بهترین باتری کره ای پراید بر اساس برند سازنده

معرفی محصولات شرکت سی بنگ گلوبال (گلوبال(

دامنه‌ی محصولات این کمپانی بسیار گسترده است و از باتری خودروهای سواری گرفته تا باطری‌های صنعتی مثل Ni-MH را شامل می‌شود. گلوبال باطری در کنار فعالیت های خود به مسائل محیط زیستی و آینده‌ی زمین نیز توجه کرده و تلاش می‌کند تا باتری های استاندارد و با کمترین آسیب و آلودگی برای کره‌ی زمین تولید کند.

بهترین باطری پراید 131 | بهترین مارک باطری اتمی برای پراید | بهترین مارک باطری اتمی کره ای

به نقل از باتری با ما به چندتا از مزیتهای باتری گلوبال می پردازیم:

  • عدم نیاز به نگهداری
  • در ضمن این باتری‌ها در زمان شارژ شدن مقدار اندکی گاز در ولتاژ معمولی آزاد می کنند که به سبب آن میزان کاهش آب در این باتری‌ها بسیار پایین است. و در نتیجه نسبت به باطری‌های معمولی طول عمر بیشتری دارند.
  • ایمنی بالا بعلت جدار مقاوم به نفوذ جرقه
  • استارت مطمئن
  • عملکرد الکتریکی مطمئن
  • حداقل افت شارژ

کیفیت باطری گلوبال کره

کیفیت باطری گلوبال کره

باطری گلوبال جزو بهترین و با کیفیت ترین باطریهای تولید شده در کشور کره میباشد. باتری گلوبال در بیش از یک صد و بیست کشور دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و به علت کیفیت خوب و طول عمر بالا در ایران نیز طرفداران بیشماری دارد.

  • باطری کلسیومی با عملکرد بالای خود توسط تکنولوژی آلیاژی خاصی باعث افزایش طول عمر باطری و کاهش میزان اسید و تخلیه خودبخودی باطری میگردد.
  • امنیت و دوام بالایی دارد و باعث کاهش مصرف آب توسط جداسازی اسید و هوا می شود.
  • داشتن سوپاپ نماینگر شارژ باطری
  • دستگیره مخصوص جهت حمل آسانتر باطری در انبار و فروشگاه
  • مقاومت بالا در برابر لرزش. داخل دیواره های آن صفحات نگهدارنده ای مقاومی تعبیه شده که در شرایط بد جاده ای از لرزش جلوگیری می کنند.
  • مقاومت بالای قطب ها. استفاده از تکنولوژی ژرمن هوفمن که باعث مقاومت بالای قطب ها شده و مانع از پاک شدن رنگ قطب ها می شود.
  • مهارکننده آتش می باشد. باعث کاهش نشت اسید شده و از انفجارهای ناشی از جرقه های بیرونی می باشند، جلوگیری می کند.
  • باطری گلوبال توانایی استارت زدن تا دمای (-۱۸) درجه را دارد. و از مقاومت زیادی در شرایط سخت جوی برخوردار است.
  • این باتری در اتومبیل ها، ماشین های سنگین، ماشین های کشاورزی و دستگاه های UPS استفاده می شود.
  • باطری اتومبیل گلوبال برترین باطری کره ای بر اساس تائید موسسه استاندارد جهانی و همچنین برنده نشانه اول از موسسه استاندارد کره جنوبی می باشد.

باطری گلوبال ساخت کجاست؟

باطری گلوبال ساخت کجاست؟

تشخیص باطری گلوبال اصل از تقلبی

باتری برند گلوبال دارای حک برجسته که نشان دهنده اصل و کره ای بودن آن است می باشد.

باتوجه به سالم بودن قطبین باتری و تاریخ روی باتری گلوبال میتوان به دست دوم یا تقلبی بودن آن پی برد.(در صورت تعویض تاریخ باتری شکل ظاهری آن خراب می شود)

باطری اصلی گلوبال را فقط از نمایندگیهای مجاز باطری تهیه نمائید.جهت خریداری باطری اصلی گلوبال و استفاده از گارانتی و خدمات پس از فروش باطری گلوبال را حتما از فروشگاههای مجاز و معتبر فروش باطری تهیه نمائید.

نکته: به دلیل شرایط تحریم حدود یک سال می باشد که این برند باتری وارد ایران نمی شود یا به صورت قاچاق وارد شده است. و در حال حاضر باتری های موجود با این برند تقلبی هستند.

نحوه محاسبه تاریخ تولید باتری گلوبال

تاریخ تولید باتری گلوبال

نحوه محاسبه تایخ تولید باطری گلوبال کره و سایر محصولات گلوبال باطری بدین طریق است: بر روی باطری گلوبال کره یک شماره سریال دارای شش پارامتر حک شده است.

