برترین های کسب و کاربین الملل

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

سوالات متداول شرح کامل قوانین نامه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی 2023

هر ساله، هزاران دانشجو برای دنبال کردن تجربیات دانشگاهی با کیفیت بالا و کشف فرهنگ‌های مختلف، تحصیل در خارج از کشور خصوصا تحصیل در آمریکا را انتخاب می‌کنند. دانشجویان در سراسر جهان برای دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به کشورهای مختلف درخواست پذیرش ارسال می‌کنند. برخی از کشورهای برتر که دانشجویان برای تحصیلات عالی خود درخواست می‌کنند، شامل ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، آلمان، استرالیا و نیوزلند هستند.

اما بخش عمده‌ای از دانشجویان از شرایط ویزای دانشجویی این کشورها اطلاعی ندارند، به‌ ویژه زمانی که صحبت از تمکن مالی به میان می‌آید. همه کشورهای ذکر شده در بالا یک ویژگی مشترکی دارند، یعنی دانشجویان برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی، باید مدرکی مبنی بر اثبات مالی ارائه دهند. اگرچه همه عوامل موثر در دریافت ویزای دانشجویی، به وضوح به اکثر دانشجویان اطلاع داده می‌شوند اما اغلب متقاضیان تحصیلات عالی از مقدار مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی اطلاع کافی ندارند. به همین دلیل، ما در این بررسی در مورد قوانین نامه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف صحبت می‌کنیم.

ادامه تحصیل در آمریکا در مقطع فوق لیسانس | تحصیل پزشکی در آمریکا | تحصیل در آمریکا

منابع مختلف برای تامین بودجه مالی برای تحصیل

قبل از توضیح بیشتر در مورد الزامات برای ویزای دانشجویی در رابطه با اثبات بودجه، اجازه دهید ابتدا برجسته‌ترین منابع بودجه آموزش عالی که معمولاً به عنوان مدرک اثبات مالی توسط دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور نشان داده می‌شوند را بشناسیم. دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، این امکان را دارند که به دنبال گزینه‌های متعددی برای تامین هزینه تحصیل خود باشند اما عموماً دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیلات عالی هستند، از هر یک از سه منبع ذکر شده زیر استفاده می‌کنند:

  • بورسیه‌های تحصیلی
  • خود تامینی مالی (توسط خود دانشجو)
  • وام‌های دانشجویی

از بین این سه گزینه، دانشجویان وام‌های تحصیلی را انتخاب می‌کنند زیرا یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها برای تأمین بودجه تحصیلات عالی است. مزیت اصلی استفاده از وام آموزشی، این است که تامین مالی به موقع و مستمر انجام می‌شود. در بسیاری از کشورها دو نوع وام تحصیلی وجود دارند:

  • وام تحصیلی تضمینی
  • وام‌های آموزشی بدون وثیقه

وام‌های تحصیلی تضمین شده، بر اساس تضمین وثیقه توسط بانک‌های دولتی اعطا می‌شوند، در حالی که وام‌های آموزشی بدون وثیقه شامل امنیت وثیقه نخواهند بود و عمدتاً توسط بانک‌های خصوصی اعطا می‌شوند. وام‌های تحصیلی تضمین شده با نرخ بهره پایین‌تری نیز ارائه خواهند شد زیرا تنها زمانی اعطا می‌شوند که وام گیرندگان نوعی وثیقه را نزد وام دهندگان تعهد کنند. هزینه‌های پردازش و سایر هزینه‌های وام‌های تحصیلی تضمین شده در مقایسه با وام‌های بدون تضمین کمتر است. به همین دلیل است که وام‌های آموزشی بانک‌های دولتی، انتخاب محبوب‌تری برای تامین مالی دانشجویان است.

  • توجه گردد که از بین گزینه‌های بالا طبیعتا صرفا دو مورد تمکن مالی خود شخص یا ارائه مدارک دال بر اخذ بورسیه‌ تحصیلی می‌تواند به عنوان تمکن مالی ارائه شود.

تمکن مالی برای ویزای دانشجویی کانادا

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان برای اقدام می‌کنند؛ زیرا شرایط تحصیل در این کشور در سطح بسیار بالای جهانی است و کانادا فرصت‌های کاری بی‌شماری را نیز ارائه می‌دهد. به منظور واجد شرایط بودن برای تحصیل در کانادا، دانشجویان باید شرایطی که توسط قانون کانادا تعیین شده است را برآورده کنند.

