کارت امداد خودرو

اگر شما هم خودروی خود را از ایران خودرو خریده‌اید، احتمالا نام کارت طلایی به گوشتان آشناست. اصلا مگر می‌شود خودروی ایرانی خرید ولی درباره خرید کارت خدمات طلایی چیزی ندانست؟ شاید فکر کنید که پوشش‌های این کارت از بیمه بدنه بیشتر است. یا این که به شما بگویند:” کارت طلایی خودرو از بیمه بدنه بهتر است” در چنین مواردی شما بین انتخاب بیمه بدنه و کارت طلایی تردید می‌کنید. ما در این مقاله راهنمای کاملی درباره کارت طلایی خودرو، شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با بیمه بدنه و مزایای خرید هر یک ارائه کرده‌ایم.

مطمئن هستیم بعد از خواندن این مطلب، شناخت بهتری نسبت به خدمات کارت طلایی و بیمه بدنه خواهید داشت. این شناخت تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی به شما در در انتخاب و تصمیم‌گیری کمک شایانی خواهد کرد. پس همراه ما باشید.

خدمات کارت طلایی خودرو برای دارندگان اتومبیل‌های ساخت شرکت ” ” طراحی شده است. این کارت، خدمات ویژه همانند جبران خسارت های آتش سوزی، تعمیر خودرو و تعویض لوازم و سرویس های دوره ای ارائه می‌کند. اگر مالک اتومبیلی غیر از تولیدی این شرکت خودروسازی هستید، کارت طلایی خودرو، فقط خدمات حمل و نقل رایگان وسیله نقلیه را به شما ارائه می‌کند؛ آن هم در شرایطی که وسیله نقلیه شما خراب و نیازمند تعمیر باشد.

خدمات کارت طلایی خودرو شامل چیست؟

ایران خودرو از سال ۱۳۸۰ خدماتی را با نام «کارت طلایی» و سرویس­ امدادی معرفی کرده است. این سرویس در حال حاضر برای تمامی خودروهای تولید شده توسط ایران خودرو در دسترس است و خدمات خاصی را به دارندگان کارت طلایی عرضه می‌کند. امکاناتی و خدمات کارت طلایی و خسارات تحت پوشش آن برای دارندگان خودروهای ایران خودرو، به شرح زیر است:

در حالت کلی، مهم­ترین خدماتی که دارندگان کارت طلایی خودرو می‌­توانند از آن بهره‌­مند شوند، شامل موارد زیر است:

انواع کارت طلایی خودرو چیست؟

کارت طلایی در ۵ نوع متفاوت به دارندگان اتومبیل‌ها ارائه می‌شود. خدمات هریک از این کارت‌های طلایی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در سراسر کشور به دارندگان‌شان ارائه می‌شود. این دسته بندی‌های متفاوت از نظر خدمات امداد خودرو مدیران خودرو سیار یا مراجعه به نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو یا دریافت مشاوره تلفنی یکسان هستند. ولی تنوع خدمات سبب برتری هریک از انواع کارت طلایی  به سایرین می‌گردد. انواع مختلف کارت طلایی ایران خودرو و خدمات آن‌ها را در جدول زیر مشاهده نمایید:

انواع کارت امداد سیار سرویس در محل تعمیرات (خسارت) تعمیرات (فنی) جبران خسارت(سرقت جزیی) خودرو معوض (سرقت-خسارت) سرویس دوره ای
کارت طلایی یک ستاره رایگان طبق تعرفه دارد ندارد دارد دارد ندارد
کارت طلایی دو ستاره رایگان طبق تعرفه دارد ندارد دارد دارد ندارد
کارت طلایی سه ستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا۲۵۰۰۰ کیلومتر
کارت طلایی چهارستاره رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا ۴۰۰۰۰ کیلومتر
کارت طلایی پنج ستاره یا کارت الماس رایگان طبق تعرفه دارد دارد دارد دارد تا ۶۰۰۰۰ کیلومتر

با نگاهی اجمالی به جدول، متوجه خواهی شد که کارت طلایی یک ستاره یا همان کارت طلایی سال، کمترین خدمات را ارائه می‌کند.برای خودرو های بالای ۵ سال تنها کارت طلائی تک ستاره و سال صادر می شود.برعکس، خدمات کارت طلایی پنج ستاره یا کارت الماس بیش از سایر کارت‎‌‌های طلایی است. البته خدمات این کارت الماس به خودروهای خاصی نظیر L90 اتوماتیک، سمند سورن ELX، دنا و سوزوکی ارائه می‌شود.

