مقایسه بین گلکسی واچ 5 پرو در مقابل شیائومی واچ اس 1 پرو

گلکسی واچ 5 پرو در مقابل شیائومی واچ اس 1 پرو: سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو ساعت هوشمندی برای کاربران اندرویدی است. گران‌تر و پیشرفته‌تر با ویژگی‌های سلامتی است که برای کاربران سیستم عامل بسیار مفید است. با این حال، هنگام تصمیم گیری برای خرید بین Galaxy Watch 5 Pro و Xiaomi Watch S1 Pro باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. گلکسی واچ اکتیو یگی از انواع بهترین ساعت هوشمند سامسونگ هست که برای تمام خریداران در دسترس است.

بهترین ساعت هوشمند سامسونگ | بهترین ساعت هوشمند سامسونگ با قابلیت مکالمه | بهترین ساعت هوشمند سامسونگ زنانه

طراحی، ارائه و دوام

سامسونگ و شیائومی به سراغ طراحی سنتی ساعت رفتند. شکل گرد یا گرد به خوبی منحنی است و برای مچ دست مناسب است. هر دو ساعت هوشمند ضد آب هستند – 5ATM. همچنین در رنگ های مختلف موجود است. ساعت شیائومی اس 1 پرو در دو رنگ مشکی و نقره ای عرضه می شود. در حالی که Samsung Galaxy Watch 5 Pro در رنگ‌های مشکی تیتانیوم و خاکستری تیتانیوم عرضه می‌شود.

از نظر صفحه نمایش، ساعت شیائومی S1 Pro یک صفحه نمایش لمسی 1.47 اینچی Super AMOLED، صفحه نمایش همیشه روشن و تا 600 نیت روشنایی ارائه می دهد. در حالی که Samsung Galaxy Watch 5 Pro دارای صفحه نمایش 1.4 اینچی Super AMOLED کوچکتر با صفحه نمایش همیشه روشن و حداکثر روشنایی 1000 نیت است. همین صفحه نمایش بزرگتر در شیائومی S1 آن را به عنوان یکی از بهترین ساعت هوشمند شیائومی با قابلیت مکالمه قرار داده است.

صفحه نمایش Galaxy Watch 5 Pro از ساعت Xiaomi Watch S1 Pro روشن تر است. به خصوص زمانی که در فضای باز هستید. و حتی در زیر نور مستقیم خورشید، رنگ و شادابی Galaxy Watch 5 Pro عالی است.

کارایی

گلکسی واچ 5 پرو مجهز به چیپست اگزینوس W920 است که با 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. این تراشه دارای پردازنده 1.18 گیگاهرتزی Cortex-A55 Dual Core و پردازنده گرافیکی Mali-G68 است. در حالی که One UI Watch 4.5 مبتنی بر نرم افزار Android Wear OS 3.5 را نیز اجرا می کند.

در مورد Watch S1 Pro، شیائومی جزئیات زیادی از عملکرد آن را فاش نکرده است. تنها اشاره شده است که Watch S1 Pro دارای یک تراشه 12 نانومتری با کارایی بالا و کم مصرف است و حتی رم و اندازه ذخیره سازی نیز فاش نشده است.

سنسورهای سلامت و تناسب اندام

وقتی صحبت از سنسورهای سلامتی و تناسب اندام می شود، Samsung Galaxy Watch 5 Pro پیشرفته تر از ساعت Xiaomi Watch S1 Pro است. اگرچه هر دو ساعت هوشمند دارای مجموعه ای از ویژگی های سلامتی و تناسب اندام هستند، اما اجازه دهید با Galaxy Watch 5 Pro شروع کنیم تا ببینیم چه چیزی به ارمغان می آورد:

Samsung Galaxy Watch 5 Pro چند منظوره است. سنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب نوری + سیگنال الکتریکی قلب + تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک)، سنسور دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی و سنسور نور (دارای گواهینامه ECG و مانیتور فشار خون) را به همراه دارد.

ساعت Xiaomi Watch S1 Pro دارای ویژگی های اولیه سلامت و تناسب اندام مانند ضربان قلب، سنسور SpO2، خواب، ردیابی استرس، مجموعا 117 حالت تناسب اندام، اندازه گیری سطح اکسیژن خون، سنسور دمای پوست، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و فشارسنج است. و حسگر نور محیط. با این حال، فاقد سنسور ECG است.

فناوری باتری و شارژ

ساعت Xiaomi Watch S1 Pro دارای باتری 500 میلی آمپر ساعتی است که توسط شرکت رتبه بندی شده است که در حالت استفاده معمولی تا 15 روز دوام می آورد و با روشن بودن AOD، عمر باتری به 5 روز کاهش می یابد. از سوی دیگر، گلکسی واچ 5 پرو ظرفیت 590 میلی آمپر ساعتی دارد و با شارژ سریع، تنها در 8 دقیقه می توانید 8 ساعت عمر باتری داشته باشید.

Galaxy Watch 5 Pro و Xiaomi Watch S1 Pro: پشتیبانی از ESim

فقط گلکسی واچ 5 پرو از ESim پشتیبانی می کند. شما می توانید تماس های تلفنی برقرار و دریافت کنید، می توانید اطلاعات را بررسی و دریافت کنید و برنامه ها را به طور مستقل دانلود کنید. محصول جدید با برنامه های بیشتری سازگار شده است.

تاریخ انتشار و در دسترس بودن

این دو ساعت هوشمند در آگوست 2022 عرضه شدند. اما از نظر در دسترس بودن، ساعت Xiaomi Watch S1 Pro محدود به بازار چین است و این شرکت فناوری ساعت هوشمند شیائومی مدل S1 بند لاستیکی را در بازار بین المللی عرضه می کند. در مورد گلکسی واچ 5 پرو باید گفت که در سطح جهانی عرضه شده است.

قیمت جهانی

Samsung Galaxy Watch 5 Pro گرانتر از ساعت Xiaomi Watch S1 Pro است. نسخه بلوتوث گلکسی واچ 5 پرو 450 دلار و نسخه LTE 500 دلار قیمت دارد. در حالی که قیمت ساعت شیائومی اس 1 پرو 269 دلار است. بنابراین، برای کسانی که بودجه کمی دارند، ساعت شیائومی S1 Pro جذاب تر است.

جمع بندی

هر دو گزینه را می توانیم به عنوان بهترین ساعت هوشمند در بازار ایران در نظر بگیریم. اما برای کسانی که گوشی ساموسنگ دارند، بهتر است از گلکسی واچ 5 که تا به الان به عنوان محبوب ترین اسمارت واچ سامسونگ شناخته شده است، استفاده کنند. همین طور کسانی که محصولات و گوشی شیائومی را خریداری کرده اند، بهتر است تا از این محصول از بهترین ساعت های هوشمند شیائومی استفاده کنند.