انواع تجهیزات برای سیستم کنترل از راه دور

سیستم کنترل از راه دور خانه؛ چگونه وسایل خانه را از دور کنترل کنیم؟

با پیشرفت فناوری‌های ارتباطی و اینترنت اشیاء، راه‌های جدیدی برای مدیریت خانه‌ها به صورت اتوماتیک و از راه دور ایجاد شده است. این فناوری‌ها کاربران را قادر می‌سازند تا از طریق دستگاه‌های هوشمند و ارتباط اینترنتی، مصرف انرژی، نورپردازی، امنیت و دستگاه‌های خانه را کنترل کنند. در این مقاله، به معرفی “کنترل از راه دور خانه با گیرنده12 کانال” پرداخته و فواید، نحوه کار، انواع سیستم‌ها و چگونگی انتخاب آنها را بررسی می‌کنیم.

کنترل از راه دور خانه به وسیله فناوری‌های نوین ارتباطی و اینترنت اشیاء امکان مدیریت خانه را از مکان‌های دیگر فراهم می‌کند. این مفهوم به معنای کنترل و مدیریت انواع دستگاه‌ها و امکانات خانه از جمله روشنایی، دمای محیط، امنیت و حتی لوازم خانگی از راه دور است. این فناوری به کاربران امکان کنترل مطمئن‌تر و هوشمندانه‌تر خانه خود را می‌دهد و بسیاری از مشکلات روزمره را تا حد زیادی حل می‌کند.

کنترل از راه دور وسایل خانه

ریموت کنترل 12 کانال از راه دور خانه هوشمند از مهمترین امکانات هر ساختمان هوشمندی است که از طریق آن می‌توان در هر مکان و زمان وسایل خانه را کنترل کرد. عملکرد سیستم کنترل از راه دور لوازم خانگی به این شکل است که در هر منطقه که پوشش تلفن همراه باشد، می‌توان از طریق تماس یا اس‌ام‌اس، خانه هوشمند و اجزای آن را کنترل نمود. برخی از سیستم‌های کنترل خانه از راه دور به دستگاه کنترل مجهز هستند. کنترل تجهیزات خانه از مهمترین کاربردهای دستگاه کنترل از راه دور وسایل خانه است.

استفاده از این دستگاه کار آسانی است. بنابراین تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. از مهمترین کاربردهای دستگاه کنترل از راه دور خانه می‌توان به کنترل دمای خانه، دزدگیر، سیستم ایمنی، کنترل آبیاری، سیستم گرمایش و سرمایش، روشنایی و … اشاره نمود. آنتن استفاده شده در قسمت خارجی دستگاه کنترل باعث شده تا در مناطقی که آنتن دهی ضعیف است، بتوان از دستگاه استفاده نمود. اندازه این دستگاه کوچک بوده و برای استفاده در مکان‌های مختلف مناسب هستند. برای ساخت آنها از قطعات باکیفیت بالا استفاده شده است. با قرار دادن یک سیم کارت در سوکت مخصوص آن و اتصال آداپتور به پریز برق می‌توانید با ارسال پیام کوتاه از وضعیت سیستم روشنایی، گرمایشی و سرمایشی، حسگرها و … اطلاع پیدا کنید.

خلاصه ای از کاربرد های دستگاه کنترل از راه دور صنعتی ( اس ام اس کنترلر ) ۱ کانال

کنترل از راه دور 12 کانال مهراد کیت ( اس ام اس کنترلر ) صنعتی ۱ کانال HCG-SGC-11 از تولیدات جدید گروه فنی مهندسی مهراد کیت با هدف تسهیل کنترل تجهیزات مختلف صنعتی اعم از پمپ های کشاورزی ، موتور های صنعتی ، کولر های گازی و آبی ، پکیج های خانگی و موتور خانه ها ، تجهیزات روشنایی صنعتی و خانگی، تجهیزات گلخانه ای و … طراحی و تولید شده است.

با توجه به درخواست های مکرر کشاورزان و صنعتگران عزیز و نیاز روز افزون به تجهیزات هوشمند سازی و کنترل از راه دور ( اس ام اس کنترلر ) تصمیم گرفته شد تا دستگاهی صنعتی با قیمت مناسب، کیفیت عالی و امکانات زیاد و کاربردی طراحی و تولید گردد. اس ام اس کنترلر پیش رو پس از سال ها تلاش و تجربه ی  متخصصین گروه فنی مهندسی مهراد کیت به صورت کامل در کشور عزیزمان ایران طراحی و تولید شده و از آزمون های سخت و زیادی سربلند بیرون آمده و در پروژه های مختلفی نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سیستم های دزدگیر هوشمند و اعلام حریق با دستگاه کنترل از راه دور صنعتی ( اس ام اس کنترلر )

با اتصال چشم های دزدگیر ، مگنت های درب و پنجره و آژیر های  موجود در بازار دستگاه HCG-SGC-11 تبدیل به یک دزدگیر سیم کارتی با قابلیت کنترل از راه دور میگردد و میتوانید از دستگاه به عنوان یک دزدگیر کامل استفاده نمایید ، همچنین با اتصال سنسور تشخیص حریق و آژیر های موجود در بازار میتوانید از این دستگاه به عنوان دستگاه تشخیص حریق استفاده نمایید .

