بهترین مکمل‌ها برای رشد مو، جلوگیری از ریزش و ضخیم شدن مو

ویتامین های حیاتی برای مو و تأثیرات آن

چنانچه انواع روش‌های مراقبت از مو را امتحان کرده و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، وقت آن رسیده که تغذیه خود را بررسی کنید. خیلی اوقات دلیل ریزش مو و یا کاهش سلامت و کیفیت مو، تغذیه نادرست و کمبود مواد مغذی است. به این ترتیب ویتامین‌های حیاتی که کیفیت و سلامت موی شما را بهبود بخشیده و از ریزش مو پیشگیری می‌کند عبارتند از کم پشت شدن مو به معنای ضعیف بودن آن است. ضعیف شدن مو نیز در آینده‌ای نه چندان دور به ریزش موی شدید منتهی می‌شود. پس اگر موهای شما کم پشت شده است، باید به دنبال علت آن بگردید. بیوتین یا ویتامین B یکی از مهم‌ترین عناصر برای قوی بودن موهای شما است. کمبود بیوتین باعث می‌شود که سلول‌های خونی کمتری تولید شود.

رشد مو

کمبود ویتامین D  می‌تواند به آلوپسی منجر شود. این شرایط در زنان معمولاً به عنوان ریزش مو الگوی زنانه شناخته می‌شود. طبق مطالعه‌ای که در مجله بین المللی علوم مولکولی منتشر شده است، گیرنده‌های ویتامین D در تشکیل فولیکول‌های جدید مو که منجر به رشد تارهای جدید مو می‌شوند ، نقش دارند. استفاده از مینوکسیدیل به‌عنوان قویترین دارو برای رشد مو ، و یک راهکار موثر در مقابله با مشکلات ریزش و ناپدید شدن موها توصیه می‌شود. با مصرف کافی این ویتامین، رویش مو دوباره از سر گرفته می‌شود.

اگر موهایتان خشک، وز، دوشاخه شده و با برخورد ساده برس به راحتی می‌شکند، به ویتامین A  نیاز دارید. ویتامین A  باعث می‌شود که پوست سر شما سبوم بیشتری تولید کند. در نتیجه تارهای مو آبرسانی شده و البته مواد مغذی بیشتری دریافت می‌کنند. البته پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف مکمل ویتامین A باعث ریزش مو می‌شود. بنابراین لازم است این عنصر را از طریق مصرف ماد غذایی طبیعی به دست آوردید.

ویتامین C نه تنها مسئول تقویت سیستم ایمنی بدن است، بلکه رادیکال‌های آزاد مانع رشد مو را نیز کنترل می‌کند. اگر رژیم غذایی سرشار از ویتامین C داشته باشید، آنتی اکسیدان های موجود در آن مشکلات پوست سر را درمان می‌کند. در عین حال رادیکال های آزاد نیز توسط عناصر آنتی‌اکسیدانی ویتامین C از بین رفته و از ریزش مو جلوگیری می‌شود. درضمن بدن شما بدون ویتامین C قادر به تولید کلاژن انواع توت ها با ترکیبات مفید و ویتامین‌هایی که از رشد مو پشتیبانی می‌کنند، پر شده است. این شامل ویتامین C که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است، می‌باشد.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند به محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب مولکول‌های مضر مانند رادیکال‌های آزاد کمک کنند. این مولکول ها به طور طبیعی در بدن و محیط وجود دارند و کنترل آن‌ها برای حفظ سلامت ضروری است. همچنین، بدن از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می‌کند. کلاژن همانطور که می‌دانید به تقویت مو کمک می‌کند تا از شکننده بودن آن جلوگیری شود. خانواده توت‌ها سرشار از ویتامین C است. به عنوان مثال، 1 فنجان (144 گرم) توت فرنگی 85 میلی‌گرم یا حداکثر 113 درصد  از نیازهای روزانه ویتامین C شما را تأمین می‌کند.نیست. و همانطور که می‌دانید کلاژن نقش مهمی در سلامت و زیبایی مو و پوست دارد.

