آبیاری درخت گردو در تابستان به چه صورت است؟

با توجه به تولید ارقام نهال گردو سازگار و اصلاح نژاد شده امروزه، پرورش نهال گردو در اقصی نقاط کشور امکان پذیر است و بیشتر کشاورزان و باغدارنی که در حوزه پرورش درخت و نهال گردو فعالیت دارند این سوال برایشان ایجاد می‌شود آبیاری درخت گردو در تابستان به چه صورتی باید انجام شود؟ آبیاری را باید به صورت سنتی و دیمی انجام داد و یا بهترین روش استفاده از آبیاری قطره‌ای می‌باشد؟

آبیاری درخت گردو اسرائیلی | آبیاری درخت گردو در زمان گلدهی | آبیاری درخت گردو در زمستان

برای پاسخ به این دسته سوالات باید به شما عزیزان بگوییم آبیاری نهال گردو در این فصل گرما بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چرا که کوچک‌ترین بی‌توجهی می‌تواند منجر به نابودی نهال گردو در باغات شما شود درختان گردو در فصل گرما بسیار حساس و واکنش پذیر هستند و اگر آب کافی به ریشه و ساقه آنها نرسد، این امکان وجود دارد که خیلی سریع دچار بیماری شود و میوه بدست آمده خود را به صورت کوچک و نامرغوبی ارائه کند؛ به گونه‌ای که برخی از باغات به دلیل بی‌توجی آبیاری در تابستان شاهد پوک بودن میوه گردو از درختان خود بوده‌اند چرا که انرژی کافی را از طریق آب به نهال گردو به خوبی نرسانده‌اند.

مزیت آبیاری به موقع نهال گردو در فصل تابستان

  • انرژی بخشی
  • تقویت و بهبود ریشه‌ها
  • کیفیت در باردهی میوه‌ها

همانطور که در موارد بالا گفته شد، آبیاری نهال گردو در فصل تابستان بسیار می‌تواند در کیفیت میوه و همچنین افزایش عمر اقتصادی درختان و نهال گردو تاثیرات عالی را داشته باشد؛ به گونه‌ای که در این فصل انرژی لازم خود را برای رشد بهتر دریافت می‌کند از طرفی ریشه نهال گردو از تقویت بهتری برخوردار می‌شود و در برابر انواع آفات و بیماری مقاومت و سلامت بهتری را خواهد داشت.

 آبیاری منظم و بهینه نهال گردو در ماه‌های ابتدایی سال یعنی فروردین، اردیبهشت و خرداد سبب افزایش گلدهی درختان گردو شده و آبیاری در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور باعث می‌شود تا نتیجه باردهی آن با میزان بهتر و بیشتری روبه‌رو شود و میوه‌هایی درشت‌تر با وزن مغز بالایی داشته باشیم.

لازم به ذکر است سایت فروش برتر نهال در رابطه با این موضوعات از مشاوران و متخصصان خبره‌ای برخوردار است که افراد مبتدی و بدون تجربه برای بالا بردن میزان اطلاعات خود می‌توانند از طریق سایت و شماره‌ای که در انتها سایت آمده است با ما تماس بگیرند و سوالات خود را در رابطه با آبیاری نهال گردو در تابستان به صورت کامل مطرح نمایند.

آبیاری در تابستان با توجه به سن و عمر نهال گردو

باید به این موضوع توجه داشته باشید که نهال گردو دارای سنین مختلفی هستند به طوری که برخی از آنها تا حدود 200 سال هم عمر می‌کنند اما برای آبیاری نهال‌های گردویی که تازه و جوان هستند و ریشه آنها نیاز به تقویت و انرژی بیشتری دارند باید این آبیاری را در فصل تابستان با نظم بهتری انجام داد.

طبق بررسی‌های انجام شده بهترین زمان آبیاری در فصل تابستان برای این نهال‎‌های گردو جوان هر 14 روز یکبار می‌باشد، البته باید به شرایط آب و هوایی و مناطقی که در آن ساکن هستید توجه داشته باشید چرا که برخی از استان‌ها از هوای معتدلی برخوردار هستند و در طول سال از بارندگی‌های منظمی برخوردارند. به همین خاطر اگر شما در این میزان از آبیاری در فصل تابستان زیاده روی کنید ممکن است باعث مرگ و پوسیدگی در درختان و نهال گردو برای باغات خود شوید پس بهتر است قبل از انجام این کار اطلاعات خود را از شرایط جوی منطقه بالا ببرید و بعد آبیاری در تابستان را انجام دهید.

آبیاری درخت گردو اسرائیلی | آبیاری درخت گردو در زمان گلدهی | آبیاری درخت گردو در زمستان

عواقب عدم آبیاری منظم و اصولی درختان گردو در فصل تابستان

  1. خشک شدن ریشه‌ها
  2. کاهش و عدم میوه‌‌دهی

بسیاری از افرادی که تجربه‌ای در این زمینه ندارند بر این باور هستند که آبیاری درختان و نهال گردو را می‌توانند به تعقیب بیاندازند و هر زمانی که خودشان لازم بدانند آن را آبیاری کنند در صورتی که این باور غلط بوده و بهترین زمان برای آبیاری درختان در فصل تابستان از طول سال می‌باشد به خصوص برای استان‌هایی که در مناطق گرمسیری کشور ساکن هستند و امکان تبخیر آب بر اثر گرمای خورشید بسیار بالا است به همین خاطر باید این امر را به خوبی رعایت کنند تا درختان گردو دچار خشکی نشوند.

به طور مثال عدم آبرسانی در این فصل به درختان باعث می‌شود که نهال در زمان باردهی میوه‌ ندهد و از طرفی باعث خسارتهای مالی بسیار زیادی برای کشاورزان شود به همین خاطر پیشنهاد ما این است که برای اطمینان خاطر بهتر از آبیاری قطره‌ای استفاده داشته باشید تا این نیاز را در درختان هر 10 الی 14 روز یکبار به صورت منظم و مکانیزه انجام دهید تا عمر و باردهی نهال گردو خود را افزایش دهید.

آبیاری درخت گردو اسرائیلی | آبیاری درخت گردو در زمان گلدهی | آبیاری درخت گردو در زمستان

نتیجه‌گیری

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله به شما ارائه شد نتیجه گرفتیم که علاوه بر آبیاری نهال گردو در فصل گلدهی، بهترین و حیاتی‌ترین زمان برای آبیاری نهال گردو فصل تابستان است تا بتواند به عمر و حیات اقتصادی خود به طور کامل ادامه دهد از طرفی آبیاری قطره‌ای در مناطق گرمسیری باعث شده تا کشاورزان دغدغه کمبود آب را نداشته باشند و با خیال راحت خرید نهال گردو خود را از مراکز فروش داشته باشند به همین خاطر امروزه فروش نهال گردو در اکثر مناطق ایران برای افراد از طریق سایت برتر نهال امکانپذیر بوده و میتوانید علاوه بر سفارشات از قیمت نهال گردو به صورت آنلاین مطلع شوید.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393