چرا بازاریابی شبکه ای کار کنیم؟

۱۰ دلیل اصلی که چرا باید بازاریابی شبکه ای را انتخاب کنیم

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً به بازاریابی شبکه ای علاقه مند هستید، اما مطمئن نیستید که کلاس ویزیتوری و فروش حرفه ای شهر اصفهان آیا برای شما مناسب است یا خیر. احتمالاً چیزهای جذابی در رابطه با بازاریابی شبکه ای شنیده‌اید، اما ممکن است چیزهای دیگری را نیز شنیده باشید که چندان جذاب نیستند و حتی ممکن است کاملاً نگران کننده باشند! نگران نباشید، زیرا من فکر می کنم ۹ دلیل اصلی برای انتخاب بازاریابی شبکه ای که در این نوشتار آورده‌ایم به شما کمک می کند تا در مورد آینده خود در این صنعت تصمیمی آگاهانه بگیرید. پس با ما همراه باشید.

انجمن بازاریابی اصفهان | دوره جامع بازاریابی و فروش | دوره مهندسی فروش اصفهان

۱٫ آزادی مالی

بسیاری از ما بازاریابی شبکه ای را برای آزادی مالی انتخاب می کنیم. با یک شغل سنتی، یک یا دو بار در ماه حقوق می گیرید. حتی اگر شرکت شما جوایز ارائه دهد، شما هنوز هم فقط یک یا دو بار در سال آن را دریافت خواهید کرد.

در بازاریابی شبکه ای، هیچ محدودیتی برای اینکه چقدر می توانید درآمد داشته باشید! این کاملا به شما به عنوان یک توزیع کننده فردی بستگی دارد.

این به این معنی است که هر بار که شخصی زیر نظر شما ثبت نام می کند و محصولاتی را از کسب و کار شما خریداری می کند، شما درآمد کسب می کنید! شما همچنین از فروش آنها کمیسیون دریافت می کنید.

اگر می خواهید ثروتمند شوید، به دیگران کمک کنید تا ثروتمند شوند! زمانی که به یک شرکت بازاریابی شبکه ای ملحق می شوید، آزادی مالی نزدیک است.

۲٫ آزادی زمان.

افرادی که حرفه بازاریابی شبکه ای را دنبال می کنند، این کار را انجام می دهند زیرا می خواهند رئیس خودشان باشند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند برای خودشان کار کنند و از تمام استرس‌هایی که معمولاً ناشی از داشتن یک شغل سنتی است، رهایی داشته باشند، مانند رسیدن در یک زمان خاص و مجبور شدن به نشستن در ترافیک ساعات شلوغی. آزادی ای که با رئیس خود بودن و تلاش برای خود به ارمغان می آورید، قیمتی ندارد. شما همچنین بر میزان درآمد خود کنترل خواهید داشت، به این معنی که دیگر نگران این نخواهید بود که کسی به شما بگوید که چقدر باید درآمد کسب کنید.

۳٫ سلامتی.

در یک شرکت بازاریابی شبکه ای، یک توزیع کننده می تواند از دو طریق درآمد کسب کند. اولین مورد معمولاً از فروش شخصی محصولات به دوستان، اعضای خانواده، همکاران و سایر افرادی است که می شناسند. همچنین، از طریق خطوط پایین آنها (افرادی که به آنها ملحق می شوند) کمیسیون نیز دریافت خواهند کرد.

این کمیسیون های downline مستقیماً به جیب آنها می رود. با این حال، حتی اگر یک توزیع کننده هیچ استخدامی نداشته باشد، همچنان می تواند بر اساس درآمد فروش خود کمیسیون دریافت کند. این بدان معناست که شخصی که توانایی استخدام ندارد می تواند تنها با فروش محصولات به افراد جامعه خود، درآمد زیادی به دست آورد.

۴٫ تعادل بین کار و زندگی.

شکی نیست که کار کردن در یک تجارت بازاریابی شبکه ای یک تعهد است. از این گذشته، شما در حال ساختن کسب و کار خود هستید و در عین حال با دیگران در شبکه خود روابط و دوستی ایجاد می کنید. شما همیشه فعال هستید و همیشه کارهایی برای انجام یا حمایت از شخص دیگری که نیاز به کمک دارد وجود دارد. بازاریابی شبکه ای به شما این امکان را می دهد که کار های زیادی علاوه بر کار کردن در زندگی انجام دهید و زندگی شما را معنادارتر می کند.

