اجتماعیبرترین های کسب و کار

درک بهتر از حفاظ شاخ گوزنی: از جزئیات تا کاربردها

آموزش روش ساخت حفاظ شاخ گوزنی

این نرده و حفاظ امنیتی همانند شاخ های گوزن می باشد. در ساخت این نوع از حفاظ ها بر اساس تراکم و کارایی آن از میلگرد هایی با سایز 8 تا 10 استفاده می شود. افراد برای تهیه شاخه های مختلف این حفاظ ها، میلگردها را در اندازه های مختلفی برش می دهند، برش دادن این میلگردها توسط دستگاه گیوتین صورت می گیرد. قابل ذکر است که تعداد میلگردهای برش داده زیاد می باشند، چون این حفاظ ها از تراکم بسیار بالایی برخوردار می باشند و به همین دلیل امنیتی که برای ساختمان های مختلف ایجاد می کنند، نسبت به دیگر حفاظ ها بالاتر است.

نکته مهمی که باید یادآوری شود، این مسئله است که متخصصین صنایع فلزی کوروش در هنگام برش دادن این میلگردها، دقت می کنند که سرهای آنها نوک تیز باشند تا جنبه حفاظتی و امنیتی آنها بالاتر برود. بعد از برش دادن میلگرد ها و تیز کردن سرهای آنها، این میلگردها با استفاده از دستگاه های خم به شکل های مختلف و در اندازه های دلخواه خم می شوند و فرم داده می شوند. در مرحله بعد باید این قطعات آماده و خم شده را به یکدیگر متصل کرد، بسیاری از افراد کاربلد به صورت تجربی این مرحله از ساخت حفاظ شاخ گوزنی را انجام می دهند، این افراد میله های مختلف با اندازه های متفاوت را در کنار هم قرار می دهند و آنها را به یکدیگر جوش می دهند.

در این میان برخی از افراد برای دقیق تر کردن اندازه حفاظ ها، میلگردهای مختلف را در کنار هم و در شابلون های از پیش آماده ای قرار می دهند تا بتوانند قطعات را به صورت منظم جوشکاری کنند و آنها را به یکدیگر متصل کنند. بعد از تمام شدن جوشکاری و متصل شدن میلگرد ها به یکدیگر باید آنها را از مواد آلاینده و چربی های پاشیده شده روی آنها پاک کرد. افراد برای از بین بردن این چربی ها، آنها را به مدت 30 دقیقه درون کوره هایی با دماهای مشخص قرار می دهند.

گفتنی است با چربی زدایی این میلگردها، می توان آنها را با مواد مختلف رنگ آمیزی کرد. استفاده از رنگ روغنی گزینه ای ارزان و مقرون بصرفه برای رنگ کردن این حفاظ ها می باشد. در برخی از موارد نیز برای بالا بردن کیفیت رنگ روی این حفاظ ها، بعد از رنگ کردن آنها , مجددا حفاظ را با رنگ پوشش میدهند تا رنگ حفاظ ها به صورت یکنواخت در تمام قسمت های آنها پخش گردد و حفاظ ها یکدست شوند.

قیمت حفاظ شاخ گوزنی | قیمت حفاظ شاخ گوزنی در سال ۱۴۰۰ | قیمت هر متر حفاظ شاخ گوزنی

نکات مهم در هنگام ساخت حفاظ شاخ گوزنی و خرید اینترنتی حفاظ شاخ گوزنی

ساخت این حفاظ ها نیز مانند هر کار دیگری نیاز به پرسنل آموزش دیده و مجرب دارد. چون در تمامی مراحل ساخت این حفاظ ها می توان خطاهایی را مشاهده کرد و یا افراد دچار صدماتی شوند. در مرحله برش میلگرد ها افراد باید در استفاده از دستگاه گیوتین مهارت خوبی داشته باشند. همچنین در مرحله خم کاری، نیاز به پرس کردن میلگردها می باشد و افراد مبتدی ممکن است دچار صدمات زیادی شوند.

برای رنگ آمیزی این حفاظ ها نیز باید از افراد آموزش دیده استفاده کرد، قابل ذکر است که برای رنگ آمیزی این حفاظ ها، عموما از رنگ های پلی استر استفاده می شود. افراد برای نصب این حفاظ ها باید دقت کنند که آنها را روی درپوش های فلزی نصب کنند، نصب این حفاظ ها بر روی دیوارهای فلزی آسان می باشد. اما برای دیوارهایی که دارای فلز نمی باشند، باید ابتدا پایه های فلزی روی دیوارها نصب کرد و سپس این حفاظ ها را روی آنها نصب کرد. قیمت این حفاظ ها با وجود زیبایی، میزان امنیت بالا و انعطاف پذیری بالایی که دارند، بسیار مناسب می باشد.
گفتنی است که قیمت حفاظ شاخ گوزنی با توجه به معیارهایی تغییر می کند. میزان ارتفاع، در هم تنیدگی میله ها و … در قیمت این حفاظ ها تاثیرگذار می باشد.

آموزش نصب حفاظ شاخ گوزنی

برای حفاظ شاخ گوزنی ابتدا باید میل گرد سایز ۱۰ را با استفاده از دستگاه برش گیوتین به صورت فارسی‌بر و نوک تیز برید. سپس با دستگاه‌های خم  میل گرد را حالت داد بعد از این کار و آماده شدن قطعات، کلیه میگردها را برای جوشکاری پای میز جوش برده و با استفاده از شابلون شروع به اتصال قطعات کرد.

