منظور از رفع غبغب با ساکشن چیست؟

لیپوساکشن غبغب چیست؟

به نقل از دکتر ساعدی لیپوساکشن یک روش آرایشی و زیبایی است که از طریق آن چربی های اضافی بدن برداشته خواهد شد. این عمل زیبایی معمولا از طریق یک جراح زیبایی انجام می شود. تقریبا همه با لیپوساکشن ران، شکم و باسن آشنا هستند. اما بسیاری از مردم در مورد لیپوساکشن چانه یا غبغب چیزی نمی دانند. لیپوساکشن بر روی چانه نیز قابل انجام است. غبغب برای افراد می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. غبغب در افراد همیشه نشانه اضافه وزن نیست بنابراین هرچقدر هم سعی کنید لاغر باشید غبغب شما ممکن است مشکل ساز شود. غبغب می تواند ارثی باشد و خلاص شدن از شر آن با سبک زندگی سالم و ورزش بسیار مشکل است.

خلاص شدن از شر غبغب بسیار دشوار است. به خصوص زمانی که تصور کنید هیچ ورزش واقعی برای تقویت عضلات چانه وجود ندارد. معمولا حرکات تمرینی که برای تقویت عضلات این ناحیه وجود دارد، تاثیرپذیری بسیار کمی دارد و تقریبا ناامید کننده است. بنابراین بعضی از افراد تصمیم می گیرند از عمل لیپوساکشن غبغب استفاده کنند.

ژنتیک نقش مهمی در ذخیره سازی چربی در نقاط خاصی از بدن دارد. این چربی ها معمولا در مقابل از بین رفتن به وسیله ورزش و رژیم غذایی بسیار مقاوم هستند، بنابراین اگر تلاش کرده اید و موفق نشده اید ناامید نباشید شاید راه درست را پیش نگرفته باشید و شاید باید راه دیگری را انتخاب کنید. عوارض ساکشن غبغب چیست؟

آموزش ساکشن غبغب | عوارض ساکشن غبغب نی نی سایت | فیلم عمل ساکشن غبغب

جراحی غبغب به چه صورت انجام می‌ شود؟

برای آنکه با عوارض جراحی غبغب آشنا شوید، می‌بایست نسبت به انجام این عمل زیبایی نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشید. تا ضمن کاهش هزینه‌های انجام این عمل، عوارض آن را نیز به حداقل میزان ممکن برسانید. در باطه با عمل جراحی غبغب نیز باید بگوییم که این عمل برای رفع چربی‌های اضافی در ناحیه فک و صورت کاربرد دارد.

تا با تخلیه کامل چربی‌ها در این نواحی، شل شدن پوست و چین و چروک‌های ناشی از آن به طور کامل برطرف گردد. در این روش پزشک متخصص زیبایی با لیفت گردن و کشیدن پوست، حالت شل به وجود آمده روی پوست از بین می‌رود. البته این روش علاوه بر لیپوساکشن غبغب برای درمان ناهنجاری‌های ناشی از اضافه وزن مفرط نیز کاربرد مؤثر دارد و توسط پزشکان در مراکز تخصصی جراحی پلاستیک انجام می‌شود.

 روش‌های جراحی غبغب

 در رابطه با درمان غبغب دو روش لیپوساکشن غبغب و مینی لیفت وجود دارد. بدین نحو که ابتدا پزشکان سن فرد، نوع و میزان غبغب، نیاز بیمار و غیره را بررسی نموده و براساس شرایط موجود بهترین و مناسب‌ترین روش را به اجرا در می‌آورند. از آنجایی که هر کدام از این روش‌ها شرایط، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند، در این بخش به تشریح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 1- جراحی غبغب به روش لیپوساکشن

 این سری از درمان غبغب در بین جراحان پلاستیک به عنوان یک روش تهاجمی شناخته شده است. به لحاظ اینکه عوارض جراحی غبغب به روش لیپوساکشن به نسبت کمتر است و اغلب بین رده سنی 20 تا 50 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این رو. ش کیفیت پوست و حالت الاستیسیته آن بسیار مهم است و هرچه ساختار پوست بهتر باشد، به طبع آن کیفیت روش لیپوساکشن غبغب نیز بیشتر می‌شود. اما در مقابل با افزایش سن و اُفت کیفیت پوست، جراحی غبغب نیز تحت تأثیر قرار گرفته و شاهد عوارض جراحی غبغب خواهید بود. بنابراین اگر قصد استفاده از این روش را دارید، حتماً تمامی جوانب را بسنجید و ضمن مدنظر قرار دادن تمامی نکات اقدام به لیپوساکشن غبغب کنید.

 2- جراحی غبغب به روش مینی لیفت

 اگر از همه روش‌های درمان غبغب ناامید شده‌اید، درمان از طریق مینی لیفت بهترین گزینه خواهد بود. به دلیل اینکه این روش برای سنین بالا و شرایط پوستی نامناسب، مفید می‌باشد و تأثیر مطلوبی جهت کاهش غبغب و درمان آن دارد. . در این نوع از راهکار‌های درمان غبغب در بخش‌های مختلف فک و گردش برش‌های باریک و ظریف انجام می‌شود. پس از آن پوست اضافی در این ناحیه بریده شده و در آخر نیز با کشیدن لایه‌های پوست و چربی باقی مانده غبغب به طور کامل از بین می‌رود. پیشنهاد می شود مقاله رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک را مطالعه کنید.

