برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

خواص روغن زیتون چیست؟

روغن زیتون به عنوان یکی از پرداخت ترین روغن های موجود در سبد غذایی می باشد. یک روغن گیاهی وصد درصد طبیعی با خواص غذایی ودارویی، درمانی بالا . شاید می توانید با بهترین روغن های زیتون در بازار ایران بیشتر آشنا شوید.

برای اطلاع از بهترین روغن های زیتون به سایت بازده مراجعه کنید.

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که دوست دارید قبل از انتخاب وخرید یک محصول نسبت به خواص و ویژگی های ان اطلاعاتی بدست آورید و از خود می پرسید که روغن زیتون برای چی خوبه؟؟ پس به شما توصیه می کنیم تا انتها با ما همراه باشید،تا با خواص فوق العاده ی سلطان روغن گیاهی آشنا شوید.

بهترین روغن زیتون | بهترین روغن زیتون ارگانیک | بهترین روغن زیتون ترکیه

نگاهی اجمالی به ۲۰ خاصیت بکر روغن زیتون

  • بهبود دهنده ی انواع بیماری های قلبی
  • ضد التهاب
  • منبع آنتی اکسیدان
  • درمان کننده ی آلزایمر
  • درمان کننده و بهبود بخش پوکی استخوان
  • مناسب برای بهبود برخی انواع سرطان
  • کنترل دیابت نوع ۲
  • مناسب برای پوست
  • درمان افسردگی
  • مناسب برای درخشندگی و تقویت مو
  • مرطوب کننده و مغذی برای پوست
  • درمان رفع یبوست
  • کاهش دهنده ی چین و چروک
  • پاکسازی طبیعی پوست
  • پاک کننده ی طبیعی آرایش صورت
  • ابرسان پوست لب
  • مناسب برای رفع تیرگی اطراف چشم وبدن
  • مناسب برای درمان آکنه
  • درمان کننده ی شپش و شورش سر
  • مناسب برای پخت و پز

روغن زیتون برای چی خوبه؟

این روغن خواص بسیار بالایی دارد. هم از این لحاظ که منبع ویتامین ها و مواد مغذی می باشد وهم از این جهت که برای درمان،بهبود وکاهش و حتی جلوگیری از بروز برخی بیمارها مفید می باشد. و اما خواص روغن زیتون برای سلامتی

1-      بهبود دهنده ی قوی برای بیماری های قلبی

مصرف مناسب و به اندازه ی روغن زیتون تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. روغن زیتون حاوی پلی فنول نی باشد که علاوه بر بهبود بیماری های قلبی و عروقی می تواند از تصلب شرایین، سکته ی مغزی، ایجاد واختلال در عملکرد مغز و همچنین سرطان جلوگیری نماید.

۲-ضد التهاب

اسید اولئیک موجود در روغن زیتون می تواند التهاب را کاهش دهد،حتی این ماده ی موثر می تواند اثرات مفیدی بر ژن های مرتبط با سرطان داشته باشد

۳-منبع آنتی اکسیدان

رادیکال‌های آزاد در بدن موجب آسیب رساندن به سلول ها و در نتیجه بیماری  پیری زود رس می شود.انتی اکسیدان موجود در روغن زیتون تا حد  زیادی از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کند. روغن زیتون تصفیه شده بیش از ۳۰ نوع ترکیبات فنولیک که حاوی آنتی ی اکسیدان های قوی می باشد.

4-درمان آلزایمر

اجزای فنولیک روغن زیتون می تواند باعث پاکسازی ترکیباتی که موجب تخریب سلول های مغزی شود را کاهش دهد. طبق پژوهش های صورت گرفته بر روی دو رژیم غذایی حاوی روغن زیتون و بدون روغن زیتون نشان می دهد، افراد با رژیم غذایی حاوی روغن زیتون، کمتر دچار از دست دادن عملکرد مغز و حافظه می شوند.

بهترین روغن زیتون | بهترین روغن زیتون ارگانیک | بهترین روغن زیتون ترکیه

5-جلوگیری از پوکی استخوان

مصرف روغن زیتون باعث بهبود کانی سازی و کلسیفیکاسیون استخوان های می شود وهمین امر به جذب کلسیم کمک می کند.

۶-مناسب برای برخی انواع سرطان

براساس پژوهش های صورت گرفته اذعان شده که مصرف این نوع روغن  می تواند از بروز برخی از انواع سرطان ها همچون سرطان پستان ودستگاه گوارش جلوگیری نماید.محققان می‌گویند ،اولئوکانتال(olecanthal)و فیتون موجود در روغن زیتون نقش محافظتی دارد.

۷-کنترل دیابت نوع ۲

در دیابت نوع ۲بیمار برای درمان از انسولین استفاده می نماید یکی از خواص روغن زیتون این است که ترکیبات فنولیک موجود در آن به متابولیسم گلوکز کمک کرده واثر بخشی انسولین را بهبود می بخشد. حتی مصرف روزانه ی این نوع روغن می تواند خطر ابتلا به این نوع از دیابت را کاهش دهد.

۸-مناسب برای پوست

از آنجایی که روغن زیتون سرشار از ویتامین های E,D,A,kمی باشد هر کدام از این ویتامین ها می تواند به نوعی عملکرد پوست را بهبود بخشد.ویتامینE موجود در روغن زیتون علاوه بر اینکه حاوی آنتی اکسیدان است از آسیب رادیکال‌های آزاد بر روی پوست جلوگیری می نماید.