یک دلیل انتخاب بازاریابی شبکه ای می تواند فرصت هایی که برای سفر، سرگرمی های جدید، دوستان و تجربیات جدید برای شما فراهم می کند، باشد. به دلیل نحوه راه‌اندازی آن، می‌توانید به راحتی از کسب و کار خود مرخصی بگیرید.

۵٫ توانایی فروش

توانایی فروش یکی از ویژگی هایی است که انسان را از سایر گونه ها جدا می کند. بسیاری بر این باورند که فروش برای برخی آسان است و برای برخی دیگر خیر.

اما هر کسی می تواند فروش را یاد بگیرد. هرکسی با کمی آموزش و تمرین می تواند به یک فروشنده موثر در بازاریابی شبکه ای تبدیل شود. مهمترین چیز در مورد فروش این است که بتوانیم با مردم در سطح عمیقی ارتباط برقرار کنیم. اگر به طور طبیعی برون گرا هستید، صحبت کردن با مردم برای شما آسان تر از این خواهد بود که اینطور نباشید.

سلاح مخفی در فروش و زندگی اصالت است: فقط خودتان باشید، به آنچه می گویید اهمیت دهید و به واکنش های مخاطبان خود توجه کنید. در نهایت، دیگران متوجه خواهند شد که شما به آن اهمیت می دهید و آنها نیز از آن پیروی خواهند کرد.

هنگامی که با کسی ارتباط برقرار کردید، باید ببینید که نیازهای او چیست. سپس با یافتن راه حل هایی برای حل مشکلات برای آنها راه حل ایجاد کنید. اینجاست که شبکه سازی وارد عمل می شود. از طریق رویدادها و گروه های شبکه، می توانید با افرادی که ممکن است به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند، ملاقات کنید.

۶. کمک به دیگران.

اگر به دیگران و مشکلات آنها اهمیت می دهید، بازاریابی شبکه ای می تواند راهی عالی برای کمک به آنها باشد. می‌توانید محصولات خود را با دوستان و خانواده به‌صورت رایگان یا با قیمت‌های پایین‌تر به اشتراک بگذارید، و به مردم کمک کنید تا چیزهایی را که نمی‌توانستند بخرند.

همچنین می توانید با استخدام دیگران درآمد خود را افزایش دهید.

۷. تجارت و روابط.

همانطور که گفته شد، می توانید با بازاریابی شبکه ای درآمد بیشتری کسب کنید. همچنین بسیار شخصی تر از یک شغل معمولی است. برخلاف بسیاری از مشاغلی که به شما وظایفی‌داده می‌شود، در بازاریابی شبکه‌ای به خاطر کمک به افراد در انجام آنچه می‌خواهند و باید انجام دهند، دستمزد دریافت می‌کنید. شما رئیس خود هستید، خود انگیزه هستید، به هیچ کس جز خودتان پاسخ نمی دهید. اگر می خواهید شاد باشید، رضایت داشته باشید، لذت ببرید و از زندگی خارج از محل کار لذت ببرید، بازاریابی شبکه ای برای شما مناسب است!

۸. یادگیری و آموزش به دیگران.

واقعیت این است که ما همیشه در حال یادگیری هستیم و چیزهای بی‌شماری برای یاد گرفتن در زندگی وجود دارد. چه نحوه تمیز کردن خانه، صحبت کردن به زبان فرانسوی، نقاشی کردن یک تصویر یا شبکه. همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

وقتی چیزهای جدید را امتحان می کنید، اشتباه خواهید کرد، اما اینطوری یاد می گیرید! باید اشتباهات را به عنوان بخشی از روند رشد خود بپذیرید.

۹. فرار از دنیای شرکتی.

یک دلیل انتخاب بازاریابی شبکه ای می تواند فرار از کار کردن در محیط شرکت باشد. کار کردن برای شخص دیگری می تواند احساس امنیت به شما بدهد، اما مهم است که به یاد داشته باشید که استعدادها، مهارت ها و علایق شما در هسته آنها نهفته است. بازاریابی شبکه ای را به عنوان راه فراری از دنیای شرکت ها در نظر بگیرید. شما کنترل بیشتری بر تعادل کار و زندگی خود دارید و می توانید موفقیت را بر اساس شرایط خود تعریف کنید.

زمانی که در بازاریابی شبکه ای پول در می آورید، فقط به کاری که انجام می دهید مربوط نمی شود، بلکه به این موضوع نیز مربوط می شود که به چه کسانی کمک می کنید تا موفق شوند. وقتی دیگران هم موفق می شوند، می بینید که تلاش سخت شما نتیجه می دهد! فرقی ندارد چه نوع کسب و کاری را می خواهید راه اندازی کنید، در هر تجارتی دسته بندی مزایا و معایبی وجود دارد. با این حال، اگر به بازاریابی شبکه ای فکر می کنید، تحقیقات خود را بطور کلی  یک روش خارق العاده است.