 عوارض جراحی غبغب

جراحی غبغب نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی در کنار همه مزایا، معایبی نیز دارد. بر همین اساس در کنار بررسی مزایا ساکشن غبغب، آشنایی با عوارض جراحی غبغب می‌توانید تصمیم‌گیری در رابطه با انتخاب مناسب‌ترین روش درمان غبغب را آسان سازد. در این راستا عوارض این جراحی زیبایی به قرار زیر است:

    خونریزی در ناحیه فک و گردن؛ همان گونه که در بخش قبل اشاره نمودیم برای انجام مینی لیفت در قسمت‌های مختلف فک و گردن برش‌های نازک و ظریف ایجاد می‌شود. بدین جهت انجام این عمل زیبایی با خونریزی همراه بوده و بیماران باید به این مورد توجه داشته باشند.

    اسکار یا فروفتگی در نواحی جراحی غبغب؛ پس از انجام جراحی یا لیپوساکشن غبغب در نواحی که برش و کشیدگی انجام شده، فرورفتگی به وجود می‌آید و در بعضی مواقع جلوه بدی به گردن و فک افراد می‌دهد.

    بهم ریختگی تقارن میان فک و گردن؛ معمولاض با افزایش سن، تغییر وزن و غیره ساختار پوست دچار تغییر شده و چربی‌های به وجود آمده نیز به این اختلالات دامن می‌زدند. از این رو جراحی غبغب نیز موجب عدم تقارن بین فک و گردن می‌شود. تا جایی که بسیاری از بیماران نسبت به این اختلال معترض می‌باشند و آن را یکی از مهمترین عوارض جراحی غبغب می‌دانند.

    آسیب به سلول‌های عصبی؛ یکی از مهمترین عوارض جراجی غبغب به این مورد اختصاص یافته و باید مورد توجه همه متقاضیان جراحی غبغب قرار گیرد. در نواحی فک و گردن سلول‌های عصبی فراوانی وجود دارد، که طی انجام لیپوساکشن غبغب و مینی لیفت دچار تغییر و نحول شده و بعضاً به بافت‌ها و سلول‌های عصبی آسیب جدی وارد می‌شود. افراد پس از این عمل جراحی مکرر با مشکلات این آسیب دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی ممکن است برایشان در روز‌های اولیه دردآور و غیرقابل تحمل باشد.

نکته قابل توجه اینکه این عوارض تا حد زیادی بر هزینه جراحی غبغب تأثیرگذار است. تا جایی که کاهش عوارض موجب افزایش هزینه جراحی شده و بیماران به منظور کاهش عارضه‌های احتمالی از روش‌های گران با عارضه کمتر استفاده می‌نمایند.

مزایای لیپوساکشن غبغب و چانه

لیپوساکشن مزایای بسیاری دارد و در اینجا به بعضی از مزایای لیپوساکن غبغب اشاره می کنیم:

غبغب را از بین می برد، لیپوساکشن لیزری غبغب یک روش درمانی مطمئن و اثبات شده برای از بین بردن چربی های اضافی غبغب است.

عضلات فک را تقویت می کند. با استفاده از لیپوساکشن چانه یک فک خوش فرم تر و البته قوی تر خواهید داشت.

چربی گردن را کاهش می دهد. لیپوساکشن غبغب موجب کاهش چربی های ناحیه گردن نیز شده و یک انتقال طبیعی از گردن به فک ایجاد خواهد کرد.

زمان درمان بعد از عمل لیپوساکشن غبغب چقدر است؟

کبودی و تورم بعد از جراحی غبغب طبیعی است. بیشتر بیماران قادر خواهند بود یک هفته بعد از درمان به زندگی عادی خود ادامه دهند. معمولا تا حدود یک هفته بعد از عمل لیپوساکشن چانه بیمار باید از یک نگه دارنده چانه استفاده کند. این نگه دارنده بر روی سر بسته خواهد شد.این سربند ورم چانه را به حداقل رسانده و باعث می شود پوست چانه به درستی با پوست گردن هماهنگی داشته باشد. بنابراین از آویزان شدن آن جلوگیری خواهد کرد. بیمار باید بعد از عمل سعی کند سر خود را صاف و به سمت بالا نگاه دارد، انجام این کار تا چند روز بعد از عمل ضروری است تا روند بهبودی سریعتر انجام شود.

زمان ریکاوری بعد از لیپوساکشن غبغب به طور قابل ملاحظه ای کوتاه تر از سایر روش های لیپوساکشن است، زیرا این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود. با این وجود، اکثر بیماران بعد از انجام عمل لیپوساکشن چانه ، درد جزئی را تجربه خواهند کرد. عوارض جانبی رایج این عمل کبودی جزئی، تورم و بی حسی موقتی است.

بیشتر بیمارانی که لیپوساکشن غبغب داشتند، هیچ دردی را تجربه نکردند. در صورت بروز درد، به راحتی می توان با برخی داروهای بدون نسخه با این درد مقابله کرد. اگر کمی احساس ناراحتی بیشتر از حد معمول داشته باشید، دکتر شما ممکن است داروهای ضد درد تجویز کند. برخی از بیماران پس از انجام عمل لیپوساکشن چانه نگران جای زخم آن هستند. زمانی که عمل لیپوساکشن غبغب انجام دادید، باید انتظار داشته باشید برخی از زخم های جزئی به وجود بیایند. با این حال، جای زخم به دلیل مکانی که برش ایجاد می شود، کاملاً پنهان است.

برش انجام شده در طی عمل لیپوساکشن غبغب بسیار کوچک است، بنابراین به سختی با چشم غیر مسلح قابل رویت خواهد بود. بیماران کبودی و تورم جزئی بعد از انجام عمل را فقط برای مدت زمان کمی تجربه خواهند کرد و معمولاً طی چند هفته این عوارض از بین می رود.