دستگاه کنترل از راه دور صنعتی ۱ خروجی ۱ ورودی دارای ۱ خروجی رله ای ۷ آمپری می باشد . منظور از خروجی دستگاه ترمینالی است که میتوان وسایل برقی را به آن متصل کرد و منظور از ورودی دستگاه ترمینالی که میتوان سنسورها ی مختلف را به آن متصل کرد . منظور از یک خروجی بودن دستگاه این است که میتوان با یک دستور دستگاه های برقی متصل به این خروجی را کنترل کرد .اگر نیاز به کنترل دو یا چند دستگاه برقی به صورت مجزا را دارید باید از مدل های دارای خروجی بیشتر استفاده نمایید.

نحوه اتصال دستگاه کنترل از راه دور ( اس ام اس کنترلر ) صنعتی به وسایل مختلف

خروجی دستگاه برای متصل کردن دستگاه هایی که توان کاری آن ها زیر ۱۵۰۰ وات می باشد مناسب است . برای متصل کردن دستگاه هایی که توان آن ها بالاتر از ۱۵۰۰ وات است باید از یک کنتاکتور متناسب با دستگاه برقی استفاده نمایید . مثلا برای اتصال پمپ چاه باید ابتدا پمپ را به کنتاکتور متصل کرده و سپس توسط دستگاه کنترل از راه دور کنتاکتور را فعال و غیر فعال کنید .

امکانات نرم افزاری دستگاه کنترل از راه دور |( اس ام اس کنترلر ):

سایر امکانات نرم افزاری :

امکانات سخت افزاری دستگاه کنترل از راه دور:

    ۱ عدد ورودی دیجیتال ایزوله تا ۷۰۰۰ ولت.

    ۱ عدد خروجی رله ای ۲۲۰ ولت ۷ آمپر .

    پشتیبانی از آنتن های ۴ فرکانسه.

    پشتیبانی از  انواع  سیم کارت  ها.

    امکان نصب مستقیم بر روی ریل های تابلو برق (DIN RAIL).

خلاصه ای از کاربردهای دستگاه کنترل از راه دور صنعتی ۱ خروجی ۱ ورودی

آپارتمان ها و منازل :

کنترل کولر های گازی و آبی ، هیتر و پکیج به صورت دستی و هوشمند، باز و بسته نمودن درب های اتوماتیک از راه دور ،کنترل روشنایی و لامپ ها ، اعلام هشدار حریق ، دود و … با ارسال پیامک و پخش آژیر ، روشن کردن دستگاه‌های چای ساز و قهوه‌ساز و … پیش از ورود به محل کار یا منزل ، استفاده به عنوان دزدگـیرو اعلام هشدار تردد ناخواسته ، آبیـاری گیاهان آپارتمانی ، باغچه و بام سبـز و … .

ویلاها :

اسـتفاده به عـنوان دزدگیر، هـشدار اعلام تردد، کنترل سیـستم آبیاری ، خامـوش و روشن نمودن سیستمهای سرمایشی و گرمایشی ، پر کردن استخر ، جکوزی و فعال کردن سونا ، اعلام نشت گاز و حریق به وسیله ی تماس و پیام کوتاه ، باز و بسته نمودن درب اتوماتیک ، روشن نمودن وسایلی از قبیل یخچال ، فریزر و چای ساز ،و … .

دفاتر کار :

اطلاع از ورود غیر مجاز و استفاده به عنوان دزدگیر ، خاموش کردن خودکار و دستی وسایل گرمایشی و سرمایشی در ساعاتی که دفتر کار تعطیل می باشد ، اعلام نشت گاز و حریق به وسـیله ی تماس و پیام کوتاه ، روشن نمودن چراغ های دفتر کار ، روشن و خاموش کردن دوربین های امنیتی و… .

مساجد :

روشن کردن بلنـدگوها و پخش اذان از راه دور  ، استفاده به عنوان دزدگـیر ، روشن کردن وسایل سرمایشی و گرمایشی ، اعلام نشت گاز و حریق و… .

گلخانه ها :

اطلاع از قطع یا وصل برق ، کنترل سیـستمهای سرمایشی گرمایشی ، اطلاع از دمـا و رطوبت گلخانه ، باز و بسته کردن پرده و سایبان ، فعال یا غیر فعال کردن رطوبت ساز ، هشدار اعلام تردد ، کنترل خودکار وسایل با استفاده از دما و رطوبت حداقل و حداکثر و… .

زمین های کشاورزی :

کنترل پمپ چاه های آب، کنترل پمپ های آب ،آبیاری اتوماتیک ،  آبیاری قطره ای ، کنترل سطح آب چاه و اعلام هشدار برای سطوح تعیین شده و… .

مرغداری ها :

کنترل هواکش ها ، اعلام قطع برق ، فعال کردن سیستم تغذیه مکانیزه و… .

و صدها کاربرد دیگر…

خروج از نسخه موبایل