بطور مثال KH1C24

  • حرف اول و دوم از چپ: نشان دهنده سریال خط تولید می باشد.
  • حرف سوم از چپ: نشان دهنده سال تولید باتری می باشد. به عگلوبالن مثال 7 برابر سال 2017 میلادی و 8 برابر سال 2018 میلادی می باشد.
  • حرف چهارم از چپ: نشان دهنده ماه تولید باتری به ترتیب حروف الفبا انگلیسی می باشد. در این مثال حرف C ماه سوم میلادی را نشان می دهد.
  • حرف پنجم و ششم از چپ: نشان دهنده روز تولید باتری می باشد. در مثال بالا روز 24 ماه نشان داده شده است.

دومین حرف از سمت چپ نشان دهنده ماه تولید باطری است و روش محاسبه آن بدین صورت است.

B=ماه دوم

C=ماه سوم

D=ماه چهارم

E=ماه پنجم

F=ماه ششم

G=ماه هفتم

H=ماه هشتن

J=ماه نهم

K=ماه دهم

L=ماه یازدهم

M=ماه دوازدهم

نکته: لازم به ذکر است که در درج ماه تولید از حرف I به دلیل شباهت آن با عدد 1 استفاده نمی شود.

گارانتی باطری گلوبال در کیان باتری

کیان باتری برتر باتری تولید کمپانی گلوبال کره دارای گارانتی و خدمات پس از فروش 6 ماهه می باشد. باتری گلوبال شرکت گلوبال دارای شش ماه گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر است

باطری فابریک پراید کدام است؟

در واقع بهترین باتری خودرو برای پراید همان باطری فابریک خود پراید است. باتری فابریک آخرین مدل پراید یعنی 132 یک باتری سیلد یا اتمی از نوع 12 ولت 50 آمپر است.

مروری بر تاریخچه پراید

در سال 1990 کره جنوبی مدل های DM ، FS و سدان این خودرو را تولید نمود. سپس 3 سال بعد ایران تصمیم گرفت که این خودرو را با نام پراید در ایران عرضه کند.

سایپا اولین پراید را در سال 1372 روانه ی بازار کرد و بهترین باتری ماشین پراید هم همان زمان تولید شد. ابتدا کمپانی فورد و پس از آن کمپانی کیا تولید پراید را در دست گرفتند.

این ماشین در ابتدا نام های دیگری داشت. به مرور زمان نام این خودرو به پراید تغییر کرد. پراید در ایران به مدت 28 سال با مدل های مختلف تولید و عرضه شده است.

این خودرو بعد از پیکان یکی از قدیمی ترین خودروهای ایرانی است. تولید پراید در سال 1400 متوقف شد.

بهترین باتری پراید چه مشخصاتی دارد؟

پراید می تواند از دو نوع باتری اسیدی و اتمی استفاده کند. ولی برترین باتری پراید باتری اتمی است.

باتری اتمی که به باتری سیلد یا خشک معروف است دردسر های کمتری نسبت به باتری اسیدی دارد. ابعاد در میزان کیفیت آن تاثیری ندارد.

دو برند صبا باتری و اوربیتال وان سیلور در حال حاضر باتری هایی با کیفیت و قیمت مناسب برای پراید تولید می کنند. اگر از تجهیزات پر مصرف برقی در خودروی خود استفاده می کنید، باتری 55 آمپر می تواند انتخاب بهتری برای خودروی شما باشد.

باید در هنگام انتخاب باتری حتما از یک مشاور کمک بگیرید. مشاور به شما خواهد گفت که با توجه به تجهیزات خودرو تان از چه نوع باتری استفاده کنید تا مشکلی برای باتری به وجود نیاید. باتری های اتمی یا سیلد مزیت های فراوانی دارند. مزیت هایی از قبیل:

  • این باتری دارای درپوش یکپارچه است.
  • نیاز به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.
  • دارای پیچ برای افزودن اسید نیستند.
  • حدودا تا 7 سال کارایی دارند.
  • فناوری استفاده شده در این باتری کلسیم-کلسیم و کلسیم-سیلور است.
  • نوع کلسیم-کلسیم این باتری از همه بهتر می باشد.
  • مدل کلسیم-کلسیم مخصوص مناطق سردسیر است.

