اجتماعیبرترین های کسب و کار

ساعت کار دادگاه های کرج در سال 1401

ساعات دادگاه های کرج در سال 1401 معمولاً از ساعت 7:30 یا 8 صبح تا دو یا سه بعد از ظهر است. برخلاف اکثر شعب کلانشهرها مانند کرج، در اکثر شهرها در روز پنجشنبه دادگاه دایر است و در حال حاضر ساعت کاری دادگاه ها در سال 1401 در ایام کرونا تغییری نکرده است و مانند گذشته در ساعات مقرر دادگاه کرج دایر است.

دادگاه خانواده کرج شهرک اوج | دادگاه فردیس کرج | رئیس دادگاه خانواده کرج

امروزه یکی از مهمترین قوانین فعالیت مراجع قضایی اعم از دادگاه و دادسرا، تعیین ساعت کاری آنهاست. تعیین ساعت کاری دادگاه ها و دادسراها از این جهت حائز اهمیت است که این نهادهای قضایی به نحوی برای ارائه خدمات حقوقی به شهروندان ایجاد شده اند و لذا افرادی که با مراجع قضایی مانند دادگاه ها همکاری می کنند باید به نحو مناسبی از ساعت کار و فعالیت مطلع شوند. چگونه و چه زمانی دادگاه ها کار می کنند.

از آنجایی که ساعت کاری دادگاه های کرج در سال 1401 به دلیل صرفه جویی در مصرف برق و شرایط بیماری کرونا کمی تغییر کرده و ساعات کاری روز پنجشنبه نیز با روزهای دیگر کمی متفاوت است، اکثر مردم در مورد ساعت کاری سردرگم هستند. دادگاه ها و روز پنجشنبه با این سوال مواجه می شوند که آیا دادگاه امروز کار می کند یا خیر؟ به همین دلیل اطلاع از ساعات کار دادگاه ها در سال 1401 به ویژه روزهای پنج شنبه ضروری است.

بنابراین در این مقاله به ساعت کار دادگاه های کرج در سال 1401 در شرایط عادی، در ایام کرونا و روزهای پنج شنبه می پردازیم که اغلب این سوال مطرح می شود که آیا دادگاه امروز باز است یا خیر؟ ما ایستاده ایم، بیایید توضیح دهیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع با ما همراه باشید.

ساعت کار دادگاه های کرج

دادگاه و دادسرا و به طور کلی دستگاه های قضایی از خدمات رسانی عمومی به شمار می روند و با توجه به حضور شهروندان در این ارگان ها اطلاع دقیق از ساعت کار و نحوه کار آنها ضروری است. مردم می توانند زمان مراجعه خود را با ساعت کاری دادگاه ها تنظیم کنند و بدون نگرانی از فعالیت و ساعات کاری خود به آنها مراجعه کنند تا کار خود را انجام دهند.

بنابراین در پاسخ به این سوال که ساعت کاری دادگاه های کرج چقدر است؟ باید گفت مانند سایر سازمان ها و موسسات دولتی که خدمات عمومی ارائه می دهند، در طول روز کار می کنند و ساعات کاری آنها معمولاً با ساعات کاری سایر ادارات از صبح تا ظهر یعنی حدود ساعت 7 برابر است. صبح از ساعت 30 الی 8 الی 14 الی 15.

البته ممکن است ساعات دادگاه بیشتر از درج شده در شهرهای مختلف باشد یا بسته به نوع دادگاه ( دادگاه کیفری کرج، دادگاه خانواده کرج، دادگاه حقوقی کرج و غیره) متفاوت باشد. گاهی اوقات برخی از دادگاه ها در ساعت 7 صبح باز هستند و برخی دیگر تا ساعت 3 بعد از ظهر تا 3:30 بعد از ظهر باز هستند. به طور کلی توصیه می شود که مردم در ساعات اولیه صبح به دادگاه مراجعه کنند تا از وقت خود نهایت استفاده را ببرند و آن را به پایان وقت موکول نکنند.

با توجه به مطالب ذکر شده، در خصوص ساعات کار دادگاه های کرج در سال 1401 باید گفت که ساعت کار دادگاه ها در سال 1401 نیز مشابه سال های گذشته به صورت شیفت صبح تا ظهر و در زمان مقرر بوده است.

البته لازم به ذکر است ساعت کار محاکم در سال 1401 از تاریخ 17.03.1401 لغایت 15.04.1401 طبق بخشنامه شماره 1401. تغییراتی در برخی از استان های گرمسیر در خصوص فرمان اجرایی حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور در ایام گرم سال وجود دارد و هم اکنون در 10 استان گرمسیر این تغییر آب و هوا توسط استاندار اجرایی شده است.

بر اساس این اطلاعیه ساعت کار دادگاه یا court های استان البرز در تاریخ های فوق شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:45 الی 13:30 و پنجشنبه 7:45 الی 12:30 می باشد. به محض اعلام دقیق تغییرات ساعت سایر استان ها، متن مقاله بروز رسانی خواهد شد.

