برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

سریع­ترین راه برای از بین بردن لک صورت همراه با درمان خانگی

 لک صورت هر نوع لک، تغییر رنگ یا نقصی است که روی پوست ظاهر می ­شود. لک ­های صورت ممکن است ناخوشایند و از نظر احساسی ناراحت کننده باشند­، لک ­های صورت در انواع مختلفی بر روی پوست ظاهر می­گردند که بیش­تر آن­ها خوش خیم هستند و تهدید کننده زندگی نیستند، اما برخی دیگر از لک ­ها می­توانند نشان­دهنده سرطان پوست باشند. با استفاده از درمان پزشکی مانند خرید محصولات اوردینری یا استفاده از داروهای خانگی می­توانید به کاهش لکه ها کمک کنید

بیش­تر لک ­ها به یک دلیل عمده روی می­دهند و آن نیز تولید بیش از حد چربی صورت است. آن­ها عمدتا پیامدهای ترکیدن آکنه هستند، درست است که جوش از بین می رود، اما جای جوش و زخم­ها بر روی صورت باقی می­مانند. علت ایجاد لک، مسدود شدن منافذ با سلول­های پوستی مرده و چربی زیاد است که منجر به آکنه می­ شود. وقتی این اتفاق در لایه ­های بالایی اپیدرم رخ دهد، موجب ایجاد جوش­ های سرسیاه و جوش­ های سرسفید شده و در نهایت آکنه ایجاد می­شود. آکنه پوست ما را قرمز و ملتهب کرده که پس از برطرف شدن جوش به لک تبدیل می­شود. البته راهکارهای بسیاری برای از بین بردن این لکه ­ها از روی صورت وجود دارد بنابراین جای هیچگونه نگرانی نیست.

انواع لک صورت | درمان سریع لک صورت | درمان قطعی لک صورت

انواع لک های پوستی

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با راه های از بین بردن لک صورت و نحوه استفاده از محصولات ورونیک توضیح دهیم در وهله اول باید نوع لک­ های پوستی را بشناسیم. همانطور که اشاره کردیم، لک­های پوستی انواع گوناگونی دارند، که شامل موارد زیر هستند:

    آکنه:

آکنه یک نوع لکه پوستی است که بیش­تر روی صورت، گردن، شانه­ ها، سینه و قسمت فوقانی کمر مشاهده می­شود. جوش ­های پوستی متشکل از جوش­ های سرسیاه، جوش ­های سرسفید، کیست­ها و ندول ­های عمیق و دردناک هستند که در صورت عدم درمان ممکن است، جای زخم برجای گذارد و پوست را تیره کنند.

    تاول تبخالی:

این نوع لک ­ها به صورت تاول قرمز، دردناک و پر از مایعات بوده که نزدیک دهان و لب­ ها ظاهر می­شود. قبل از اینکه تاول ایجاد شود، ناحیه آسیب­دیده اغلب گزگز کرده یا می­سوزد.

    جوش­ های سرسیاه:

بیش­تر افراد با جوش­ های سرسیاه که لکه ­های تیره و کوچکی در سطح پوست هستند، آشنا می­باشند و اغلب شما به آن دچار شده­اید. این جوش­ها شبیه دانه­ های سیاه رنگ هستند، اما در واقع از چربی تشکیل شده­اند که در داخل منافذ پوست وجود دارد. وقتی این چربی­ ها با هوا واکنش می­دهند ، سیاه شده و جوش سرسیاه بر سطح پوست ظاهر می­گردد.

    جوش­ های سر سفید:

یکی دیگر از لک ­های پوستی که ما به عنوان جوش ­های سر سفید می­شناسیم، لکه ­های کوچک و گردی هستند که سفید یا به رنگ پوست می­باشند. این جوش­ ها در نتیجه مسدود شدن منافذ چربی و سلول­ های مرده پوست ایجاد می­گردند.