برای مونتاژ نرده حفاظ بنابر سفارش خریدار می‌توان از پروفیل ۴۰*۸۰ ،۶۰*۴۰،۲۰*۴۰ و یا تسمه ۵*۵ و ۵*۸ استفاده کرد ولی در صورت معمول از ۲ میل گرد سایز ۱۰ ساده ۲ متری به صورت ۲ ریل موازی به فاصله ۸ سانت از هم استفاده کرد تا این مرحله باید برای برش و خم کاری حتما از افراد آموزش دیده و متخصص باید استفاده کرد چرا که با توجه به برنده بودن و فشار پرس‌های خم کاری احتمال صدمه دیدن دست زیاد است.

بعد از جوشکاری  و آماده شدن حفاظ شاخ گوزنی برای رفع چربی به مدت ۲۰ دقیقه محصول را در کوره قرار می‌دهند. بعد از این مرحله حفاظ آماده رنگ کردن است. به وسیله دستگاه پاچش پودر روی میل‌های حفاظ رنگ پاشیده می‌شود و وارد کوره می‌شود، بسته به نوع و کیفیت رنگ و استاندارد تعیین شده از طرف شرکت فروشنده رنگ حفاظ در کوره حرارت دیده و پودر به صورت یک‌نواخت سطح کار را در بر می‌گیرد . این کل روش تولید حفاظ  به صورت کلی و صنعتی است. نکته مهم در این کار سطح فنی پرسنل است. شاید در مرحله اول با شنیدن نام حفاظ و یا میل‌گرد و دستگاه جوش تصوری از یک جوش‌کاری ساده داشته باشید.

نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی

برای نصب باید با انواع بستر دیوار آشنا باشیم. برای دیوارهای مختلف بستر ودرپوش‌های مختلفی وجود دارد که یک نصاب باید با انواع مختلف آن آشنا باشد. در این قسمت با انواع درپوش‌های دیوار آشنا خواهید شد. باید به خاطر داشته باشید که درپوش به بخشی از مصالح  ساختمانی مانند سنگ یا فلز که بر روی دیوارهای بیرونی که در سمت نما نصب می‌شوند گفته می‌شود. بستر مانع نفوذ آ ب باران و رطوبت به داخل دیوار می‌شود. برای آشنایی با بسترها ابتدا باید با انواع دیوارها آشنا شد.

– دیوارهای ساخته شده با بلوک‌های سیمانی و فشرده

– دیوارهای ساخته شده با آجرهای سفالی

– دیوارهای پیش ساخته بتونی یا دیوارهای بتونی

– دیوارهای ساخته شده از فلز

– دیوارهای ساخته شده از آجرهای فشاری

– دیوارهای ترکیبی ساخته شده از ستون‌های آجری و پروفیل (دیوار باغی)

– دیوارهای ساخته شده با بلوک سیمانی و آجرهای سفالی: از این نوع از دیوار بیشتر برای باغ‌ها، ویلاها، مناطق روستایی که دارای محوطه بزرگی هستند استفاده می‌شود.

– دیوارها بسترهای مختلفی دارند که برای نصب حفاظ شاخ گوزنی باید با مصالح ساختمانی به کار رفته در این دیوارها آشنا  شد.

انواع بسترهای دیوار

– بستر با در پوش فلزی (فلاشینگ)

– بستر با در پوش سنگی (قرنیز)

– ستر با روکش سیمان (بدون در پوش)

بعد از این که با انواع دیوار و مصالح  به کار رفته در آن آشنا شدید می‌توانید منطقی‌ترین روش نصب حفاظ شاخ گوزنی را انتخاب کرد. برای دیوارهای فلزی فلاشینگ‌دار و درپوش‌دار سنگی می‌توان از خود دیوار به عنوان نگه‌دارنده استفاده کرد. برای دیوارهای بدون درپوش و دیوارهای باغی مشبک، بهترین روش برای نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی استفاده از شاسی‌کشی با پروفیل یا ناودانی (سازه‌ای فولادی به شکل U در طول ۶ متر که قابلیت استفاده به عنوان نگه‌دارنده روی دیوار را دارد) است. بدین ترتیب که قبل از شروع نصب از یک سمت روی دیوارها را با صفحه  20*20 به ضخامت حداقل ۵ میلی‌متر که از دو نقطه سوراخ شده به روی ستون‌ها با رول بولت نصب شود.

بعد از ایجاد ورق پروفیل و ناودانی را به محل‌های آماده شده جوش داده و بدین ترتیب یک محل برای جوش دادن به جای در پوش  ایجاد می‌شود. نکته قابل تامل در این نوع از نصب نرده حفاظ شاخ گوزنی این است که عرض شاسی حفاظ شاخ گوزنی تولید شده نباید بیشتر از عرض پروفیل و ناودانی باشد. عرض شاسی حفاظ شاخ گوزنی در زمان تولید حفاظ شاخ گوزنی نباید بیشتر از 8 سانت باشد. بهتر است که یک سانتی‌متر کمتر باشد تا محل جوش برای نصب حفاظ شاتخ گوزنی روی پروفیل بماند.