ساخت قالب های لارج پنل چگونه است؟

قالب لارج پنل چیست؟

قالب لارج پنل شیوه ایجاد سازی میباشد که در آن دیوارهای داخلی و خارجی همزمان قالب ریزی میگردند. به کار گیری از این طریق منجر ارتقاء یکپارچگی و هماهنگی بنا خواهد شد. از اینرو بنا به راحتی میتواند فشارهای وارده بیشتری را تحمل نماید. از اشکال متعدد این مدل قالب جهت بتن ریزی برای پوشش کانال ها و روسازی ها، بتن ریزی در تونل ها و آبرو ها، بتن ریزی برای ایجاد بنا ها و ساختمان ها به کارگیری می گردد.

قالب پانل بتنی | قالب تونلی | قالب لارج پنل

شناخت با مزیت ها و قابلیت و امکان های قالب لارج پنل

به کار گیری از این مدل قالب بندی مزایا و قابلیت و امکان های بخش اعظمی را در پی داراست. به کارگیری از این شیوه متعلقات قالب بندی را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد و نیاز به پشت بند ندارد. همینطور با به کارگیری از این دسته قالب میتوانید پنجره ها و درب ها را گذشته از بتن ریزی نیز نصب فرمائید. از سایر قابلیت و امکان های این دسته قالب این میباشد که تعداد بلت های مصرفی در‌این طریق به صورت قابل توجهی معدود می‌گردد و میان بلت ها نیز تماما حذف خواهد شد.

از سایر خصوصیت های این دسته قالب های ایجاد و ساز سهولت در باز و بسته کردن آنان و همینطور سهولت در جابجایی آنان به مکان مورد نظر میباشد. این قالب بتنی دارنده اشکال گوناگونی میباشد که در بنا های متفاوت قابل به کارگیری است. یکی‌از امکان هایی که به کار گیری از قالب های لارج پنل را در ایجاد بنا پر کاربرد و رایج نموده است، یکدست بودن و بزرگ بودن سطح قالب میباشد.

از سایر مزیت های قالب لارج پنل این میباشد که زمان ایجاد به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌نماید چرا‌که سرعت مونتاژ و تولید قالب ها در‌این طرز بسیار بالا میباشد. در واقع این یکپارچگی تولید هرگونه درز را در بنا به معدود ترین مقدار ممکن می‌رساند. در موقعیت کلی گزینش این دسته قالب ها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه میباشد و هزینه ها را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.

قالب لارج پنل چه خصوصیت هایی بایستی داشته باشد؟

بهتر میباشد بدانید قالب لارج پنلی را که تعیین می‌کنید بایستی از خصوصیت های خاصی برخوردار باشد. از آن‌جا که تغییر‌و تحول دما و تغییرات حالت جوی قادر است تغییرات شیمیایی را در ساختار قالب ساخت نماید، برای دوری از ترک های حرارتی روی آن یک‌سری تمهیداتی را می بایست در حیث گرفت. برای این عمل میتوانید در بین قالب ها لوله هایی که آب خنک از درون آنان جریان دارااست را قرار دهید تا دمای قالب ها به نیکی در اختیار گرفتن شود. ایجاد قالب لارج پنل بایستی به طوری باشد که فشارهای وارده به قالب و حالت اقلیمی گوناگون استحکام و کیفیت آن را پایین تاثیر قرار ندهد.

از طرفی با دقت به اینکه این دسته قالب ها برای کاربری های گوناگون و در بعدها گوناگونی ایجاد و پباده سازی می گردند، بایستی قالب ها را با دقت به خصوصیت های بنا خویش گزینش و گزینه به کار گیری قرار دهید.

قالب لارج پنل چیست و چه کاربردی دارد؟

قالب لارج پنل : در جهان امروز که هروز پیشرفت جدیدی در صنعت ساختمان سازی می بینیم استفاده از مصالح و تجهیزات مختلف در ساختمان دیده می شود . شرکت سپنتا یکی از شرکت هایی ایت که در زمینه فروش قالب های بتن و دیگر ادوات آرماتور بندی فعالیت می کند و قالب لارچ پنل هم یکی از محصولا این شرکت می باشد .

کارشناسان این امر باتوجه به ساختمان در حال ساخت از تجهیزات گوناگون که باعث افزایش سرعت انجام پروژه بشود و همچنین ایمنی آنجام کار و خود ساختمان را نیز تامین کند . استفاده از این تجهیزات یاعث شده که ساختمان های جدید علاوه بر زیبایی در برابر حوادث طبیعی نیز مقاوم باشند . علاوه براین ساختمان های جدید بسیار سبک هستند و هنگام حوادثی مانند زلزله خسارات زیادی به بار نمی آورند . یکی از تجهیزات ساختمانی که به معرفی آن می پردازیم قالب لارج پنل است . این قالب یکی از بهترین مصالح ساختمانی و پرکاربرد است .

این قالب ها به دلیل داشتن سطح بزرگ برای ساخت دیوارهای بدون درز و شکاف بسیار مناسب است . با استفاده از این قالب ها می توان با سرعت زیاد و باکیفیت عالی دیوارهای یک دست ساخت . این قالب ها شبکه ای از استیفنرهای بدون تسمه است . که این شبکه با جوش مستقیم پشت بند های جدا صفحه ای محکم و یکپارچه را تشکیل می دهد . این قالب ها در مکان هایی که ما به ساخت دیوار های یکدست با سرعت بالا نیاز مندیم می تواند بهترین گزینه برای مهندسان و طراحان ساختمان باشد . از مهم ترین ویژگی های و مزیتهای این قالب همین موضوع یکدست و صاف بودن دیوارهای تولیدی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد .

مزیت های قالب لارج پنل

  • این قالب ها قالب های هستند که بیسار یکدست هستند و به همین دلیل در آن ها هیچ گونه درز و شکافی یافت نمی شود .
  • در ساختمان هایی در ساخت آن ها از قالب لارج پنل استفاده می شود یک ویژگی مهم که دارند این است که در ساختمانی که از آن ها می خواهیم استفاده کنیم می توان چهارچوب و درب ها را قبل از بتن ریزی نصب کرد .
  • در این قالب ها امکان این وجود دارد که می توان در آن بازشو های پلان تعبیه کرد .
  • در این قالب ها می توان سکو , شوتینگ و قلاب حمل تعبیه کرد .
  • تعداد بلت های مصرفی در این روش کاهش می یابد .
  • در این روش پشت بند های اضافی حذف می شود .
  • اتصال این قالب ها بدون هیچ گونه درز و شکافی است .
  • در این روش سرعت اتصال و باز کردن این قالب ها بالا است .
  • شرکت ها و کارخانه های متعددی در کشور این قالب را ارایه می دهند که یکی از آن ها شرکت سپنتا است این شرکت قالب های لارج پنل را بالاترین و بهترین کیفیت به خریدارن عرضه می کند . شرکت سپنتا با کارشناسان مجرب و حرفه با ارایه ی بهترین خدمات به مشتریان خود سعی در کسب رضایت آن ها داشته اند . شما می توانید با کمک مشاوران حرفه ای این شرکت خریدی با اطمینان خاطر را داشته باشید .

منبع:

یوتیوب

قالب بتن سپنتا