    پاپول:

شاید شما نام این لکه پوستی را نشنیده­اید اما دچار آن شده­اید. پاپول­ ها برآمدگی­ های کوچک، سخت و قرمز رنگی روی پوست ایجاد می­کنند. این لک ­ها هنگامی ایجاد می­شوند، که چربی اضافی، باکتری­ها و سلول­ های مرده پوست به عمق پوست وارد شده و باعث التهاب شوند.

    جوش­ های چرکی:

جوش­ های چرکی برجسته، لکه­ های قرمز رنگی هستند که حاوی چرک زرد یا سفید می­باشند. این مورد زمانی اتفاق می­افتد که چربی، باکتری­ها و سلول­های مرده پوست زیر پوست جمع شده و باعث عفونت شوند، که ما در رابطه با از بین بردن لک صورت گفتگو خواهیم کرد.

درمان­ های خانگی موثر برای از بین بردن لک­ های پوستی

آب لیمو بهترین و موثرترین ماسک ضد لک و روشن کننده صورت

اگر از لکه­ های تیره رنج می­برید، آب لیمو می­تواند، یکی از این را حل ها باشد. آب لیمو تازه اثر سفید کننده­ای برای کاهش اثرات لکه­ های تیره و رنگدانه دارد. یکی از راه­هایی که می­توانید از آن استفاده کنید، این است که آب لیمو را بگیرید و آن را به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید. پس از آن، پوست خود را با آب بشویید، هر روز این کار را انجام دهید، می­توانید با استفاده از این مواد لکه­ های تیره و رنگدانه ­های صورت را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. یک روش دیگر آن، مخلوط آب لیمو و عسل است. ترکیب آب لیمو عسل برای پوست بسیار موثر بوده و موجب رطوبت بخشی به پوست صورت شما می­شوند.پس ترکیب این ماسک ضد لک و روشن کننده صورت رو فراموش نکنید.

    جوش شیرین:

یکی دیگر از راهکارهای موثر که استفاده از جوش شیرین است. برای تهیه این محلول یک قاشق چای خوری جوش شیرین را به همراه آب یا روغن زیتون ترکیب کنید. بنابراین، چند قطره آب یا روغن زیتون را به جوش شیرین اضافه کرده و خوب مخلوط کنید، تا خمیر به دست آید. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بگذارید 5-10 دقیقه بماند. خمیر را به آرامی بشویید و محل را با آب تمیز کنید.

بهتر است که هر چند وقت یکبار این کار را انجام دهید، هفته­ای دوبار استفاده از این محلول برای از بین بردن لک­های پوستی کافی خواهد بود، زیرا جوش شیرین PH پوست را خنثی کرده و سلول­های مرده­ای که در محل لکه جمع شده­اند، را از بین می برد، این خاصیت باعث می­شود، لکه سبک­تر به نظر برسد و پس از چندین بار استفاده، لکه­ های شما کاملا از بین خواهند رفت.

    سفیده تخم مرغ:

شما برای این کار به یک سفیده تخم مرغ و برس صورت نیاز دارید، که استفاده از برس اختیاری می­باشد. روی پوست تمیز، سفیده تخم مرغ را با استفاده از برس یا انگشتان خود بمالید.بگذارید حدود 10 دقیقه بر روی پوست بماند. پوست خود را با آب بشویید وخشک کنید و سپس مرطوب کننده بزنید، این ماسک صورت را دو بار در هفته استفاده کنید. سفید تخم مرغ حاوی آنزیم­های طبیعی است که پوست را روشن می­کند و لکه ­ها و جای زخم­ها را از بین می­برد، به همین دلیل یکی ازسریع­ترین راه ها استفاده از سفیده تخم مرغ می­باشد.