۹-درمان افسردگی

مصرف روغن زیتون به خصوص از نوع اشباع نشده تاثیر زیادی در بهبود بیماری های روانی و یا حتی پیشگیری از افسردگی دارد.

10-مناسب برای تقویت و درخشندگی مو

روغن زیتون یک نرم کننده‌ی طبیعی است،که می تواند موهای آسیب دیده و حتی وز شده یا مجعد را نرم و درخشان نماید.انتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون دارای مواد ضد میکروبی است که می تواند در روند رشد مو بسیار موثر باشد.

۱۱-مناسب برای پخت و پز

استفاده از برخی روغن ها موجب می شود که طی مراحل پخت و سرخ شدن مواد غذایی،برخی ویتامین ها و مواد مغذی خود را از دست بدهند ،اما مصرف روغن زیتون باعث می شود که به ترکیبات مفید مواد غذایی آسیبی نرسد.انتی اکسیدانهای موجود در روغن زیتون در برابر حرارت زیاد مقاوم می باشد. وباعث جذب حداکثری املاح و مواد موجود در خود روغن می شود.

۱۲-درمان و رفع یبوست

روغن زیتون در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی بسیار موثر است، این روغن موجب حرکت غذا در روده ی بزرگ می شود ودر نتیجه از بروز یبوست جلوگیری می نماید. چربی های تک غیر اشباع در روغن زیتون موجب افزایش تحرک غذا در روده می شود ودر نتیجه این مواد راحت تر جذب و دفع می شود.

۱۳-مرطوب کننده ومغذی برای پوست

۱۴-کاهش چین و چروک

۱۵-پاکسازی طبیعی پوست

روغن زیتون دارای خواص ضد باکتریایی می باشد که همین امر در بهبود زخم ه به ویژه زخم های پا ناشی از دیابت بسیار مفید است.

۱۶-مناسب برای رفع تیرگی های اطراف چشم و بدن

روغن زیتون یک اکسیر عالی برای از بین بردن تیرگی های نواحی مختلف بدن می باشد. کافیست ۲ قاشق روغن زیتون را با یک قاشق غذا خوری مخمرومقداری نشاسته ویک قاشق روغن کنجد وعسل مخلوط نمایید یک ماسک عالی برای از بین بردن سیاهی اطراف چشم و تیرگی های نواحی مختلف بدن دارید.انرا به مدت ۳ بار در هفته روی قسمت های مورد نظر قرار دهیدو شاهد نتیجه ی شگفت انگیز آن باشید.

۱۸-ابرسان لب

اگر شما بنابه هر دلیلی چه کمبود ویتامین ها ویا  تغییر فصل یا حتی کمبود رطوبت بر روی پوست به خصوص پوست لب ،دچار خشکی یا ترک خوردگی پوست لب شدید ،کافی است مقداری روغن زیتون بر روی پوست لب بمالید.خشکی پوست بر روی ظاهر بسیار اثرگذار است. با یک ماده ی طبیعی فاقد هر نوع ماده ی شیمیایی و عوارض جانبی بر روی پوست از نرمی و درخشندگی آن لذت ببرید.

۱۹-مناسب در درمان آکنه

همانگونه که بیان شد روغن زیتون حاوی ویتامین  Eمی باشد وجود ویتامین Eموجب بهبود گردش خون نی شود واینکه نقش ترمیم کننده ی بافت ها را به عهده دارد. روغن زیتون روند بهبود زخم های آکنه را تسریع می کند.

۲۰-درمان شپش و شوره ی سر

استفاده ی مرتب از روغن زیتون شپش و شوره ی سر را از بین می برد. نکته ی قابل توجه این است که اگر باکتری و قارچ باعث بروز شوره در سر شود هرگز از روغن زیتون استفاده نکنید.

بهترین روغن زیتون | بهترین روغن زیتون ارگانیک | بهترین روغن زیتون ترکیه

عوارض جانبی استفاده از روغن زیتون

هر ماده ی غذایی و خوراکی می تواند علاوه بر خواص خوراکی و درمانی ،معایب ومضراتی همراه داشته باشد که به شک روغن زیتون از این امر مستثنی نیست،مصرف بی رویه ممکن است موجب بروز

۱-ایجاد آکنه

۲-ایجاد آلرژی

۳-نامناسب برای پوست کودک

۴-موجب بروز اسهال

شود. اگر شما بخواهید به صورت مدام از روغن زیتون بر روی پوست صورت خود استفاده نمایید،یک لایه ی ضخیم بر روی پوست ایجاد شده در نتیجه منافذ پوست بسته شده و پوست تبدیل به یک سطح چسبنده می شود، و همین امر موجب بروز آکنه می باشد.در صورت ت بروز هر گونه اگزما و آلرژی تنفسی وغیره مصرف آن را قطع نمایید .برای نرم کردن پوست کودکان از این نوع روغن استفاده نکنید چون پوستشان نازک و حساس است.

مصرف بیش از حد خوراکی روغن زیتون باعث ایجاد اختلالات گوارشی  ودر نتیجه اسهال می شود در حقیقت روغن زیتون یک ملین است.

کلام آخر

تمام خواصی که برای اکسیر معجزه گر روغن زیتون بیان شد فقط برای روغن های زیتون بکر و طبیعی است در نظر داشته باشید برای تهیه این محصول حتما از فروشگاهای معتبر خریداری نمایید چرا که روغن های تقلبی موجود در بازارموجب بروز اختلالات گاها جبران ناپذیر در بدن می شود.

شما می توانید قیمت انواع روغن خوراکی را در فروشگاه اینترنتی سالماطور مشاهده کنید.