تعمیر و انتخاب پارچه مبل راحتی

هنگامی که ما برای خرید مبل به فروشگاه ها و نمایشگاه های مبلمان مراجعه می کنیم اولین چیزی که توجه ما را جلب میکند رنگ پارچه مبلی است و در قدم بعدی مدل مبل و کیفیت و… را مورد بررسی قرار می دهیم البته این موضوع تنها در مورد خرید مبلمان نیست بلکه هنگامی که برای اولین بار وارد خانه ای می شویم اولین چیزی که خودنمایی می کند مبلمان خانه است. به عنوان مثال اگر رنگ پارچه مبلی با دیگر وسایل خانه و دکوراسیون هماهنگ نباشد منظره ناخوشایندی ایجاد می شود ازین رو دقت در انتخاب پارچه در راحتی بسیار حائز اهمیت بوده و باید با وسواس خاصی انتخاب شود.

انتخاب پارچه مبل کلاسیک | پارچه رویه مبل راحتی | تعویض پارچه مبل راحتی

نحوه انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی

همانطور که می دانید مبل های راحتی یکی از پر استفاده ترین مبل ها در هر خانه ای است چرا که همه افراد خانه برای رفع خستگی بر روی مبل راحتی می نشینند در نتیجه برای چنین مبلی باید پارچه ای را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی دوام بالایی نیز داشته باشد.

داشتن بچه کوچک و یا حیوان خانگی نیز در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی دخیل است. گاهی ممکن است نوشیدنی و یا غذا توسط بچه ها بر روی مبل ریخته شود و پارچه مبلی کثیف شود به همین دلیل چنین افرادی باید در انتخاب رنگ پارچه مبلی دقت زیادی به خرج دهند و از انتخاب رنگ های روشن خودداری کنند.

همچنین افرادی که حیوان خانگی دارند باید بدانند حیواناتی مانند گربه و سگ در حین بازی پارچه مبلی را چنگ می زنند و به پارچه مبلی آسیب می زنند، برا چنین افرادی پارچه مبلی چرم انتخاب خوبی نمی باشد چرا که وجود خط و خش و یا پارگی های کوچک بر روی چرم بسیار ناخوشایند بوده و سبب کهنه به نظر رسیدن پارچه مبلی می شود حتی اگر به تازگی پارچه مبلی خود را تعویض کرده باشید.

پارچه مبل طرح دار

پارچه مبل طرح دار که جدیدا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است می تواند یک گزینه خوب برای انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی باشد. کسانی که می خواهند از پارچه مبل طرح دار برای مبلمان خود استفاده کنند باید در نظر داشته باشند که نباید از این پارچه برای رویه کوبی همه مبل ها استفاده کنند بلکه برای مبل های تکی از پارچه های طرح دار استفاده می شود و برای مبل های 3 نفره و یا بزرگ تر پارچه های تک رنگ به کار برده می شوند. همچنین می توان پارچه مبل طرح دار را با پرده های طرح دار خود ست کنید.

پارچه های طرح دار علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند، لکه و آلودگی ها را نیز تا حد زیادی نشان نمی دهند به همین دلیل خانواده هایی که بچه  و یا حیوان خانگی دارند می توانند با خیال راحت این پارچه ها را برای مبل خود انتخاب کنند.

پارچه مبل چرم

پارچه مبل چرم که یکی از پر طرفدارترین، نرم ترین و مدرن ترین پارچه های مبلی است سبب آسان کردن کار بسیاری از افراد در انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی شده است.  پارچه مبل چرم دارای بافت بسیار خوبی است و غیر قابل نفوذ است همچنین این پارچه در مقابل لکه مقاوم است به همین دلیل تمیز کردن این نوع پارچه به سادگی انجام می شود.