    سرکه سیب:

شما برای تهیه این ترکیب موثر که خاصیت اسیدی بر روی پوست صورت دارد، به مقداری سرکه سیب و آب نیاز خواهید داشت. مخلوطی از سرکه و آب را تهیه کنید. و بعد از آن محلول را در بطری اسپری بریزید. صورت خود را با این محلول اسپری کنید و بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود، هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید، بهتر است که از این ترکیب را، یک یا دو بار در روز انجام دهید. سرکه سیب این قابلیت را دارد که PHپوست را متعادل سازد و در حالی که میکروب­ های مضر ممکن است، منافذ پوست را آلوده کند، از بین می برد. اسیدهای ملایم آن به روشن شدن لکه ها کمک کرده و از ایجاد چربی بیش از حد پوست نیز جلوگیری می­کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا:

برای تهیه این ماسک شما به مواد خاصی نیازی نخواهید داشت. فقط لازم است که یک برگ آلوئه ورا را برش دهید و ژل تازه موجود در آن را استخراج کنید. آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و ژل را به مدت یک یا دو دقیقه ماساژ دهید .اجازه دهید آلوئه ورا به مدت 10-15 دقیقه بر روی پوست بماند، سپس آن را با آب بشویید. اگر خیلی چسبناک نیست ، می­توانید یک شب هم اجازه دهید بر روی صورت باقی بماند. هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید، ژل آلوئه را دو بار در روز استفاده کنید .آلوئه ورا دارای خواص درمانی و جوان سازی پوست است و از آنتی اکسیدان و پلی ساکارید برخوردار بوده اثر بسیار عالی بر روی پوست گذاشته و آن را شاداب نگه میدارد.

    عسل:

عسل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و توصیه می­شود که برای از بین بردن لک­های پوستی و خلاص شدن از آن­ها از عسل استفاده کنید. یک لایه عسل روی لکه­ ها بمالید و حدود 15 دقیقه اجازه دهید، که بر روی صورت باقی بماند .سپس آن را با آب بشویید. اگر می­خواهید عسل تاثیر خود را بگذارد هر روز باید آن را استفاده کنید.

    شیر:

شیر نیز تاثیر بسیار مفیدی برای از بین بردن لکه ­های صورت می­گذارد، برای این کار لازم است که چهار قاشق شیر را به همراه دو قاشق عسل که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد را مخلوط کرده و با استفاده از تک ه­ای پنبه ماسک را بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بر روی صورتتان بماند. بعد از گذشت این زمان پوست خود را با آب بشویید و خشک کنید، برای تاثیرگذاری بیش­تر بهتر است که این ترکیب را هر روز استفاده کنید و به مرور نتیجه آن را خواهید دید.

درمان لکه های هورمونی صورت و از بین بردن سریع لک ­های پوستی با تغذیه مناسب

تحقیقات نشان داده است که غذاهای کم کلیسمی و پروتئین بالا منبع بسیار خوبی هستند که به طور قابل توجهی در بهبود آکنه نقش دارند. بنابراین، با یک پایه سالم و تمیز، مانند یک رژیم غذایی غنی از میوه­ها و سبزیجات رنگارنگ، تغذیه خود را شروع کنید، که یکی از روش های از بین بردن لک صورت محسوب می­شوند.

·        کلم پیچ:

آنتی اکسیدان­ها، ویتامین­ها و مواد معدنی موجود در کلم پیچ برای کاهش لک ­های پوستی، تاثیر بسزایی دارند. ویتامین C موجود در این سبزی همچنین باعث تشکیل کلاژن شده و با افزایش سرعت گردش سلول خون به بهبود سریع جای زخم ­های آکنه کمک می­کند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به اسموتی علاقه بسیاری دارند، حتما از کلم پیچ در اسموتی خود استفاده کنید یا به عنوان یک ماده غذایی در هنگام ناهار و یا شام مصرف کنید.

·        سیب زمینی شیرین:

بدن شما بعد از خوردن سیب زمینی شیرین، بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل خواهد کرد. این ویتامین دارای خواصی است که به عنوان یک مانع پوستی در برابر تغییر رنگ، التهاب و مسدود شدن منافذ پوست که اغلب توسط رادیکال­ های آزاد ایجاد می­شوند، عمل می­کند. بنابراین سعی کنید که از سیب زمینی در وعده­ های غذایی خود استفاده کنید.

