هزینه عایق کاری موتورخانه

امروزه عایق کاری ساختمان به پشت بام و دیوارها محدود نمی‌شود. بلکه عایقکاری موتورخانه بخش عظیمی را به خود اختصاص داده و به‌صورت گسترده قابل انجام است. حال در این مقاله به موارد اثرگذار به قیمت می‌پردازیم. خواهیم دانست علاوه‌بر دستمزد، عوامل دیگری وجود دارند که بر قیمت عایق کاری موتورخانه مؤثر هستند. به‌طور کلی بیشتر از عایق‌های رطوبتی استفاده می‌شود که یکی از اصلی‌ترین عوامل مؤثر در برآورد هزینه عایق کاری موتورخانه و خدمات نصب آن، هزینه مواد اولیه و نوع عایق است. درادامه به بررسی عوامل مؤثر بر قیمت عایق کاری موترخانه و تاثیر آنها بر هزینه عایق کاری ساختمان، همچنین قیمت عایق کاری موتورخانه متناسب با نوع آن می‌پردازیم.

عایق کاری | موتور

همانطور که می‌دانید با استفاده از عایق کاری ساختمان می‌توانید از اتلاف منابع انرژی جلوگیری کنید. از همین‌رو باعث بهبود عملکرد سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان می‌شوید. پس باید عایق کاری ساختمان را جدی بگیرید و باتوجه به هزینه‌ها نوع موردنیاز را انتخاب نمایید.

درواقع اگر بخواهیم تعرفه خدمات عایق کاری لوله‌ها و تاسیسات ساختمان را مشخص کنیم، برای عایق کاری در انواع مختلف و روش‌های متفاوت نمی‌توان رقم یکسانی را برای هر خدمات درنظر گرفت. پس برای عایق کاری موتورخانه‌ها و هر بخش دیگری نمی‌توان قیمت عایق کاری موتورخانه را به‌طور دقیق ذکر کرد. اما با بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت آنها می‌توان هزینه نهایی را به‌طور حدودی حدس زد. نوع عایق کاری در کنار حجم کار و متراژ محیط، مهم‌ترین عاملی هستند که قیمت عایق کاری موتورخانه را تعیین و تغییر می‌دهد.

تعیین قیمت عایق کاری موتورخانه بر اساس عوامل زیادی چون:

  • متریال مورد استفاده برای عایق‌کاری لوله‌ها
  • میزان حجم متریال مورد استفاده براساس ضخامت لوله‌های موتورخانه
  • استفاده از هر یک از انواع روکش‌های آلومینیوم و یا روکش مل و پلاستیک بعد از عایق‌کاری بررسی می‌شود.

در مجموع چون متریال مورد استفاده برای انجام این عایق‌بندی در تعیین قیمت عایق کاری موتورخانه تاثیر داشته، می‌توان گفت که استفاده از پشم شیشه هزینه کمتری در مقایسه با عایق‌کاری نوع الاستومری دارد. البته میزان این متریال عایق بندی موتورخانه با توجه به ضخامت لوله‌ها نیز باید برآورد شود. البته نکته دیگر در تعیین قیمت عایق کاری موتورخانه، توجه به هزینه‌های تعمیرات و همچنین هزینه‌های جاری سوخت برای انجام کار می‌باشد. به همین دلیل باید هزینه‌های مربوط به تعمیرکار و هزینه ایاب و ذهاب را نیز در صورت انجام هر نوع خدمت مربوط به موتورخانه نیز مدنظر قرار داد.

نوع عایق، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت عایق کاری لوله

عایق‌های ساختمانی که برای لوله و تاسیسات در موتورخانه بکار برده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. ازجمله پرکاربردترین عایق‌های ساختمانی شامل موارد زیر هستند:

هزینه عایق کاری حرارتی

برای جلوگیری از اتلاف انرژی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی ساختمان، در فصول مختلف سالبهتر است از عایق کاری حرارتی استفاده شود. قیمت عایق کاری موتورخانه با این روش به نوع موارد و مصالح استفاده شده و میزان مصرفی بستگی دارد. این روش برحسب نوع اجرا به گروه‌های زیر دسته‌بندی می‌شود.

عایق حرارتی پتویی: این نوع از عایق حرارتی بیشتر برای موتورخانه و تاسیسات قابل استفاده است. جنس این نوع عایق معمولا از پشم شیشه و پشم سنگ می‌باشد. برحسب ابعاد، مساحت موتورخانه و لوله‌کشی‌ها قیمت عایق کاری موتورخانه و تاسیسات تغییر می‌کند.

عایق تزریقی حرارتی: این نوع از عایق‌های حرارتی، از جدیدترین روش‌های عایق کاری ساختمان محسوب می‌شوند. مواد مورد استفاده در این نوع عایق از جنس رزین‌های پلیمری است.

عایق قطعه‌ای حرارتی: این نوع عایق شباهت زیادی به عایق‌های پتویی دارند. تفاوت آنها در اندازه ابعاد عایق مرتبط به لوله و بخش‌های مختلف می‌باشد. از عایق قطعه‌ای در محیط‌های کوچک استفاده می‌شود و هزینه کمتری را دارد.

عایق حرارتی پاشیدنی: مواد مورد استفاده در این عایق خاصیت چسبندگی دارد و به آسانی روی سطوح فیکس می‌شوند. بهتر است برای اجرای این عایق‌ها از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید.