با توجه به نکاتی که در رابطه با انتخاب پارچه در تعمیر مبل راحتی گفته شد به سادگی می توانید تشخیص دهید که این نوع پارچه برای چه کسانی مناسب است و برای چه خانواده هایی توصیه نمی شود. اگر شما نمی خواهید لکه های مبل به چشم بیاید می توانید پارچه چرم را انتخاب کنید اما باید توجه داشته باشید که پارچه های چرم در برابر اجسام تیز بسیار آسیب پذیر هستند و اگر صاحب حیوان خانگی هستی و و در عین حال اصرار دارید پارچه مبل چرم را برای مبل های خود انتخاب کنید باید به فکر راه حلی مناسب باشید.

توصیه مهم دیگر این است که پیش از انتخاب این پارچه مبلی درباره چگونگی نگهداری و مراقبت از پارچه چرم تحقیق کنید چرا که این کار تا حد زیادی به تصمیم گیری درست شما کمک می کند.

در کشور عزیزمان ایران، هر سال نزدیک عید نوروز مردم خونه تکانی میکنند یا وسایل منزل را تعویض و نو میکنند، یکی از وسایلی که یکی از اجزای مهم دکوراسیون منزل است و از این قاعده تعویض و نو کردن مستثتا نیست، تعویض مبلمان منزل است.
تعویض مبلمان منزل هر سال از نظر صرفه اقتصادی اصلا منطقی نیست، بنابراین یکی از کارهایی که برای حل این مسئله وجود دارد اگر که مبل هایتان راحتی هستش، تعمیر و انتخاب پارچه مبل راحتی است. که با میتوانید از داشتن مبلی زیبا در آغاز سال جدید لذت ببرید.
مبل های راحتی در هر منزلی به دلیل راحت بودن شان، استفاده زیادی از آنها میشود به همین دلیل برای راحت تر بودن مبل راحتی، باید تماما از پارچه باشد تا افراد احساس آرامش و راحتی بیشتری موقع نشستن بر روی مبل داشته باشند. همانطور که گفته شد مبل های راحتی به دلیل دادان حس آرامش به افراد بسیار زیاد مورد استفاده قرار میگیرد، بنابراین پارچه روکش مبل ها زود به زود کثیف می شود، یا فنر و فوم مبل ها شکل اولیه خودشان را به مرور زمان از دست میدهند، که در اینصورت بهترین کاری که شما میتوانید انجام دهید تعمیر و انتخاب پارچه مبل راحتی است تا مبلمان تا زیبا و نو شود.

پس اگر خودتان مایل به انجام تعمیر و انتخاب پارچه مبل راحتی خود هستید، اول پارچه مبل هایتان را با احتیاط جدا کنید منگنه و چسب شان را جدا کرده و پارچه را در بیاورید، پارچه حتما باید سالم و بدون پارگی باشد، سپس پارچه را کنار هم پهن کنید روی زمین و اندازه ی دقیق آن را یادداشت کنید و یک کمی هم از اطراف پارچه اندازه اضافی بگذارید تا موقع درست کردن پارچه کم نیاورید، و طبق اون اندازه پارچه را سفارش دهید.

انتخاب پارچه برای مبل راحتی

حال نوبت به انتخاب پارچه برای مبل راحتی رسید، شما پارچه رو طبق سلیقه خود از میان ژورنال پارچه های مبل انتخاب کنید. پارچه های مبل انواع زیادی دارن مثل: پشمی، چرمی، پلی استر، نخی و … شما میتواتید هر پارچه ای را که با سلیقه تان هماهنگ باشد را انتخاب کنید، اگر هدف تان این است که پارچه منتخب شما از لحاظ هزینه هم به صرفه باشد، پس پارچه ای را انتخاب کنید که هم زیبا و هم به صرفه باشد.

یکی از انواع پارچه ها برای مبلمان، پارچه چرمی است. که البته پارچه های بازار اکثرا چرم مصنوعی هستند و از مکان های خاصی باید پارچه چرم اصل از سایت چوبین پارس سفارش دهید. اما اگر میخواهید از همین پارچه های چرم مصنوعی استفاده کنید توجه داشته باشید پارچه ای را که انتخاب میکنید زود رنگ آن عوض نشود یا پوسته پوسته نشود.