·        لیمو ترش:

همانطور که گفتیم، لیمو خاصیت­ های بسیاری برای پوست دارد و علاوه بر اینکه از آن می­توان به عنوان ماسک صورت برای از بین بردن لک­ های پوستی استفاده کرد، یک تغذیه عالی نیز محسوب می­شود که با استفاده از سالاد و سایر مواد غذایی صرف می­شود. روزانه مصرف لیمو ترش را فراموش نکنید، که خاصیت­ های بی­شماری داشته و پوست را نیز روشن می­کند.

·        کدو تنبل:

کدو تنبل مملو از آنزیم ­های میوه، روی و آلفا هیدروکسی اسیدها بوده که می­تواند پوست را نرم کرده و تعادل pH را بازگرداند. به همین دلیل است که آن را در بسیاری از ماسک­ ها و محصولات لایه بردار نیز استفاده می­کنند. فیبر و روی موجود در کدو تنبل به شما در رفع لکه کمک می­کند. روی در تنظیم میزان تولید چربی پوست اثر مثبتی می­گذارد. سعی کنید، پوره کدو تنبل را برای یک صبحانه عالی به همراه مایه پنکیک درست کنید و یا به راحتی دانه­ های آن را تفت دهید، کمی روغن و مقداری نیز نمک اضافه کنید و میل نمایید.

·        حبوبات:

حبوبات که شامل، نخود، لوبیا، عدس می­شوند را سعی کنید که در بیش­تر غذاهای خود استفاده کنید. این موضوع را فراموش نکنید که تغذیه نقش بسزایی برای از بین بردن لک­های پوستی دارد، حبوبات قند خون کمی دارند، غذاهای قند خون بالا، از جمله شکلات، غلات صبحانه، نان شیرینی و برنج سفید، ممکن است باعث افزایش قند خون شوند. تحقیقات نشان می­دهد این مواد نه تنها منجر به دیابت نوع 2 و حمله قلبی و سکته مغزی می­شوند، بلکه باعث آسیب رسیدن به پوست شما نیز می­شوند. اما آن دسته از موادی که قند خون پایینی دارند، در زیبایی پوست و از بین بردن آکنه تاثیر بسیار خوبی دارند.

·        پاپایا:

پاپایا نوعی میوه لذیذ می­باشد که دارای خواصی همچون، سلول­های مرده پوست را لایه برداری می­کند، منافذ را از بین برده و به محو زخم­ های آکنه کمک بسیاری کرده و معجزه­گر پوست می­باشد. پاپایا حاوی آنزیمی گوارشی به نام پاپائین است که در سطح پوست شما به از بین بردن لک­های پوستی و چربی اضافه کمک می­کند. مصرف پاپایا را فراموش نکنید، که ویتامین ­ها و مواد معدنی موجود در آن خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و می­تواند به از بین بردن چین و چروک پوست کمک کند، زیرا دارای مواد مغذی و ویتامین­ هایی همچون ویتامین­های A ، C و K، ویتامین های گروه B، از جمله فولات، پتاسیم، منیزیم وکلسیم می­باشد.

·        ماهی سالمون:

ماهی سالمون با پوست بهترین منبع برای اسیدهای چرب امگا 3 است، امگا 3 از پوست شما در برابر آسیب­ های خورشید محافظت می­کند و خطر ابتلا به سرطان پوست و لکه­ های قهوه­ای ناشی از دوره­های طولانی قرار گرفتن در معرض آفتاب را کاهش می­دهد. ماهی قزل آلا همچنین منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان می­باشد، که حاوی پروتئین، ویتامین­های گروه B و پتاسیم و سلنیوم است که برای از بین بردن و جلوگیری از ایجاد لک­های پوستی موثر است. سعی کنید ماهی را بپزید، بخارپز کنید یا آن را تابه تفت دهید. ،سپس مصرف ماهی فراموش نشود.

منبع : sephora