برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

چگونه خودارضایی را ترک کنیم (بدون بازگشت)

چند نکته درباره ترک خودارضایی

روی تخت‌تان ننشینید. از میزو صندلی استفاده کنید و همیشه در جمع دیگران بنشینید.

هر وقت میل‌تان به خود ارضایی خیلی شدید بود، دوش آب سرد بگیرید! نه تنها روان‌تان را آرام می‌کند بلکه فواید زیاد دیگری هم برای سلامت و انرژی دارد.

به خانواده یا هر کس دیگری فکر کنید و این‌که گویی دارند شما را تماشا می‌کنند.

هر وقت احساس کردید به خودارضایی نیاز دارید، برای پیاده‌روی یا دو آهسته بروید. همیشه سعی کنید وقتی این میل به سراغ‌تان آمد خودتان را سرگرم کنید.

بیشتر ورزش کنید و بیرون از خانه بروید. این راهی عالی برای مشغول کردن ذهن است.

را امتحان کنید. هر روز چند ساعت از غذا و نوشیدنی پرهیز کنید تا ذهن‌تان را از گرایشات جنسی منحرف کنید. روزه‌داری، به شما قدرت کنترل بهتری برای امیال‌تان می‌دهد.

ذهن‌تان را با موزیک‌های غیرجنسی مشغول کنید.

اهداف کوچک برای خود تعیین کنید، با سه روز پاک ماندن شروع کنید، روز سوم دست‌انداز وجود دارد، از آن رد شوید و بدانید که متعهدید. سپس روی یک هفته متمرکز شوید، بعد هم روی ده روز، سپس دو هفته، و بعد هفده روز، و…

هر روز عصرها ورزش کنید، باعث می‌شود شب‌ها خسته باشید. و از آنجایی‌که خودارضایی اغلب شب‌ها انجام می‌شود اگر خسته باشید خواب را به این کار ترجیح خواهید داد.

اگر وسوسه، افکار شهوانی یا فکر خاصی به ذهن‌تان رسید، فورا به موضوعی متفاوت فکر کمید، مثل بیسبال، فوتبال، …

ایا عوارض خود ارضايي بعد از ترک از بین میرود | چگونه خودارضايي كنيم كه ضرر نداشته باشد | خود ارضايي در قرآن

عوارض عدم ترک خود ارضایی

در این قسمت و به نقل از سایت ترک سریع درباره عوارض عدم ترک خودارضایی خواهیم گفت. در واقع رفتارهای اعتیادآور با سپری نمودن زمان و درمان نکردن تشدید خواهد شد. خود ارضایی رفتاری می باشد که اعتیاد به آن عوارض گوناگونی در زندگی شخصی، جنسی و عاطفی فرد داشته باشد. ترک نکردن خود ارضایی فشار فراوانی بر رابطه عاطفی و زندگی جنسی شخص وارد خواهد کرد و باعث افسردگی مردان می گردد.

نداشتن رضایت جنسی و سرد شدن زندگی مشترک از عوارض آن بر زندگی جنسی و عاطفی شخص خواهد بود. زودانزالی، تحریک نشدن با رابطه جنسی واقعی و کاهش کیفیت رابطه جنسی از دیگر عوارض آن خواهد بود.

افت خلق و خوی شخص به علت حس گناه و عذاب وجدان نیز مسئله ای می باشد که خیلی از افراد در پی درمان نکردن خود ارضایی دچار آن خواهند شد. فردی که گرفتار این رفتار است و قادر نخواهد بود جلوی آن را بگیرد، دچار کم شدن عزت ‌نفس و اعتماد به نفس نیز می گردد. فواید ترک خود ارضايي از نظر علمی ، روانشناسی، فیزیولوژی و مذهبی بسیار بی‌شمار است. پرهیز از خود ارضایی اخیراً به یک روند رایج تبدیل شده است و بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که شاهد پس از حتی یک هفته پرهیز، بوده‌اند. با این حال، برخی از پزشکان این ادعاها را رد می‌کنند و بر این باورند که در عوض، خود ارضایی فواید سلامتی واقعی دارد که در دوران پرهیز از آن‌ها غافل خواهید شد.

