی در بازار محلی شما فروش بالایی داشته باشد، قطعا امتحانش را پس داده و بهتر است از همان برند خرید کنید. به عنوان مثال پاورهای Gigabyte و MSI در بازار ایران طرفداران زیادی دارند. این دو برند جزو پرفروش ترین برندهای تولید کننده برق حرفه ای در بازار هستند. نکته جالب این است که هر دو برند دارای نمایندگان متعددی در ایران هستند که مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش پاورهای این دو شرکت را بر عهده گرفته اند.

خرید انرژی با گارانتی مطمئن

آخرین چیزی که در هنگام خرید پاور مناسب برای کامپیوتر خود باید به آن توجه کنید گارانتی برق است. در انتخاب برند معتبر به این نکته توجه کنید که آیا آن برند در ایران گارانتی مناسبی دارد یا خیر. ممکن است از یک برند بزرگ یک قدرت فوق حرفه ای را انتخاب کرده باشید، اما آن شرکت در بازار ایران نمایندگی نداشته باشد. دو برندی که در قسمت قبل معرفی کردیم یعنی پاورهای XPG و MSI به صورت انحصاری توسط شرکت آوانگ در ایران گارانتی می شوند. آونگ یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شرکت های ارائه دهنده گارانتی در ایران است که تامین برق کامپیوتر را تا 10 سال گارانتی می کند.

چند وات توان بخریم؟

اکنون که راهنمای خرید برق مناسب برای کامپیوتر خود را مطالعه کردید، وقت آن است که قدرت مناسب برای سیستم خود را محاسبه کنید. سوال این است: “چند وات برق باید برای کامپیوتر خود بخریم؟” برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیر توجه کرد:

با تخمین توان مصرفی قطعات، توان مناسب برای کامپیوتر را تعیین کنید. برای اینکه بفهمید کامپیوتر شما به چند وات برق نیاز دارد، باید بنشینید و حساب کنید.برای این کار باید بدانید که هر قسمت از کامپیوتر شما به چه مقدار برق نیاز دارد. مقدار برق مورد نیاز قسمت های مختلف روی آنها نوشته شده است. به سادگی روی یک کاغذ، توان مورد نیاز برای اجزای اصلی مانند مادربرد، پردازنده، کارت گرافیک و رم را یادداشت کنید. حال می توانید با برآورد و در نظر گرفتن درصد خطا، عدد مورد نیاز برای خرید انرژی از amazon را بدست آورید.

خروج از نسخه موبایل