شرایط ویزای دانشجویی کانادا بیان می‌کند که متقاضیان تحصیل در کانادا باید تمکن مالی کافی به میزان هزینه‌ تحصیل + هزینه‌های زندگی یک سال خود را با مدارک مستند بانکی و حقوقی که نشان دهنده تمکن مالی به سفارت باشد را هنگام درخواست ویزای دانشجویی کانادا ارائه دهند. این هزینه‌ها شامل حدود 10 الی 13 هزار دلار کانادا در سال برای هزینه‌های زندگی است که شامل غذا، مسکن، پوشاک و بیمه پزشکی بوده و همچنین به طور متوسط به میزان 25 هزار دلار کانادا برای شهریه است. بنابراین ارائه تمکن مالی حداقل 35 الی 40 هزار دلار کانادا به سفارت این کشور الزامی است.

قبل از امور سفارت و اقدام برای ویزا، دانشجویان باید مشخصات حساب دانشگاه را دریافت کنند و در صورت انتقال موفقیت آمیز وجه توسط بانک به دانشگاه، دانشجویان موظفند فیش پرداخت را به دانشگاه خود ارسال کرده و آن را برای ارائه به سفارت نیز تا لحظه آخر نزد خود نگه دارند.

تمکن مالی برای ویزای دانشجویی استرالیا

دانشجویانی که مایل به هستند، باید هر متقاضی پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در استرالیا، برای دریافت ویزای دانشجویی استرالیا ابتدا مدرکی مبنی بر اثبات تمکن مالی به سفارت این کشور ارائه دهند. در واقع دانشجویان باید پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه خود، قبل از درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در استرالیا، بودجه‌ای را ترتیب دهند و تمکن مالی خود را به اداره مهاجرت نشان دهند.

با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه، دانشجویان باید حداقل شهریه یک ترم تحصیلی را به همراه هزینه‌های بیمه درمانی به حساب دانشگاه واریز کنند اما برای سفارت باید مبلغ تمکن یک سال تحصیل + یک سال زندگی در استرالیا را ارائه دهند. حداقل تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا بهتر است مبلغ 50 هزار دلار استرالیا باشد.

همچنین درست همانند کانادا، متقاضیان تحصیل در استرالیا هم قبل از امور سفارت و اقدام برای ویزا، دانشجویان باید مشخصات حساب دانشگاه را دریافت کنند و در صورت انتقال موفقیت آمیز وجه توسط بانک به دانشگاه، دانشجویان موظفند فیش پرداخت را به دانشگاه خود ارسال کرده و آن را برای ارائه به سفارت نیز تا لحظه آخر نزد خود نگه دارند.

تمکن مالی برای ویزای دانشجویی ایالات متحده آمریکا

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیلات عالی خود در ایالات متحده هستند همانند هر کشور دیگر برای واجد شرایط بودن برای تحصیل، باید مدرکی مبنی بر اثبات مالی ارائه دهند. دانشجویانی که هزینه تحصیلات عالی خود را به صورت شخصی تامین می‌کنند، باید وجوه کافی که می‌توانند هزینه‌های زندگی، شهریه، هزینه کتاب، هزینه غذا و سایر هزینه‌های متفرقه را تامین کنند، در حساب بانکی خود داشته باشند.

دانشجویانی که از وام تحصیلی برای تامین مالی تحصیل خود استفاده می‌کنند، باید مدارکی مورد نیاز را ارائه دهند. مبلغ تمکن مالی ویزای دانشجویی آمریکا با توجه به دانشگاه مقصد متفاوت خواهد بود اما با متوسط هزینه تحصیل بین 25 تا 35 هزار دلار در سال و حداقل هزینه زندگی سالانه 15 هزار دلار، بنابراین ارائه حداقل تمکن مالی به میزان 45 هزار دلار آمریکا به سفارت این کشور نیاز است.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان

مشابه قوانین کانادا و دیگر کشورها، دانشجویانی که مایل به تحصیل در آلمان هستند، باید قبل از درخواست برای ویزای دانشجویی آلمان، هزینه‌های زندگی یک ساله خود را به حسابی واریز کنند. برای این منظور، دانشجویان موظف به افتتاح حساب بانکی Sperrkonto آلمان به منظور واریز تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود به مدت یک سال هستند. طبق برآوردهای انجام شده توسط تنظیم کننده رسمی وام تحصیلی و بورسیه تحصیلی در آلمان، یک دانشجو برای اینکه بتواند در کشوری مانند آلمان زندگی کند، به 861 یورو در ماه یا 10332 یورو در سال نیاز دارد.