این روش بهترین شیوه برای معرفی محصول به مصرف کننده است و هم چنین بهترین راه برای جبران خدمت. بطور مثال شما از محصولی استفاده کرده اید و از آن راضی بودید شما تجربه خود از مصرف آن را در اختیار دیگران قرار می دهید و کالایی به دیگران میفروشید که خود از آن رضایت دارید. بنابراین دلیل فروش شما صرفا سود شما از استفاده از محصول نیست بلکه به این دلیل است که آن محصول خود ارزش استفاده را دارد.

شما ایده و فکر یک خرید را با دیگران به اشتراک می گذارید تاریخچه کسب و کار از همین جا آغاز شده است که شما یک شغل را دوست دارید و خالصانه آن را به دیگران توصیه می کنید شما در این کسب و کار در صورتی سود می کنید که دیگران هم سود کنند درواقع سود فقط برای یک نفر به تنهایی نیست و همه اعضا باهم باید برای آن تلاش کنند.

این ها همگی مفاهیم اساسی  هستند که کاملا روشن و واضح هستند.

در بازاریابی سنتی هزینه بالایی صرف تبلیغات می شود تبلیغاتی که 98 درصد افراد آن را می بینند ولی توجه نمی کنند. اگر بادقت به بازاریابی سنتی نگاه کنید خواهید دید که در این روش چه تلاش هایی برای معرفی محصول و جذب مشتری صورت می گیرد و چه منابع و فعالیت هایی از بین می روند.

چند قانون موفقیت در بازاریابی شبکه ای

خودتان باشید. زمانی که شما وارد این کسب و کار می شوید و یک گروه مشتری را به شکل شبکه فروش محصول برای خودتان میسازید باید هم برای خود بفروشید هم برای تیم تان. فروش شما برای تیم تان مهم تر است چرا که اگر افراد با آن چه عرضه می کنید ارتباط برقرار کنند شانس موفقیت شما بالاتر است چرا که آن ها شرکت را نمی شناسند و شما را می شناسند.

دومین راه این است که احساساتتان را از شغلتان جدا کنید. اگر شما بیش از حد احساساتی باشید یک دغدغه یک مشکل یا یک واکنش منفی شما را دلسرد می کند. برخی افراد هستند که نسبت به بازاریابی شبکه ای بدبین هستند اگر چنین افرادی واکنشی منفی نسبت به فعالیت شما داشته باشند شما باید بتوانید که با خونسردی و آرامش آن ها را آگاه کنید. بطور خلاصه باید خودتان را از لحاظ عاطفی از پیامد احتمالی پرزنتیشن یا مشتری یابی درجدا کنید.

راه سوم این است که شعله اشتیاق را یافته و آن را رها نکنید. شما باید عاشق کارتان، محصولاتی که میفروشید و زمانی که صرف جذب  بازاریابان می کنید، باشید. این ها همه راهی است برای شور و اشتیاق درونی و کارکردن روی آن برای رسیدن به موفقیت. این شور و اشتیاق نیرویی است که همراه شما برای کمک به دیگران است. با داشتن اشتیاق می توانید در مقابل واکنش های منفی مقاومت کنید.

راه چهارم انعطاف پذیر بودن شماست. انعطاف پذیری چیزی است که هر فرد حرفه ای باید در کار خود به آن نیاز دارد خصوصا دربازاریابی شبکه ای که چالش های خود را دارد.انعطاف پذیری یعنی اجازه ندهید مشکلات روزانه شما را دلسرد کند و واکنش های منفی را پذیرفته و بر آن ها غلبه کند یا از کنار آن ها بگذرد.

راه پنجم این است که در حرفه خود استاد شوید شناخت و دانش شما راجب کاری که انجام می دهید و فعالیتی که دارید، مالکیت کسب و کار و فروش محصولات و فرصت ها اصل ابتدایی تلاش شماست. برای رسیدن به جایگاه راهبری کسب و کار مسیرهای زیادی در پیش رو دارید و کسب مهارت در هنر فروش محصولات و فرصت کسب و کار ابزاری برای رسیدن به موفقیت است.

منبع:

آموزش رایگان بازاریابی  pdf

دوره آموزش فروش و بازاریابی در اصفهان