همانطور که دیده اید پارچه های زیادی برای مبلمان وجود دارد، پارچه هایی پر طرفدار است که اگر لک یا کثیفی داشته باشد بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. بنابراین حتما یک پارچه با جنس و کیفیت خوب تهیه بفرمایید.
اگر شما از آن دسته از خانواده هایی هستید که دائما مهمان به منزل تان می آید پس توجه کنید هر رنگ پارچه ای که انتخاب کردید حتما نوع چرکی آن را انتخاب کنید تا اگر لک و چرک هم گرفت زیاد نشان داده نشود.
در انتخاب پارچه برای مبل راحتی تان دقت کنید حتما، اگر نشینمن شما کوچیک و شلوغ باشد حتما از رنگ های ساده و بدون طرح استفاده کنید، اما اگر نشینمن شما بزرگ است میتوانید از پارچه های طرح دار استفاده کنید، شما میتوانید در صورت تمایل کوسن های مبلمان تان را بر عکس طرح پارچه مبل هایتان و متناسب با رنگ آن انتخاب کنید، مثلا برای پارچه های بدون طرح از کوسن طرح دار استفاده کنید، یا اگر پارچه های طرح دار برای مبلمان تا استفاده میکنید کوسن ها از پارچه های یکرنگ ساده باشد زیبایی دو چندان را برای دکوراسیون منزل شما به ارمغان می آورد.

تعویض پارچه مبل راحتی

همان طور که چندی پیش گفتیم؛ برای تعویض پارچه مبل راحتی، پارچه مبل هایتان را با نهایت دقت جدا کرده و اندازه گیری کنید، حال نوبت به دوخت پارچه روکش مبل هایتان است، چه اینکه خودتان این کار دوخت را انجام میدهید و چه اینکه آن را برای یک خیاط ماهر میبرید، شما باید یک عکس از مبلمان تان با روکش داشته باشید تا به دوخت تان مسلط باشید و اشتباه نکنید.

با دقت پارچه را مثل پارچه ی قبلی برش دهید و در همان سایز و اندازه قبلی بدوزید.حال پس از دراوردن پارچه روکش، انتخاب پارچه ی جدید و دوختن آن، نوبت به تعویض و دوباره انداختن روکش روی مبل هایتان است. در این مرحله میزان کشیدگی پارچه روکش روی مبل بسیار حائز اهمیت است برای اینکه پارچه پاره یا چروک نشود، پس در اینجا حتما از یک فرد ماهر کمک بگیرید تا روکش مبل را بیندازد.

همه مطالبی که در اینجا برای شما ذکر کردیم در صورتی که شما خودتان مهارت کافی را در تعمیر کاری داشته باشید قابل انجام است در غیر اینصورت باید به استاد کاران کار بلد و ماهر و متخصص در حیطه تعمیر و انتخاب پارچه ی مبل راحتی کار تمیرو تعویض روکش مبل هایتان را بسپارید.

پارچه مبل گل دار

یکی دیگر از انواع پارچه مبلی پارچه های گل دار است که برای مبل های راحتی بسیار مناسب است. پارچه های گل دار بسیار شاد هستند و به صورت ترکیبی با پارچه های دیگر به عنوان رویه مبل قابل استفاده اند.

در تعمیر مبل تهران علاوه بر طرح پارچه مبلی که بر اساس نوع دکوراسیون فضای مورد استفاده در موردش تصمیم گیری می شود جنس پارچه مبلی هم اهمیت زیادی دارد و برای هم باید به آن توجه ویژه ای داشت. برای انتخاب جنس پارچه به عوامل مختلفی مانند نوع استفاده فضا, کاربرد مبل, داشتن یا نداشتن کودک در منزل, میزان گرد و خاک موجود در هوا و … باید توجه شود.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.