ریزش مو تا حدود ۱۵۰ عدد در روز طبیعی است اما هنگامی که این تعداد به بیش از این رقم می‌رسد، نگران‌کننده بوده و باید به دنبال علت آن گشت. کمبود مواد مغذی و تغذیه ناسالم یکی از دلایل عمده ریزش مو محسوب می‌شود. در این صورت چاره کار ساده است زیرا تنها با اصلاح در رژیم غذایی و همچنین مصرف انواع قرص پوست مو و ناخن و مکمل‌های غذایی که در این زمینه به صورت تخصصی فرموله شده‌اند، می‌توان ریزش مو را کاهش داده یا به طور کامل قطع کرد. برخی از ویتامین‌های موجود در مکمل‌های غذایی همچنین می‌توانند روی کنترل اضطراب و استرس نیز موثر بوده و ریزش موی ناشی از این مشکلات را نیز بهبود بخشند. همراه ما باشید تا در این مطلب با بهترین قرص ریزش مو آشنا شوید. چرا موها می ریزند؟

موها به صورت چرخه‌ای رشد می‌کنند؛ هنگامی که موها در سیکل رشد قرار دارند، شروع به رشد کرده و ممکن است ۲ تا ۸ سال همچنان در این فاز قرار داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت که ۹۰% از موهای سر همیشه در فاز رشد (آناژن) قرار دارند. سپس موها در فاز کاتاژن قرار می‌گیرند که در واقع یک مرحله انتقالی است و حدود ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. در این مرحله رشد موها متوقف می‌شود و بعد موها به فاز تلوژن می‌روند. تلوژن مرحله استراحت است و ۶ تا ۸% از کل موها در این فاز قرار می‌گیرند. در فاز تلوژن موهایی که دیگر رشد نمی‌کنند، می‌ریزند. بنابراین کاملا طبیعی است که روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ عدد از تارهای مو بریزند و از این بابت جایی برای نگرانی وجود ندارد.

بهترین قرص ریزش مو

قطعا نمی‌توان تنها یک محصول را به عنوان بهترین قرص ریزش مو معرفی کرد. فرآورده‌های زیادی در بازار وجود دارد که در زمینه سلامت مو و پوست پیشتاز بوده و آنها را می‌توان از جمله برترین‌ها قلمداد کرد. به محصولات زیر دقت کنید: اگر حتی یکبار به طور جدی با ریزش مو مواجه شده باشید، بعید است که نام کپسول هیرویت هلث اید به گوش شما نخورده باشد. این قرص ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری برای رشد مو بوده و مصرف آن موهایی پرپشت، لطیف و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد. ویتامین‌های گروه B، زینک، آهن، کولین، مخمر، ال سیستئین و متیونین از جمله مهم‌ترین مواد مغذی و ترکیبات موجود در هیرویت به شمار می‌آیند.

این محصول به توقف ریزش مو بر اثر کمبود تغذیه‌ای، استرس و اضطراب و مصرف داروهایی که سبب ریزش مو می‌شوند، کمک می‌کند. هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند از قرص هیرویت بهره گرفته و در کنار بهبود سلامت موهای خود، به تسریع بهبود زخم‌های پوستی و به طور کلی ارتقاء سیستم ایمنی بدن کمک کنند. دانه‌ها سرشار از مواد مغذی با کالری نسبتاً کم هستند. بسیاری از این مواد مغذی در رشد مو نقش مهمی دارند. این موارد شامل ویتامین E، روی و سلنیوم است. براساس بررسی‌های علمی 28 گرم از دانه آفتابگردان تقریباً 50 درصد از نیازهای روزانه ویتامین E را در شما فراهم می‌کند.

از این گذشته، دانه‌های روغنی خاصی مانند دانه کتان و دانه چیا نیز اسیدهای چرب امگا 3 موردنیاز موهای شما را تأمین می‌کند. دو قاشق غذاخوری بذر کتان 4.7 گرم اسیدهای چرب امگا 3 موردنیاز شما را فراهم می‌کند. البته توصیه می‌شود که برای به دست آوردن بهترین نتایج، ترکیبی از همه دانه های روغنی را مصرف کنید. ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی خال مخالی دارای مواد مغذی هستند که رشد مو را تحریک می‌کنند. این محصولات منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 بوده که از طرق مختلف به نفع رشد مو عمل می‌کنند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و همچنین آنتی اکسیدان‌ها باعث کاهش ریزش مو و افزایش تراکم مو است. این شرایط در ماهی‌های چرب و غذاهای دریایی وجود دارد. ماهی چرب همچنین منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، ویتامین D3 و ویتامین‌های B است. همه این مواد مغذی به تقویت موها و پرپشت شدن آن کمک می‌کند. جالب اینجاست که پژوهش‌ها  نشان می‌دهد کمبود ویتامین D3 با ریزش مو ارتباط مستقیم دارد.