هزینه عایق رطوبتی

یکی از مواردی که برای بیشتر شدن عمر مفید در لوله‌ها، تاسیسات و دیگر اجزای ساختمان و موتورخانه استفاده می‌شود، عایق رطوبتی است. زیرا از ورود رطوبت به اجزای مختلف ساختمان جلوگیری می‌کند. هزینه عایق رطوبتی باتوجه به نوع آن متفاوت است. از همین‌رو قیمت عایق کاری موتورخانه در انواع رطوبتی بسته به نوع مورد استفاده در آن است.

عوامل مؤثر بر قیمت عایق کاری موتورخانه

همانطور که در توضیحات بالا برای هر نوع عایق کاری گفته شد، تنها عامل مؤثر بر قیمت عایق کاری موتورخانه صرفا نوع آن نیست. از دیگر عواملی که قیمت عایق کاری موتورخانه و خدمات ساختمان را دستخوش تغییرات می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع مصالح بکار رفته در عایق کاری
  • محل انجام عایق کاری
  • متراژ محل
  • نوع عایق استفاده شده
  • دستمزد ایاب ذهاب
  • و…

تضمین قیمت و کیفیت در عایق دما

تکنسین‌های کادر باقدرت عایق دما فعالیت خود رابصورت گسترده در حوزه عایق کاری خدمات ساختمانی با بهترین متدروز آغاز کرده‌اند. قیمت عایق کاری موتورخانه یکی از پارامترهایی است که خریداران هنگام انتخاب آن را لحاظ می‌کنند. همانطور که می‌دانید تحت تاثیر کیفیت، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با عوامل تاثیرگذار در قیمت عایق کاری موتورخانه آشنا کنیم. در اینصورت خریداران می‌توانند با آگاهی بیشتری محصول موردنیاز خود را انتخاب و تهیه نمایند.

تلاش ما در مجموعه عظیم عایق دما این است که همواره تضمین کیفیت و قیمت عایق کاری موتورخانه را به شما بدهیم. هدف اصلی تمامی کارکنان در این بخش بر همین باور می‌باشد. از طریق خدمات ما می‌توانید به بهترین عملکرد عایق کاری دستیابی داشته باشید. پس با آسوده‌خاطر از خدمات ما بهره کامل را ببرید.

در این بخش از مقاله سعی کردیم چندین مورد از تاثیرگذارترین عوامل قیمت عایق کاری موتورخانه را به شما یادآور شویم. باید این مورد را ذکر کنیم که قیمت عایق کاری موتورخانه، لوله و تاسیسات از نرخ ثابتی پیروی نمی‌کند و نمی‌توان آن را به‌طور دقیق بیان کرد. جهت اطلاع و مشاوره جهت هزینه عایق کاری می‌توانید با کارشناسان آموزش‌دیده عایق دما در این بخش تماس حاصل نمایید و راهنمایی‌های لازم را از آنها دریافت کنید. پس تا اینجا با مطالعه این مقاله دانستید که حتما باید درنظر داشته باشید که هزینه عایق کاری باتوجه به عواملی که گفته شد افزایش و کاهش خواهد داشت.

قیمت‌دهی عایق کاری موتورخانه معمولا بعد از بازدید پروژه صورت می‌گیرد. عوامل مختلفی وجود دارند که در قیمت عایق کاری موتورخانه و تاسیسات اثرگذار هستند که عبارت‌اند از:

متراژ موتورخانه

موتورخانه معمولا چیزی در حد 5 تا 8 درصد زیربنای ساختمان مساحت دارد. هر چه زیربنای ساختمان بزرگ‌تر باشد، متراژ موتورخانه افزایش پیدا می‌کند و تجهیزات مورد استفاده در آن نیز بیشتر می‌شود. به‌همین دلیل قیمت عایق کاری موتورخانه و تاسیسات نیز بالاتر می‌رود.

نوع تجهیزات

نوع تجهیزات مورد استفاده از موتورخانه به‌صورت مستقیم روی هزینه عایق‌کاری اثرگذار است. به‌عنوان مثال اگر ضخامت لوله‌های موتورخانه افزایش یابد، نیاز به عایق بندی کمتری دارد. نوع دستگاه‌ها مانند دیگ بخار نیز در کم و کیف اجرای عایق کاری موتورخانه تاثیرگذار است.

نوع عایق

عایق حرارتی در موتورخانه و تاسیسات در دو دسته عایق‌های آلی و غیرآلی تقسیم می‌شوند. نکته مهمی که باید توجه داشته باشید این است که عایق‌های غیرآلی مانند پشم سنگ هزینه کمتری دارند؛ اما در عین حال عایق‌های آلی مانند الاستومری قیمت بالاتری دارند. ناگفته نماند که عملکرد عایق‌های آلی به‌مراتب بهتر است و خطراتی برای سلامت انسان هم ندارند.

شرایط عایق کاری

گاهی اوقات برای عایق کاری نیاز به رنگ زدن بدنه تجهیزات درون موتورخانه وجود دارد. علاوه بر آن شرایط دسترسی به تجهیزات تعبیه شده درون موتورخانه تاثیر نسبی در قیمت عایق کاری دارد.

منبع: youtube