برترین های کسب و کارعمومی

کابل جمع کن جرثقیل چیست؟

کابل جمع کن جرثقیل چیست؟ جرثقیل‌ ها، ابزارهای بسیار مهم و پرکاربرد در صنعت ساختمانی، حمل و نقل، و سایر صنایع مرتبط هستند. این دستگاه ‌ها به عنوان یکی از اصلی ‌ترین وسایل برای جابجایی بار و انجام عملیات سنگین و پیچیده شناخته می ‌شوند. در طول سالیان گذشته، تکنولوژی جرثقیل ‌ها به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و انواع مختلفی از جرثقیل‌ ها با قابلیت ‌ها و کاربردهای متنوعی توسعه یافته ‌اند.

درام کابل جمع کن | سیم جمع کن فنری کوچک | قیمت کابل جمع کن فنری

جرثقیل ها انواع مختلفی دارند و هر نوع از آن ها نیز دارای اجزا و قطعاتی است که برای عملکرد صحیح جرثقیل ضروری می باشند. هر یک از این قطعات وظیقه مشخصی دارد و مکمل کارکرد سایر قطعات و در نهایت منجر به کارکرد بی نقص جرثقیل می شود. یکی از قطعات مهم و کاربردی در جرثقیل ها، کابل جمع کن جرثقیل است.

در این مقاله، به بیان و بررسی کاربرد، ویژگی ها و انواع کابل جمع کن جرثقیل خواهیم پرداخت. بنابراین در صورتی که شما هم در پروژه های خود از جرثقیل استفاده می کنید و قصد تهیه این قطعه را دارید و می خواهید بدانید کابل جمع کن جرثقیل چیست؟ پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

شرکت شاهین سازه به صورت حرفه ای در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع جرثقیل ها  و قطعات مورد نیاز آن ها فعالیت می کند. برای خرید جرثقیل یا هر یک از قطعات مورد نیاز آن می توانید به سایت شاهین سازه مراجعه کرده و سفارش خود را در این سایت ثبت نمایید.

درام کابل جمع کن | سیم جمع کن فنری کوچک | قیمت کابل جمع کن فنری

کابل جمع کن جرثقیل چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از اجزایی که در جرثقیل ها وجود دارد و برای عملکرد صحیح و کامل جرثقیل ضروری است، کابل جمع کن می باشد. انواع کابل جمع کن جرثقیل شامل دو نوع موتوری و فنری است که هریک از آن ها ویژگی ها و قابلیت های خود را دارند. همچنین انواع این قطعه را از نظر کاربرد آن ها می توان به دو نوع کابل جمع کن افقی و کابل جمع کن عمودی تقسیم کرد. کابل جمع کن های عمودی به شکلی طراحی می شوند که در آن ها استوانه بالای نقطه تغذیه قرار می گیرد و کابل به صورت عمودی یعنی در جهت پایین یا بالا حرکت می کند. کابل جمع کن های افقی به شکلی طراحی می شوند که در آن ها استوانه روی وسیله نقلیه ای متحرک نصب شده و کابل در جهت افقی باز و بسته می شود.

کاربرد کابل جمع کن جرثقیل، جمع کردن کابل به دور خود است که با توجه به نوع کابل جمع کن، این عملکرد به شکل های مختلفی انجام می شود. برای مثال در کابل جمع کن های فنری، انرژی جنبشی ذخیره شده در فنر سبب جمع شدن کابل به دور کابل جمع کن می شود. اما کابل جمع کن موتوری مجهز به الکتروموتور است و برای جمع کردن کابل به دور قرقره از انرژی الکتریکی الکتروموتور استفاده می کند.

اگر با ویژگی ها و قابلیت های انواع کابل جمع کن جرثقیل آشنا نیستید و نمی دانید کدام نوع از آن ها برای کابرد مورد نیاز شما مناسب تر است، می توانید به سایت شاهین سازه مراجعه کرده و از کارشناسان این مجموعه راهنمایی های لازم را دریافت کنید. این مجموعه با سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه خدمات مربوط به انواع جرثقیل ها فعالیت می کند و می تواند در زمینه انتخاب و خرید انواع جرثقیل و قطعات آن به شما کمک کند.

درام کابل جمع کن | سیم جمع کن فنری کوچک | قیمت کابل جمع کن فنری

اجزای تشکیل دهنده کابل جمع کن جرثقیل چیست؟

کابل جمع کن جرثقیل با توجه به نوع آن از اجزای مختلفی تشکیل شده است که نوع و کیفیت هر یک از این اجزا در عملکرد کابل جمع کن تأثیر بسزایی دارد. اجزای تشکیل دهنده کابل جمع کن فنری شامل کلکتور و فنر اسلیپ رینگ است. انرژی جنبشی که در این فنر ذخیره می شود، کابل را به دور قرقره جمع می کند. این نوع کابل جمع کن ها معمولا برای مسیرهای کوتاه استفاده می شوند.

کابل جمع کن های موتوری از الکتروموتور تشکیل شده اند و انرژی الکتریکی الکتروموتور سبب می شود که بتوان از این قطعه برای جمع کردن کابل در مسیرهای طولانی استفاده کرد. در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع مناسب با کاربرد و نیاز خود را تهیه کنید.

در طراحی و تولید کابل جمع کن جرثقیل باید موارد مختلفی در نظر گرفته شود که از جمله آن ها می توانیم به نوع کابل، آمپر کابل، طول کابل، ترکیب قدرت و فرمان، کابل قدرت، کابل فرمان، سرعت و حرکت دستگاه اشاره کنیم.

شرکت شاهین سازه با در نظر گرفتن تمامی این پارامترها، انواع کابل جمع کن جرثقیل را با کیفیت بالایی تولید و با قیمت مناسبی عرضه کرده است. انواع جرثقیل و قطعات جرثقیلی که توسط این مجموعه تولید شده اند استاندارد و با کیفیت می باشند و با خرید از سایت شاهین سازه می توانید خاطر جمع باشید که با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه خریدی با کیفیت کرده اید.

جمع بندی

 در این نوشته به طور کامل به سوال کابل جمع کن جرثقیل چیست؟ پاسخ داده ایم. همان طور که توضیح دادیم این قطعه در انواع مختلف کابل جمع کن فنری و کابل جمع کن موتور طراحی و تولید می شود که هر یک از آن ها نیز به دو دسته کابل جمع کن افقی و کابل جمع کن عمودی تقسیم می شوند. شما با توجه به نوع جرثقیلی که استفاده می کنید و نیازهای پروژه خود باید مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین نوع این قطعه را تهیه کنید.

شرکت شاهین سازه که به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه طراحی، تولید و فروش انواع مختلف جرثقیل ها و قطعات مورد نیاز آن ها فعالیت می کند، می تواند در انتخاب و خرید مناسب ترین نوع این قطعه و سایر قطعات مورد نیاز جرثقیل به شما کمک کند. برای این منظور می توانید به سایت شاهین سازه مراجعه کرده و سفارش خود را در این سایت ثبت کنید.

کارشناسان این مجموعه می توانند راهنمایی های لازم برای بهترین انتخاب و خرید را به شما ارائه داده و از متخصصان این مجموعه نیز می توانید خدماتی در زمینه نصب، تعمیر، سرویس های دوره ای و غیره دریافت کنید.