مراحل ثبت سفارش به چه شکل است؟

البته دقت داشته باشید که مجوز ثبت سفارش کالا در بازه ی زمانی 3 تا 6 ماهه قابل استفاده است و در صورت عدم استفاده از آن باید تمدید شود.توجه داشته باشید که مراحل از گمرک پیچیده است که البته بسته به قوانین کشور و نوع کالا این پیچیدگی ها می تواند متفاوت باشد. لطفاً پس از ثبت سفارش کالا ، ایمیل خود را بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید. همواره پیشنهاد این است که مراحل ثبت سفارش کالا و ترخیص را از طریق یک کار گزار متخصص و ترخیص کار پیگیری کنید تا مطمئن باشید که ثبت سفارش کالاها و ترخیص برای و به درستی انجام شده است.

ثبت سفارش

نحوه ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت ایران یا سامانه ثبت سفارش کالا از طریق آدرس در دسترس عموم قرار دارد، با هدف تسهیل امور بازرگانی تجار و حذف بوروکراسی های معمول شکل گرفت. به این ترتیب سامانه جامع تجارت باعث تسهیل و تسریع در امور اداری بازرگانان و یکپارچه سازی فرآیند های ارتباطی دستگاه های مربوطه در امور بین المللی می شود.سامانه جامع تجارت ایران شامل سامانه جامع انبارها، سامانه شناسه کالا، سامانه سنجش اعتبار، پرتال ارزی و یکپارچه سازی معاملات ارزی نیما، سامانه جامع امور گمرکی و سامانه جامع حمل و نقل می باشد. به این ترتیب نیازی به حضور فیزیکی افراد برای پیگیری روند های معمول تجارت از طریق اسناد و مدارک وجود نداشته و به صورت الکترونیکی زمینه لازم برای معاملات بین المللی از طریق تجارت الکترونیک فراهم شده است.

ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران

اطلاعاتی که در زمان ثبت نام در سامانه جامع تجارت وارد می شود عبارتند از ارز دولتی یا آزاد درخصوص معامله و نحوهکالا اعم از بانکی یا غیر بانکی .ثبت سفارش کالا یکی از مراحل مشترک در صادرات و واردات انواع کالا به شمار می رود. حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که هزینه ثبت سفارش کالا برای تمن انواع کالا یکسان است؟در جواب این سوال باید گفت بله. هزینه ثبت سفارش برای همه کالا ها یکسان  و معادل نیم درصد ارزش کالا است. تعیین مبلغ کارمزد فوق به صورت آنلاین و سامانه ثبتارش انجام می شود.

به این صورت که شما پس از مراجعه به سامانه ثبت سفارش کالا مبلغ پرفوما و نرخ تسعیر را را وارد کرده و سیستم به صورت خودکار این مبلغ را برای شما محاسبه میکند و شما آن را به صورت آنلاین پرداخت می کنید.به عنوان یکی از گروه های با تجربه,معتبر و کاردان  در زمينه ارائه تمامی خدمات بازرگانی و گمرکی از جمله ، صادرات، واردات، مشاوره بازرگانی،  و … می باشد تا را برای شما عزیزان با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری بازرگانی و بخش نامه های گمرکی توسط به صورت اطمینان بخش و با کمترین زمان ممکن انجام دهد.

 انواع روش های حمل بار دریایی به ایران

به دلیل موقعیت ویژه ای که ایران از لحاظ جغرافیایی داراست، امکان استفاده از تمامی روش های حمل بار دریایی جهت نقل و انتقال بار از بسیاری از کشورها به صورت دریایی و از طریق کشتی ها وجود دارد. شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آمادگی ارائه تمامی خدمات حمل بار دریایی به روش های کراس استافینگ، چارترینگ، ترانشیپ کالا، حمل بار گروپاژ و حمل و نقل کالاهای فله ای را دارا میباشد و میتوانید به راحتی و بسته به نوع کالا و شرایط خود، یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها را انتخاب نمایید.