ساعات کار دادگاه ها در ایام کرونا

در جریان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته و امسال، گاهاً به دلیل شرایط خاص ناشی از این بیماری، بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی تحت الشعاع قرار می‌گرفت و ساعات کاری دادگاه‌ها نیز از این موضوع مستثنی نبود. با این توضیح که در برخی موارد براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت‌ها و خدمات عمومی تعطیل شد و دادگاه‌ها و مراجع قضایی از جمله دادگاه‌های کیفری از این امر مستثنی نبودند.

علاوه بر تعطیلی دادگاه ها در ایام کرونا، گاهی اوقات ساعات کاری دادگاه ها نیز تحت تاثیر این بیماری قرار می گرفت و ساعات کاری آن ها کاهش می یافت یا به جای کاهش ساعت کار یا تعطیلی، دادگاه باز بود اما ماموران و قضاتی که در دادگاه ها مشغول کار بودند به عنوان نفر دوم یا سوم در محل کار حاضر می شدند و خدمات قضایی ارائه می کردند. این تغییرات باعث شد هر روز برای متقاضیان خدمات دادگاه این سوال شکل بگیرد که در ایام کرونا آیا دادگاه امروز باز است یا خیر؟

در مورد پاسخ به این سوال در روزهای کرونا، آیا دادگاه امروز باز است یا خیر؟ باید گفت برخلاف گذشته، در حال حاضر با وجود ویروس کرونا، دادگاه مانند روزهای بدون کرونا و در ساعات کاری دادگاه ها به جز صرفه جویی در مصرف برق، در برخی از استان های گرمسیر مشغول به کار است. ، از تاریخ 1401/03/17 لغایت 15/04/1401 تغییری ایجاد نشده است. در صورت اعلام خبر، بر اساس تغییر ساعت کار دادگاه ها به دلیل کرونا در سال 1401، متن مقاله توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به روز رسانی می شود.

ساعت دادگاه کرج در پنجشنبه

دادگاه خانواده کرج شهرک اوج | دادگاه فردیس کرج | رئیس دادگاه خانواده کرج

بخش‌های قبلی توضیح می‌دادند که ساعات کار دادگاه‌ها در سال 1401 چگونه بود و چگونه در زمان سلطنت تغییر کرد. اما گاهی اوقات در رابطه با ساعات کاری دادگاه در روز پنجشنبه این سوال پیش می آید که آیا دادگاه امروز دایر است یا خیر و آیا افرادی که قصد ثبت نام در سامانه نوبت دهی دادگاه را دارند می توانند روز پنجشنبه حضور یابند؟

در پاسخ به این سوال که در مورد پنجشنبه ها دادگاه امروز باز است یا خیر؟ گفتنی است که در اکثر شهرستان ها دادگاه ها پنجشنبه ها دایر است اما در کرج و برخی شهرهای بزرگ اکثر شعب دادگاه پنجشنبه ها تعطیل است. پس آیا پاسخ سوال امروز دادگاه باز است یا خیر؟ بسته به استانی که دادگاه در آن برگزار می شود متفاوت خواهد بود.

ساعت کار دادگاه ها در روزهای پنجشنبه در شهرهای محل کار دادگاه و همچنین سایر ادارات دولتی از ساعت 8:30 الی 12:30 می باشد و در این ساعات به شهروندان خدمات رسانی می کنند. شایان ذکر است در روزهای جمعه و تعطیلات رسمی دادگاه تعطیل است اما قاضی کشیک برای رسیدگی به پرونده های فوری در محل دادگاه حضور دارد.

برای اطلاع بیشتر از ساعت کاری دادگاه ها در سال 1401 به کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله دعوی بپیوندید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز با ارائه خدمات مشاوره حقوقی دینا آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص ساعات دادگاه در سال 1401 هستند.

سوالات متداول

1- ساعت کار دادگاه ها در سال 1401 چقدر است؟
ساعت کار دادگاهها در سال 1401 مانند سالهای قبل از صبح تا بعدازظهر و از حدود ساعت 7 یا 8 صبح تا دو یا سه بعد از ظهر است که جزئیات آن در متن مقاله آمده است.
2- ساعت کاری دادگاه ها در ایام کرونا چقدر است؟
ساعات کار دادگاه ها در ایام کرونا ممکن است کمتر از حد معمول باشد یا دادگاه ها با کاهش ظرفیت کارکنان مواجه شوند، اما تغییری ایجاد نشده و ساعات کاری دادگاه ها مانند قبل است که جزئیات آن در ادامه آمده است. متن مقاله
3- ساعت کار دادگاه ها در روز پنجشنبه چقدر است؟
ساعت دادگاه روز پنجشنبه حدوداً از ساعت 7 یا 8 صبح تا 12:30 و 13:00 است و در برخی شهرها اکثر شعب دادگاه در این روز تعطیل هستند که جزئیات آن در متن مقاله آمده است.

منبع: دفتر وکالت میرشاه