چهار نکته که باید در مورد باتری پراید بدانید

به عبارتی آگاهی از 4 آیتم زیر می تواند در مورد باتری ماشین پراید بسیار کاربردی باشد. پس لطفا این موارد را به خاطر بسپارید:

  • باتری کهنه را هنگام تعویض تحویل فروشنده ندهید. زیرا می توان باتری کهنه یا داغی را بر اساس آمپراژ آن تعیین قیمت کرده و فروخت.
  • آمپراژ باطری یعنی باتری با آمپر بالاتر که به نوعی گران تر است.
  • موقع خرید باتری توجه داشته باشید که قیمت باطری اتمی از باتری اسیدی گران تر است.
  • باتری کره ای و سایر باتری های خارجی به دلیل کیفیت بالاتر، از باطری های ایرانی بسیار گران تر هستند.

باتری مناسب پراید

کشور کره جنوبی ابتدا شروع به تولید پراید نمود و در اصل به سفارش شرکت فورد و در شرکت مزدا به نام مزدا 121 طراحی گردید. این خودرو طی سال‌ های 1987 تا 2000 به وسیله شرکتی در کره جنوبی به نام کیا موتورز تولید شد و در سال 2001 نیز خط تولید این خودرو به شرکت سایپا فروخته شد.

شرکت سایپا تاکنون این خودرو را در مدل‌ های مختلفی چون 111، 131، 132، 151، 141، صبا، نسیم و هاچ بک تولید نموده است. پراید دارای موتوری با ظرفیت 1300 سی‌ سی و قدرت 63 اسب بخار می‌ باشد و دارای شتاب صفر تا صد معادل 15 ثانیه است. این خودرو یک خودروی مناسب و به‌ صرفه و اقتصادی برای اقشار مختلف جامعه است.

اگر می‌ خواهید بدانید چه باتری با چند آمپر برای پراید شما مناسب است باید بدانید که میزان آمپر آن به مقدار استفاده شما از کولر یا بخاری و سیستم صوتی که بر روی خودروی خود نصب کرده‌ اید بستگی دارد. شرکت سایپا به طور فابریک باطری اسیدی 12 ولت و 50 آمپر شرکت صبا باطری را بر روی خودروهای تولیدی خود نصب می‌ کند.

در واقع باتری فابریک پراید 50 آمپر است؛ اما در صورتی که می‌ خواهید خودروی پراید شما کارایی بهتری داشته باشد می‌ توانید باطری 55 و یا 62 آمپر را نیز نصب کنید. بنابراین؛ بر حسب مدل‌ های مختلف پراید می‌ توان از باطری 50 تا 62 آمپر استفاده نمود و به علت این که دینام آن 45 یا 55 آمپر است استفاده از باتری بیشتر از 62 آمپر به هیچ عنوان مناسب نمی‌ باشد.

قیمت باتری پراید

قیمت باتری پراید وابسته به عوامل مختلفی است. اینکه شما کدام فروشگاه را برای خرید خود انتخاب نمایید تاثیر بسیار زیادی در قیمت فروش باتری پراید دارد. اگر این محصول به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مشتری برسد قیمت مناسبی پیدا خواهد کرد. از عوامل موثر دیگر در قیمت فروش باتری پراید می‌توان به نوع برند و ولتاژ آن اشاره کرد. از آنجایی که باتری خودرو پراید در انواع مختلف اتمی و اسیدی به فروش می‌رسد قیمت یکسانی ندارد و برای انواع آن قیمت‌های گوناگونی در نظر گرفته می‌شود.

کیفیت هر باتری با توجه به برند آن متفاوت است. هرچه یک باتری خودرو کیفیت بیشتری باشد باید برای خرید آن هزینه بالاتری بپردازید. روش خرید باتری پراید هم در هزینه فروش آن تاثیر زیادی دارد. اگر شما روش حضوری را برای خرید خود انتخاب کنید باید هزینه‌های گوناگونی برای مراجعه به فروشگاه و خرید خود بپردازید. اگر روش غیر حضوری را برای این کار انتخاب کنید می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید و با قیمتی بسیار مناسب خرید خود را انجام دهید.

اولین شرط برای خرید باتری ماشین پراید با قیمت مناسب انتخاب یک مجموعه معتبر است. مجموعه باتری ایراندوست بهترین محصولات را برای خودروی پراید در لیست فروش خود قرار داده است تا شما بتوانید باتری پراید را با قیمت مناسب و با ضمانت محصول خریداری کنید. مجموعه ما با سابقه طولانی مدت خود خدمات متنوعی در زمینه پشتیبانی و نصب انواع باتری ارائه می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید از طریق سایت ما اقدامات لازم را انجام دهید و از خدمات مجموعه ما بهره‌مند شوید.