چگونه انواع کارت طلایی را تهیه کنیم؟

انتخاب هر یک از انواع کارت طلایی با پرداخت هزینه متناسب با آن خدمات همراه است.به علاوه باید توجه کرد که  گاهی ارائه این خدمات با محدودیت‌های کارخانه‌ای مقارن می‌شود. به عنوان مثال، ایران خودرو در حال حاضر خدمات طرح‌‌های ۴ستاره بالاتر را ارائه نمی‌کند. حتی برای برخی خودروها نظیر سوزوکی که در لیست خودروهای رده کارت طلایی الماس قرار داشتند، در این شرایط فقط کارت طلایی ۴ ستاره صادر می‌شود.

خرید انواع کارت طلایی ایران خودرو شامل مراحل زیر است:

از آن‌جا که دوئل انتخاب بین کارت طلایی و بیمه بدنه است، لازم است توضیحاتی درباره بیمه بدنه و پوشش‌های آن ارائه کنیم. سپس در ادامه مزایا و تفاوت‌های کارت طلایی و بیمه بدنه خواهیم پرداخت تا قیاس این گزینه‌ها برای شما که در خرید این دو خدمت تردید دارید، بسیار راحت‌تر شود.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه، بیمه اختیاری برای همه خودروهاست. این بیمه پوشش‌های خسارات اصلی و فرعی بدنه خودرو را ارائه می‌کند. پوشش آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار جزو پوشش‌های اصلی این بیمه‌نامه محسوب می‌شوند که توضیحات کامل آن در آمده است.

بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌تواند از پوشش‌های زیر به عنوان پوشش‌‌های اضافی یا الحاقی بیمه بدنه برخوردار شود:

چگونه بیمه بدنه بخریم؟

امکان خرید حضوری و اینترنتی بیمه بدنه برای همه دارندگان خودرو فراهم است. بیمه‌گزاران می‌توانند با مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه، بیمه بدنه متناسب با شرایط خود و پوشش‌های درخواستی را تهیه نمایند. ولی گزینه خرید آنلاین بیمه از سامانه‌هایی نظیر بیمه دات کام، علاوه بر رفع مسائل ترافیک، اتلاف وقت در صف‌های طولانی، آلودگی هوا و رعایت فاصله اجتماعی به دلیل شرایط کرونا، امکان استعلام وقیمت بیمه بدنه از شرکت‌های مختلف بیمه‌گر را فراهم آورده است.به این ترتیب، بیمه‌‌گزار می‌تواند بهترین بیمه بدنه را با مقایسه شرایط، پوشش‌ها و قیمت‌ها و خدمات شرکت‌های مختلف بیمه‌ای در عرض چند دقیقه خریداری نماید.

تفاوت قیمت کارت طلایی ایران خودرو و بیمه بدنه

قیمت بیمه بدنه از عوامل مختلفی نظیر نوع خودرو، کاربری، سال ساخت، ارزش روز خودرو ، پوشش‌های اضافی بیمه بدنه تاثیر می‌‌پذیرد. مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در نرخ بیمه بدنه، ارزش خودرو است. به علاوه پوشش‌های انتخابی نیز نقش عمده‌ای در نرخ بیمه بدنه دارند. هرچه پوشش‌های بیشتری انتخاب شود، بالطبع قیمت بیمه بدنه نیز افزایش می‌یابد.

ضمنا تخفیفات عدم خسارت نیز در کاهش قیمت بیمه بدنه نقش دارند. در قیاس قیمتی  با کارت طلایی ایران خودرو باید بگوییم که بیمه بدنه به مراتب ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

تفاوت بیمه بدنه و کارت طلایی ایران خودرو

بیمه بدنه و کارت طلایی ایران خودرو دارای تفاوت‌هایی هستند که اطلاع از این تفاوت‌ها می‌تواند به بیمه‌گزاران کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشند. در ادامه این تفاوت‌ها را برای شما ذکر می‌کنیم.

در ادامه دیگر مزایای بیمه بدنه را برای شما شرح می‌دهیم.

مزایای بیمه بدنه در مقایسه با کارت طلایی ایران خودرو

هر دوی بیمه بدنه و کارت طلایی ایران خودرو، خسارات آتش‌سوزی، سرقت، تصادف را جبران می‌کنند ولی تفاوت‌شان به ابعاد دیگری مربوط است:

از انواع دیگر تفاوت‌های بیمه بدنه و کارت طلایی خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خروج از نسخه موبایل