برترین های کسب و کارعمومی

بررسی تخصصی قوطی مبلی، ویژگی‌ ها و کاربردهای آن

در میان تولیدات فولادی مختلف که به نام و نشان پروفیل و یا در اصطلاح عامیانه به نام قوطی پروفیل معروف هستند، قوطی مبلی اهمیت خاصی دارد. به گزارش مجله خبری تصویری نودی، پروفیل فولادی مبلی یک نوع قطعه ساختمانی است که برای اتصال و سازه یا ساخت انواع مبلمان استفاده می‌شود. پروفیل مبلی در صنایع چوب و مبلمان، دکوراسیون داخلی، نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد دارد.

پروفیل مبلی اصفهان | پروفیل مبلی چیست | جوشکاری پروفیل مبلی

معرفی پروفیل مبلی: هر آنچه باید در مورد این پروفیل بدانید!

یکی از انواع قوطی و پروفیل های موجود در صنعت فولاد، پروفیل مبلی است که از جهت استفاده از آن برای تولید انواع مبلمان ها، به این نام شناخته می شود. این پروفیل که در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود، سطحی براق دارد و می تواند گزینه بسیاری خوبی برای مبلمان شهری نیز باشد چرا که ماندگاری بالای هم خواهد داشت. ابعاد تولیدی این پروفیل مختلف اس و بسته به کارکرد، متفاوت خواهد بود. وزن و ضخامت کم این پروفیل محبوب باعث شده تا به آن لقب قوطی سبک نیز بدهند. قیمت قوطی مبلی بر مبنای قیمت ورق روغنی و در کل ورق استفاده شده برای تولید آن، مشخص می‌ شود.

فرم پذیری پروفیل مبلی، برترین ویژگی آن

 از ویژگی‌ های قوطی مبلی، می توان به فرم‌ پذیری مناسب آن ها اشاره کرد. این نوع پروفیل کاربرد وسیع و متنوعی در صنعت دارد .کیفیت پروفیل مبلی بسیار مناسب بوده و همین امر سبب استقبال از قوطی میلی در کسب و کار های مختلف شده است.

انواع قوطی مبلی موجود در بازار فولاد بر اساس ورق مورد استفاده

در کل انواع قوطی مبلی، مطابق با کاربردی که دارند در سه جنس تولید و به بازار عرضه می‌ گردند:

  • قوطی مبلی با استفاده از ورق سیاه

این محصول با استفاده از فرآیند نورد گرم تولید می گردد و به لحاظ ظاهر و ویژگی‌ های فنی که داراست تفاوت زیادی با نورد سرد دارد

  • قوطی مبلی با استفاده از ورق آلومینیوم

یکی از مهم‌ ترین خصوصیات ورق آلومینیوم، شکل‌ پذیری و البته انعطاف بی‌ نظیر آن است. این ورق‌ ها عموما به شکل آلیاژ تولید می‌ گردند. اما با این حال، باز هم انعطاف آن‌ ها از ورق‌ های آهنی بالاتر است. این پروفیل مبلی با توجه به ظاهری زیبا و درخشان در صنایع مبلمان به صورت گسترده استفاده می گردد.

  • قوطی مبلی با استفاده از ورق گالوانیزه یا نورد سرد

پروفیل مبلی تولید شده با ورق گالوانیزه، در مقابل پروفیل مبلی با ورق سیاه مقاومت بالاتری در برابر زنگ‌ زدگی دارد.

ویژگی قوطی مبلی که باید بدانید!

مشخصات ظاهری: قوطی مبلی بسیار براق و زیبا است و همین باعث شده تا در تولید وسایل خانگی همچون میز و مبل از آن استفاده شود. لازم به ذکر است که درز جوش این نوع پروفیل نیز بسیار ظریف است به گونه ای که مشاهده آن در چنین وسایلی دشوار خواهد بود.

مشخصات شیمیایی: مواد اولیه این محصول آلیاژی هستند یعنی به عنوان مثال اگر از ورق فولادی در تولید قوطی مبلی استفاده گردد، معمولا فولاد و کربن در آن به کار رفته است.

مشخصات فیزیکی: مشخصات فیزیکی پروفیل مبلی در کارخانه‌ ها و برندهای مختلف، با هم متفاوت است. مشخصات این محصول با توجه به سایز، ضخامت و وزن تعیین می‌ گردد.

فرآیند و مراحل ساخت قوطی مبلی تا عرضه آن به بازار

نحوه تولید بعضی مقاطع فولادی مانند میلگرد بسیار مختلف است و برای تولید چنین مواردی از  نورد گرم استفاده می کنند که همین امر می تواند بر ویژگی ها و ساختار فیزیکی آن ها نیز تاثیر بگذارد.

مراحل تولید پروفیل مبلی به شرح ذیل است:

  1. نوار بری ورق
  2. برول شدن ورق
  3. شکل دهی به آن
  4. جوشکاری بدین درزها
  5. خنک‌ کاری بدین قسمت جوش داده شده به جلوگیری از بیش از حد نرم‌ شدن آن
  6. برشکاری و بسته‌ بندی قوطی مبلی

کاربرد قوطی مبلی

از جمله صنایعی که باعث این محصول با همین نام نیز شناخته شود، صنعت ساخت انواع مبلمان است. البته از دیگر کاربرد اصلی آن عبارتند از تولید مبلمان، فرفورژه، تجهیزات صنایع هوایی، تولید دوچرخه و ساخت تابلوهای تبلیغاتی و … که هر کدام از این موارد به انواع مختلفی از قوطی مبلی نیاز دارند.

منبع: معرفی پروفیل مبلی (https://nody.ir/what-is-a-sofa-box/ )