گردشگری در قطر

بهترین مکان های توریستی قطر

جزیره مروارید

یکی از زیباترین مکان های توریستی دوحه که جزیره ای مصنوعی به مساحت 4 میلیون متر مربع است.این جزیره در 350 متری منطقه خلیج القطیفیه غربی و در یکی از اصلی ترین مناطق واقع شده است. سایت های غواصی مروارید در شهر دوحه.

دوحه کورنیش

یکی از مشهورترین مناطق توریستی دوحه در ساحل شهر دوحه به طول چندین کیلومتر امتداد دارد و کورنیش شامل چندین جاذبه دیدنی در شهر دوحه مانند موزه هنر اسلامی و پارک الرمیله است.

تفریحات قطر | تور گردشگری قطر | جاهای دیدنی دوحه قطر

سوق واقف

یکی از مهم ترین مکان های گردشگری دوحه و بازاری قدیمی است که قدمت آن به بیش از 100 سال پیش می رسد و در نزدیکی وادی مشیرب در شهر دوحه قرار دارد.این بازار در بین مردم محلی و مهاجران دوحه بسیار محبوب است

موزه هنر اسلامی

موزه هنر اسلامی یکی از مکان‌های توریستی در دوحه است که با قرار گرفتن در جزیره‌ای مصنوعی روبروی کورنیش دوحه که توسط یک پارک وسیع احاطه شده است مشخص می‌شود.معماری کهن اسلامی از بیرون در ساختمان موزه نمایان است و طراحی منحصر به فرد آن شامل الگوهای هندسی متمایز معماری مدرن است.

تفریحات قطر | تور گردشگری قطر | جاهای دیدنی دوحه قطر

سفر تفریحی سافاری در بیابان های قطر

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، قطر سرزمینی بیابانی با تپه های ماسه ای بزرگ و دندانه دار است. یکی از بهترین تفریحات قطر که طرفداران زیادی دارد راندن خودروهای چهارچرخ محرک در این تپه های شنی است. در این تفریح ​​گردشگران با خودروهای ۴*۴ مسیر کویری را طی می کنند و از تپه های ماسه ای شیب دار عبور می کنند. این نوع درایو که Dune Bashing نام دارد پس از عبور از کویر به دریا ختم می شود. البته بهتر است بدانید که رانندگی در بین تپه های بیابان برای همه آسان نیست و بهتر است از رانندگان حرفه ای محلی که آنجا هستند کمک بگیرید. البته اگر گواهینامه رانندگی بین المللی داشته باشید، مجاز به رانندگی با وسایل نقلیه چهار چرخ محرک در آنجا هستید.

اسپایر پارک

این پارک فوق العاده در منطقه Aspire Zone در شهر دوحه قرار دارد و مکانی است که مردم شهر را برای پیک نیک های خانوادگی جذب می کند و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری دوحه قطر به شمار می رود.این پارک در نزدیکی برج آسپایر واقع شده است که ارتفاع آن به 330 متر می رسد و مناطق وسیع و مناظر زیبای آن مشخص می شود.

 دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی قطر در دوحه پایتخت قطر واقع شده است و مملو از گردشگران از همه جا است و مکانی خاص است زیرا قوانین اساسی فرهنگ کشور را در خود جای داده است و این روستا در سال 2018 به موزه هنر مدرن تبدیل شده است. در فضای باز و به احتمال بسیار زیاد در اینجا با برجسته ترین تئاترها، نمایشگاه های نقاشی یا کنسرت ها یا پیشنهادات ویژه روبرو خواهید شد، زیرا ساحل قطر در این روستا قرار دارد و این بر جذابیت روستا می افزاید.

 کریک العدید

از دوحه فاصله بگیرید و در خور العدید، مرکز عکاسی عالی، نفس بکشید و رقص صحرا با دریا را در منطقه میراث جهانی یونسکو تماشا کنید.

تفریحات قطر | تور گردشگری قطر | جاهای دیدنی دوحه قطر

مکان های زیبایی طبیعی در قطر

هوا در تابستان خشک و در زمستان گرم است و به همین دلیل است که آب و هوای بیابانی بیشتر شگفتی های طبیعی قطر را تشکیل می دهد.

  • ساحل دخان، مکانی برای دوستداران طبیعت و دریا با آفتاب و سواحل متمایز.
  • جزیره مروارید که زمانی منبع اقتصاد قطر بود، مکانی است که در آن فرهنگ های بسیاری را در کنار هم می بینید.
  • صحرای قطر بهترین مکان برای سفرهای سافاری است و می توانید به دوحه سفر کنید که در آنجا بیابان های زیادی پیدا می کنید و همچنین امکان اقامت در چادر بعد از سافاری در این فضای بی نظیر وجود دارد.
  • باغ وحش دوحه خانه بسیاری از موجودات کمیاب است.
  • پارک آسپایر، بزرگترین پارک جهان، یک دریاچه مصنوعی نیز در داخل خود دارد.

مکان های تاریخی که ارزش دیدن در قطر را دارد

این کشور که در طول تاریخ توسط انگلیسی ها و عثمانی ها اشغال شده بود در سال 1971 استقلال خود را به دست آورد و منابع نفتی پیدا شده بعداً به توسعه آن کمک کرد و شایان ذکر است که مکان های تاریخی قطر مکان هایی است که بیشتر فرهنگ های این کشور در آن زندگی می کنند. مردم کشور منعکس شده است.

  1. نقوش صخره ای الجساسیه در این منطقه نقوش صخره ای و بقایای سکونتگاه های باستانی به دست آمده است.نقوش صخره ای معمولاً از پیکره حیوانات تشکیل شده است.
  2. قلعه الوجبه که در زمان جنگ با امپراتوری عثمانی به عنوان یک قلعه دفاعی ساخته شد.
  3. برج های کبوتر کاتارا برج های کبوتر در مسجد قطر هستند که سازه هایی با سوراخ هایی برای لانه کبوتر هستند.
  4. دهکده فرهنگی کاتارا که دره فرهنگ ها نیز نامیده می شود، در دوحه قرار دارد و میزبان فعالیت های هنری بسیاری است.
  5. برج‌های بارزان یکی از مکان‌های حفاری و فروش مروارید در دوحه است و در گذشته وسیله‌ای برای عرضه بود و برج‌های بارزان در سال ۱۹۱۰ برای نظارت بر غواصانی که مروارید شکار می‌کردند تأسیس شد.
  6. موزه هنرهای اسلامی که حاوی آثاری از دوران عثمانی است.
  7. موزه های مشایرب که برای حفاظت از بناهای معماری تاریخی و باشکوه ساخته شده اند.
  8. موزه ملی قطر که به شکل گل رز صحرایی طراحی شده و کاوش های باستان شناسی و آثار تاریخی در آن به نمایش گذاشته شده است و یکی از برجسته ترین مکان های گردشگری قطر است.

منبع :maw3ood.com