به نظر می‌رسد خود ارضایی فعالیتی واقعاً خوب است، می‌تواند خلق و خوی ما را بهبود بخشد و ترشح هورمون‌های آرامش بخش را در مغز ما تقویت کند، با این حال، برای برخی از افراد، انزال روزانه به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. افراد زیادی هستند که برای ترک خود ارضایی تلاش می‌کنند، چرا که به اعتیاد مادام‌العمر برای آنها تبدیل شده است.

در این مقاله، ما قصد داریم فواید ترک خود ارضايي از نظر علمی را بررسی کنیم تا شما نیز بتوانید پس از خواندن این مقاله تصمیم بگیرید که آیا ترک خود ارضایی واقعاً مفید است یا مضر. همراه ما باشید. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم فواید ترک خود ارضايي بی‌شمار است. اما برخی از این فواید از نظر علمی اثبات نشده‌اند و صرفاً تجربه برخی از افراد پس از پرهیز بوده است.

فواید ترک خود ارضایی

به‌طورکلی فواید ترک خود ارضایی را در چهار دسته ذهنی، جسمی، معنوی و جنسی تقسیم‌بندی کرده‌ایم و سعی داشتیم تا مواردی که توسط پزشکان بررسی و اثبات شده‌اند را در اختیار شما قرار دهیم:

1. فواید ترک خود ارضايي برای سلامت ذهن

افرادی که ترک خود ارضایی را به مدت یک هفته یا 15 روز تجربه کرده‌اند، تعداد بی‌شماری از پیامدهای مثبت ذهنی و عاطفی را برای این عمل ذکر می‌کنند. آنها می‌گویند متوجه شده‌اند که استرس یا اضطراب در زندگی روزمره بسیار کاهش می‌یابد و با افزایش انگیزه در زندگی، تکمیل پروژه‌های کاری و دنبال‌کردن اهدافتان بسیار ساده‌تر خواهد شد. شاید واضح‌ترین حس، نوعی احساس تجدیدپذیری از خودکنترلی باشد که از پرهیز به دست خواهید آورد.

همه این مزایا را در افزایش سطح تستوسترون که از پیامدهای اصلی ترک خود ارضایی است، می‌توان جستجو کرد. به این فکر کنید که در نوجوانی و دوران بلوغ چه احساسی برای میل به خود ارضایی در روز داشتید زمانی که بدن شما تستوسترون را با حداکثر ظرفیت خود ترشح می‌کرد. ممکن است بتوانید با اجتناب از خود ارضایی منظم، مقداری از همان قدرت را بازیابی کنید.

 اعتماد به نفس بیشتر از فواید ترک خود ارضایی

اعتماد به نفس چیزی است که امروزه هر جوانی به آن نیاز دارد، با این حال، فیلم‌های بزرگسالان و خود ارضایی نسل هزاره را از درون ضعیف‌تر می‌کند. خود ارضایی انگیزه شما را برای کار سخت کاهش می‌دهد و همچنین بر عزت‌نفس شما تأثیر مستقیم می‌گذارد. افرادی که هر روز خود ارضایی می‌کنند، احساس وحشتناکی کرده و خود را به‌خاطر این عمل سرزنش می‌کنند که روی زندگی روزمره، شغل و اهداف آنها تأثیر می‌گذارد.

2. فواید ترک خود ارضايي از لحاظ معنوی

بسیاری از مردانی که ترک خود ارضایی را تمرین کرده‌اند، شادی و رضایت کلی بیشتری را در زندگی خود گزارش کرده‌اند. برخی دیگر ظاهراً روابط عمیق تر و معنادارتری را با شریک زندگی خود تجربه کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند که دور کردن تمرکز از فعالیت‌های جنسی به آنها این امکان را می‌دهد که در عوض روی جنبه‌های دیگر زندگی عشقی خود تمرکز کنند، مانند ارتباط در مورد رابطه جنسی و نحوه عشق‌ ورزیدن به شریک زندگی خود.

 زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت

خود ارضایی نه‌تنها انرژی شما را می‌مکد بلکه زمان باارزش زیادی را نیز مصرف می‌کند. به‌جای خود ارضایی شبانه‌روزی، می‌توانید از آن زمان برای کارهای بهتر استفاده کنید. همچنین، امروزه هیچ‌کس بدون فیلم‌های بزرگسالان خود ارضایی نمی‌کند. پیداکردن فیلمی که می‌تواند شما را به ارگاسم برساند، زمان زیادی می‌برد. برای اینکه سمت این‌گونه فیلم‌ها نروید سعی کنید فعالیت فیزیکی شدید داشته باشید یا خود را به انجام کاری لذت‌بخش سرگرم کنید. مهم‌تر از همه باید بدانید که زمان حساس شما چه وقت از روز است. یعنی در چه ساعتی از روز بیشتر میل به خود ارضایی دارید در این صورت می‌توانید با ورزش و یا انجام کاری که حواستان را پرت کند، این ساعت‌های حساس را بدون انجام این عمل سپری کنید.

اجتماعی‌تر خواهید شد

بر طبق مطالعاتی که در سال‌های اخیر بر روی افراد معتاد به خود ارضایی صورت ‌گرفته است، مشخص شده است که این افراد پس از مدتی دیگر علاقه‌ای به معاشرت با دوستان و آشنایان خود نداشته و از خانه بیرون نمی‌روند. در حقیقت خود ارضایی برای این افراد منجر به گوشه‌گیری و فاصله‌گرفتن از اجتماع شده است. یکی از فواید ترک خود ارضايي از نظر علمی بازگشت به اجتماع و معاشرت با دوستان است. براساس تجربه افرادی که تصمیم بر ترک خود ارضایی گرفته اند، در دوران ترک این افراد علاقه شدیدی به حضور در اجتماع و گروه‌های دوستانه خود داشته‌اند چرا که این اتفاق منجر می‌گردد میزان ترشح اندورفین در بدن شما افزایش یافته و دیگر علاقه‌ای به در خانه ماندن و خود ارضایی نداشته باشید و زمان باارزش خود را در کنار دوستان، همکاران و آشنایان خود سپری کنید.

3. فواید ترک خود ارضايي برای سلامت جسم

در حالی که هنوز نیاز شدیدی به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد، اکثر مطالعات منتشر شده حول فواید فیزیکی عدم انزال می‌چرخد. جای تعجب نیست که بسیاری از این اثرات دوباره با سطوح بالاتر تستوسترون مرتبط هستند. چیزهایی مانند افزایش خلق و خو و انرژی همراه با کاهش چربی بدن همان نتایجی هستند که می‌توان از ترشح تستوسترون بیشتر انتظار داشت.

شاید هیجان‌انگیزترین خبر برای شما این باشد که فواید ترک خود ارضايي از نظر پزشکی ممکن است سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید آشکار شود. یک بررسی سیستماتیک از تحقیقات فعلی انجام شده در سال 2018 نشان داد که ترک خود ارضایی در کمتر از 48 ساعت با بهبود حرکت اسپرم مرتبط است.

هر چه فرد زمان ترک طولانی تری داشته باشد، نتایج مثبت‌تر است. مزایای عدم انزال به مدت یک هفته در سال 2003 بررسی شد. مشخص شد که در بین 28 شرکت‌کننده داوطلب، سطح ترشح تستوسترون در روز هفتم به حداکثر رسید. مطالعه‌ای که در این سال انجام شد منجر به افزایش سطح تستوسترون در افرادی شد که به مدت سه هفته متوالی انزال نداشتند. همه اینها نشان می‌دهد که فواید فیزیولوژیکی از جمله موهای ضخیم‌تر، افزایش رشد عضلات، سطوح انرژی بیشتر و بهبود کیفیت اسپرم بسیار سریع ظاهر می‌شوند. همان‌طور که قبلاً ذکر شد، همین فواید فیزیکی می‌تواند به حالات ذهنی و عاطفی ما نیز کمک کند. این یک چرخه هیجان‌انگیز از مثبت‌اندیشی است که به طور بالقوه می‌تواند پس از یک روز پرهیز شروع شود.