همچنین هزینه‌های دانشگاه‌های دولتی آلمان در صورت تحصیل به زبان آلمانی حتی برای دانشجویان بین‌المللی نیز رایگان است (و هر ترم نهایت 250 یورو از دانشجو گرفته می‌شود) اما برای دوره‌های به زبان انگلیسی پرداخت شهریه الزامی است که برای دانشگاه‌های دولتی می‌تواند رنجی بین 3 تا 20 هزار یورو در سال را داشته باشد.

حتی با وجود اینکه دانشجویان مجبور نیستند برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان به زبان آلمانی هزینه‌ای بپردازند اما مقامات دولتی این کشور می‌خواهند مطمئن شوند که یک دانشجو دارای منابع مالی کافی برای زندگی و تحصیل در آلمان است. به همین دلیل، دانشجویان باید برای دریافت ویزای دانشجویی در سفارت، مدرکی مبنی بر اثبات مالی ارائه دهند.

تمکن مالی برای ویزای دانشجوی نیوزلند

شرایط ویزای دانشجویی نیوزلند، بیان می‌کند که متقاضیان باید هزینه‌های زندگی یک ساله خود برای تحصیل و زندگی را به حساب پس انداز خود واریز کنند. این فرآیند FTS (طرح انتقال وجه) نیز نامیده می‌شود. در فرآیند ویزای دانشجویی نیوزلند، داوطلبان قبل از اینکه واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی باشند، باید پیش شرط‌های مالی خاص زیر را انجام دهند:

  • هزینه‌های زندگی‌تان را برای حداقل یک سال از طول دوره خود به بانکی مستقر در نیوزلند واریز کنید.
  • شهریه سالیانه خود را قبل از پروسه ویزا بپردازید و فیش واریزی آن را داشته باشید.

سفارت نیوزلند 15 هزار دلار نیوزلند به عنوان هزینه زندگی در نیوزیلند برای دانشجویان بین المللی تخمین زده است. این هزینه‌های زندگی شامل شهریه و دوره تحصیلی آن‌ها نمی‌شود. همه دانشجویان بین المللی که در نیوزلند تحصیل می‌کنند، واجد شرایط برداشتن مبالغ زیر از حساب‌های FTS خود هستند. با واریز 15 هزار دلار نیوزلند که حداقل هزینه تخمینی تحصیل برای دانشجویان در نیوزلند است، مبلغ ماهانه 1250 دلار نیوزلند می‌تواند توسط دانشجویان به مدت 12 ماه از اقامت خود در نیوزلند هر ماه برداشت شود. هنگامی که دانشجویان حساب FTS خود را باز کردند، باید مدارکی را ارائه دهند که نشان دهنده مدرک تمکن مالی برای نیوزیلند است، بنابراین این مهم می‌تواند شرایط ویزای دانشجویی نیوزلند را برآورده می‌کند. با این احتساب، ارائه تمکن مالی حداقل 30 هزار دلار نیوزلند به سفارت این کشور ضروری می‌باشد.

کلام آخر

قوانین نامه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی برای چند کشور مطرح برای مهاجرت تحصیلی را بیان کردیم. اما باید توجه کنید مقدار مبلغ اثبات مالی ممکن است از در هر دانشگاه متفاوت باشد. مبالغی که در این مقاله ارائه شدند، متوسط هزینه زندگی، شهریه و دیگر هزینه‌های جاری زندگی یک دانشجوی بین المللی است. با این حال، سبک زندگی شما ممکن است در هزینه‌هایتان تفاوت ایجاد کند. اما ضروری حداقل مبلغ مورد نیاز کشورهای مقصد را برآورده کنید تا بتوانید ویزای تحصیلی خود را دریافت کنید.