حمل و نقل کراس استافینگ cross stuffing)):برای استفاده از خدمات کراس استافینگ باید توجه داشته باشید که به اسناد و مدارکی نظیر پکینگ لیست، بارنامه، پروفرما اینویس، گواهی مبدا و.. نیاز داریم و همگی باید توسط فروشنده یا شرکت حمل و نقل مربوطه صادر شده باشند. این روش اغلب در بندر جبل علی امارات متحده عربی انجام میگیرد و یکی از بهترین روش ها جهت حمل و نقل دریایی از امارات به ایران میباشد. تمامی مدارکی که ذکر کردیم باید به اسم شرکت در امارات صادر شده باشند و پیش از رسیدن محموله به بندر جبل علی، اصل بارنامه یا تلکس آن باید به شرکت اماراتی تحویل داده شود.

حمل و نقل به صورت چارترینگ (chartering)

از دیگر روش های حمل و نقل دریایی که توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس ارائه میشود، حمل و نقل دریایی به روش چارترینگ میباشد که برای بارهای بسیار بزرگ و سنگین مناسب است. در این روش، برای کالاهای سنگین یا کالاهایی که قابلیت بسته بندی آنها وجود ندارد، کشتی های باربری اجاره میشود. به عبارتی دیگر، چارترینگ فعالیتی است که به وسیله آن، مالک یک کشتی استفاده از کشتی خود را به فرد چارتر کننده اجاره میدهد. قراردادی که میان مالک و اجاره کننده کشتی منعقد میشود باید شامل اطلاعات صاحب کشتی، اطلاعات اجاره کننده کشتی، مقدار و مشخصات بار، نام، مشخصات و ظرفیت کشتی، بندر مقصد یا محل تخلیه و برگیری، نحوه پرداخت کرایه و اجاره بها، زمان و مکان تحویل کشتی، نرخ کلی اجاره بها و کرایه، مدت مجاز برای بارگیری و تخلیه کالا و.. باشد.

ترانشیپ کالا:با استفاده از روش ترانشیپ کالا، محموله از یک کشتی به کشتی دیگر منتقل میشود. زمانی میتوانیم از این روش استفاده کنیم که یک بندر به صورت مستقیم توانایی حمل دریایی کالا را نداشته باشد؛ در حیقیت به شکلی که ممکن است فضای کافی جهت ورود کشتی های ترانزیتی وجود نداشته باشد. به عبارتی دیگر، ترانشیپ کالا به معنای حمل بار از مقصد میتنی به مقصد اصلی است و زمانی صورت میگیرد که مسیر مستقیمی جهت حمل بار دریایی به مقصد مورد نظر فراهم نباشد. از جمله دلایل دیگر استفاده از این روش میتوانیم به تغییر وسیله حمل کننده بار در طول سفر و ادغام محموله های کوچکتر به یک محموله بزرگ اشاره کنیم.

حمل دریایی گروپاژ:از جمله خدمات حمل و نقل شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس، حمل بار دریایی به صورت گروپاژ یا خرده بار است. این روش به این صورت است که چند تاجر یا وارد کننده با یکدیگر قراردادی مبنی بر استفاده گروهی از یک کشتی جهت ارسال بار، منعقد میکنند. شما میتوانید کالاهای کوچک خود مانند کالاهای نمایشگاهی میان دو کشور مختلف، خریدهای کم حجم، واردات کالاهای موقت و نمونه بارها را از این طریق و به صورت مشترک با دیگر افراد، حمل کنید. به علاوه، مزیت ویژه حمل بار گروپاژ در این است که نقش بسزایی در کاهش هزینه های واردات و حمل و نقل کالا ایفا میکند.

حمل و نقل کالاهای فله ای (bulk):

حمل و نقل کالاهای به صورت فله ای شباهت زیادی به حمل و نقل چارترینگ دارد. تنها تفاوت در این است که تمامی کالاهای کوچک و بزرگ بدون بسته بندی به شکل فله ای، ترانزیت میشوند. لازم است بدانید که دو نوع کشتی حمل بار فله خشک و مایع وجود دارند که بسته به نوع کالاها طراحی شده اند. کشتی حمل ار فله برای حمل غلات بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و از کشتی های حمل بار فله مایع برای نفت خام و فراورده های نفتی، کازهای مایع و مواد شیمیایی استفاده میکنند. با رسیدن کالا به مقصد، شرکت کارگزار قبض ترخیص را دریافت خواهد کرد و نسبت به اظهار کالا در ایران اقدام مینماید. معمولا کالاهای تحریمی که نمیتوانند به طور مستقیم به ایران وارد شوند یا قابلیت ورود به بنادر کشور از طریق خطوط کشتیرانی را ندارند، با استفاده از کراس استافینگ حمل میشوند.