فواید ترک خود ارضايي بر مو با افزایش ضخامت و رشد مو

این مورد از رایج‌ترین فواید ترک خودارضایی از نظر پزشکی است. خود ارضایی منظم می‌تواند موهای شما را نازک کند و در برخی موارد ممکن است شاهد ریزش مو باشید. برخی افراد ادعا می‌کنند که خود ارضایی باعث سفید شدن موهایشان می‌شود. اگر موهای خود را دوست دارید، باید یک چالش 7 روزه ترک خود ارضایی را انجام دهید، مطمئن باشید که موهای شما صاف و ضخیم می‌شود.

افزایش سطح انرژی بدن از فواید ترک خودارضایی

خود ارضایی انرژی شما را می‌مکد، شما را در حالتی قرار می‌دهد که انگار در حال انجام فعالیتی سنگین مانند بالارفتن از کوه هستید. آیا تابه‌حال بعد از خود ارضایی انرژی شدیدی را احساس کرده‌اید؟ هیچ‌کس بعد از انزال احساس انرژی نمی‌کند. اگر ورزشکار هستید، نباید چند ساعت قبل از بازی این عمل را انجام دهید، در غیر این صورت ممکن است بر عملکرد شما تأثیر بگذارد.

افزایش قدرت و حجم صدا

صدای بم و مردانه می‌تواند هر فردی را تحت‌تأثیر قرار دهد، داشتن صدای بم و جذاب احساس خوبی دارد و مردم بادقت بیشتری به صحبت‌های شما گوش می‌دهند. قطع خود ارضایی به مدت 7 روز سنگینی صدای شما را افزایش می‌دهد. صدای شما را بم‌تر و رساتر می‌کند.

افزایش قدرت عضلانی و رشد ماهیچه

طبق یک گزارش، عدم انزال به مدت 7 روز می‌تواند منجر به افزایش 145.7 درصدی تستوسترون شود. تستوسترون به‌عنوان “هورمون مرد” نیز شناخته می‌شود، زمانی که تستوسترون اضافی در بدن خود دارید احساس شگفت‌انگیزی می‌کنید؛ ماهیچه‌های شما سریع‌تر رشد کرده و پوست شما احساس جوانی می‌کند.

بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن

بر اساس گزارشی که از نتایج تحقیقات بر روی 35 مورد ترک خود ارضایی در طی 6 ماه صورت گرفته است، می‌توان گفت که افرادی که به اعتیاد خود ارضایی دچار بوده اند قبل از ترک، بیشتر مریض می‌شدند و تقریباً حس و حال و انرژی کمتری برای انجام کارهای روزمره خود داشته‌اند اما پس از طی دوره ۶ماهه به طرز چشمگیری انرژی فزاینده‌ای را در خود حس کرده‌اند و کم‌تر دچار بیماری شده‌اند.

4. فواید ترک خود ارضایی در بهبود روابط جنسی

بسیاری از مردانی که برای مدت قابل‌توجهی از انزال خودداری کرده‌اند، گزارش داده‌اند که انجام این کار در واقع زندگی جنسی آنها را بهبود بخشیده است. این افراد ارگاسم طولانی تر و شدیدتری را تجربه کرده‌اند. همچنین شواهد گواه بر این است که به دلیل افزایش انرژی، انگیزش بهتر برای زندگی و نشاط بیشتر، روابط عاطفی در کنار روابط جنسی با شریک زندگی این افراد بهبود یافته و موجب تقویت روابط، عشق‌ورزی بهتر و افزایش محبت بین افراد شده است.

منبع:

نمناک