قیمت باطری پراید به چه عواملی ارتباط دارد؟

باطری ها با توجه به ساختارشان به 2 نوع سیلد و اسید شارژ یا به زبان دیگر اتمی و معمولی تقسیم می شوند. این دو باتری به علت تفاوت های که در ساختشان است دارای مزایای و معایب مختلف است. تعمیرکاران همچنان نمیتوانند بطور یکپارچه اعلام کنند کدام باتری برای ماشینتان مناسب است. برخی تعمیرکاران به علت اینکه کارخانه سازنده پراید بصورت فابریک از باتری اسید شارژی استفاده میکند این باتری را برای این ماشین بهترین میدانند. چند عامل مهم و تاثیر گذار در قیمت باتری پراید عبارتند از:

  • کشوری که باتری را ساخته
  • اسیدی یا اتمی بودن آن
  • ظرفیت امپراژ
  • میزان گارانتی
  • تاریخ ساخت باتری

معرفی چند برند از بهترین باتری‌ های کره‌ ای

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، کمپانی های کشور کره توانستند در زمینه تولید باتری های خودرو به بهترین نحو عمل کرده و جزو بهترین برند،

در بازار قلمداد می‌شوند. اما برای آشنایی شما با برندهای متفاوت تحت نظر این کشور، در این قسمت به معرفی برترین بازی‌های کره‌ای می پردازیم.

باتری‌ های کره‌ ای هیوندا :

اگر بخواهیم به‌طور مختصر به ویژگی این باتری اشاره کنیم باید بگوییم که ماندگاری این باتری ۲ تا ۴ سال بوده و با آمپر های گوناگون،

ابعاد مختلف در بازار عرضه می‌شود. از آمپر‌های این باتری می‌توان به ۴۵، ۵۵، ۶۰، ۶۶، ۷۴ و ۸۰ اشاره کرد.

باتری ۴۵ آمپر: از مشخصات این باتری می‌توان به طول ۲۳ سانتی‌متر، عرض ۱۳ سانتی‌متر در ارتفاع ۱۸ سانتی‌متر اشاره کرد،

که این باتری بیشتر برای خودروهای تویوتا یاریس مناسب است.

باتری ۷۰ آمپر: این باتری ۲ نوع ۷۰۲۴ و ۷۰۲۹ را ارائه داده است که این دو شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

به عنوان مثال عرض این دو باتری ۱۶سانتی متر، طول ۲۶ سانتی متر در ارتفاع ۲۳ سانتی متر است.

باتری‌ های کره‌ ای چیتا :

این باتری توسط کره جنوبی طراحی و تولید شده‌است که برای ماشین‌های سنگین و سبک انواع متفاوتی را عرضه می‌کند.

این باتری در آمپر های مختلفی از قبیل ۴۵، ۵۵، ۶۹ تولید شده است.

باتری ۵۵ آمپر: این باطری دارای طول ۲۳، عرض ۱۸ و ارتفاع ۱۸ سانتی‌متری است که برای خودروهایی از قبیل رانا،

تیبا، ۲۰۶ و پراید مورداستفاده قرار می‌گیرد.

باتری ۷۴ آمپر: می‌توان به طول ۲۸ در عرض ۱۸ با ارتفاع ۱۸ سانتی‌متر اشاره کرد که این باتری برای خودروهای از قبیل پژو،

پارس، سمند، رنو داستر بسیار کاربردی است.

باتری‌ های کره‌ ای سین :

یکی از بهترین باتری‌های کره‌ای که به واسطه کمپانی دلکور به تولید رسید، سین است.

این باتری هم برای خودروهای سبک و هم برای خودروهای سنگین مناسب بوده و از آن برای خودروهایی از قبیل آزرا، پژو، پراید، سمند، ریو، رانا، روا،

خودروهای باری و عمومی استفاده می‌شود.

پیتون :

باتری پیتون در حالت متوسط ۳ ‌تا ۵ سال دوام و ماندگاری دارد. این باتری ۳۵ تا ۱۵۰ آمپر داشته که برای خودروهایی مانند سمند، پژو، ریو، رانا،

تیبا، ۲۰۶ و انواع کیا بکار گرفته می‌شود. این باتری در ابعاد و اندازه‌های مختلف توسط کمپانی‌های شرکت کره تولید می‌شود.

کوبا :

این باتری در برابر شرایط آب‌وهوایی نامناسب بسیار قدرت بالایی دارد که طول عمری نیز میزان بالایی را در برمی‌گیرد‌.

استارت زدن این باتری بسیار خوب و بی‌نظیر است که در آمپر‌های مختلفی از ۳۵ تا ۲۰۰ تولید شده که در برابر دشارژ شدن بسیار مقاوم است.