چرا جاروبرقی مکش ندارد؟

کم شدن مکش جاروبرقی یکی از مشکلات بسیار رایجی می باشد که قدرت دستگاه را در جمع آوری گرد و خاک و تکه های آشغال و غیره کاهش می دهد. خوشبختانه اغلب دلایل کاهش قدرت مکش جاروبرقی ال جی، بوش، سامسونگ، پارس خزر و سایر برندها به آسانی و با تغیر در نحوه استفاده از دستگاه قابل رفع می باشد. تنها تعداد اندکی از علت های اصلی رخ دادن این شرایط نیاز به تعمیر قطعات داخلی دارند. در این بخش از مطالب نمایندگی جاروبرقی بوش دلایل اصلی که باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی میشود را بررسی و راه حل هایی برای رفع آنها ارائه می دهد.

1- کم شدن مکش جاروبرقی به علت پر بودن کیسه

پر بودن کیسه جاروبرقی مشکلات زیادی را بوجود می آورد و به همین دلیل باید زمان تعویض آنها را جدی گرفت. به عنوان مثال، و کاهش قدرت مکش آن از جمله مشکلاتی هستند که هر دو به دلیل پر بودن کیسه رخ می دهد. برای رفع این مشکل کافیست کیسه را قبل از پر شدن کامل تعویض کنید.

2- سوراخ بودن کیسه جاروبرقی

برای اینکه جاروبرقی با مکش بالا زباله ها را جمع آوری کند، هیچ راه نفوذی برای هوا در این مسیر نباید وجود داشته باشد. سوراخ شدن کیسه جاروبرقی نه تنها گرد و غبار را به بیرون انتقال می دهد، بلکه تا حد زیادی قدرت دستگاه را در جمع آوری آشغال و زباله ها کاهش می دهد. استفاده از کیسه های کاغذی بی کیفیت و همچنین جمع آوری شیشه ها با جاروبرقی هر دو می توانند باعث پاره شدن کیسه شوند. علاوه براین، بهتر است بررسی کنید که آیا کیسه درست نصب شده است یا خیر؟

Why does the vacuum cleaner have no suction

3- کم و زیاد شدن مکش جاروبرقی به علت ارتفاع زیاد لوله

در حالت کلی، هر اندازه ارتفاع لوله جاروبرقی بیشتر باشد، زباله ها با مکش کمتری جمع آوری میشوند. به همین دلیل باید تا حد امکان و بر اساس شرایط محیط و جنس سطح فاصله را تا موتور کم کرد. با کم کردن ارتفاع لوله جاروبرقی می توان قدرت مکش را تا حد مطلوبی افزایش داد.

4- خراب بودن موتور جاروبرقی

موتور مهم ترین و اصلی ترین قطعه داخل جاروبرقی می باشد که وجود خرابی در آن می تواند منجر به کم شدن قدرت مکش دستگاه شود. دقت داشته باشید که اگر مکش جاروبرقی تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و بوی سوختگی نیز از دستگاه به مشام رسید، حتما با مراکز تماس بگیرید. در واقع کم شدن قدرت مکش جاروبرقی نوعی زنگ خطر و هشدار می باشد تا سلامت موتور را جدی بگیرید.

5- گرفتگی لوله خرطومی

یکی از اشتباهات رایجی که اغلب افراد مرتکب میشوند، جمع آوری هر نوع زباله و آشغال با جاروبرقی است. تکه های بزرگ پارچه و کاغذ و پلاستیک در مسیر خرطومی تجمع پیدا می کنند. گرفتگی و انسداد لوله های خرطومی مانع از عبور هوا با شدت زیاد میشود و به همین دلیل مکش جاروبرقی را کم می کند. تا حد امکان تکه های بزرگ زباله و آشغال را با جاروبرقی جمع آوری نکنید و بهتر است خرطومی را از دستگاه جدا نموده و گرفتگی های آن را رفع نمایید.

6- تنظیمات اشتباه جاروبرقی

در بسیاری از مواقع کم بودن قدرت مکش جاروبرقی تنها به دلیل استفاده از قدرت کم دستگاه است. با استفاده از دکمه های روی جاروبرقی تنظیمات را روی قدرت بالای مکش قرار دهید تا مشکل رفع شود.

7- گرفتگی فیلتر جاروبرقی

فیلترهای موجود در داخل جاروبرقی به دلیل استفاده زیاد به مرور با لایه هایی از گرد و غبار مسدود میشوند. این فلیترها نقش بسیار مهمی در میزان قدرت مکش جاروبرقی دارند و به همین دلیل باید همیشه تمیز شوند. البته در برخی از مواقع ممکن است فیلتر دچار پارگی شده باشد که تنها راه حل تعویض است. جداره جاروبرقی را باز و فیلتر قبلی را خارج کنید. سپس فیلتر جدید را در جای خود قرار داده و درب جاروبرقی را ببندید. پیشنهاد می کنیم به جنس فیلتر و تقلبی یا اصل بودن آنها دقت داشته باشید در غیر این صورت پس از چند مرتبه استفاده از دستگاه مجدد مکش کاهش پیدا خواهد کرد.

8- نشت هوا از اتصالات جاروبرقی

همان طور که اشاره شد، برای اینکه جاروبرقی بتواند بدرستی و با قدرت بالا زباله ها را از روی سطوح جمع آوری کند، هوا نباید به بیرون نفوذ کند. وجود ترک و شکستگی روی لوله خرطومی، باز بودن محل اتصال خرطومی به بدنه جاروبرقی از جمله مواردی هستند که باعث نشت هوا می شوند. علاوه براین، بر روی لوله برخی از جاروبرقی ها محفظه ای برای ورود و خروج هوا وجود دارد که با باز بودن آن مکش کاهش پیدا می کند. لذا کافیست تمام بخش های جاروبرقی را بررسی کنید و منافذ و ترک هایی که باعث نشت هوا میشوند را مسدود کنید.

9- کم و زیاد شدن مکش به علت کثیف بودن برس پارویی جاروبرقی

از دیگر مواردی که می توان به عنوان علت کم شدن مکش جاروبرقی در نظر گرفت، کثیف بودن برس پارویی است. برس و شانه جاروبرقی با گذشت زمان مو و نخ و گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کند و به همین دلیل مکش دستگاه کم میشود. با تمیز کردن برس براحتی می توانید مجدد قدرت مکش جاروبرقی را افزایش دهید.

راه های افزایش قدرت مکش جاروبرقی

با توجه به آنچه در طول متن به آن اشاره شد، برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • کیسه جاروبرقی را بررسی و در زمان مناسب تعویض کنید.
  • برس پارویی جاروبرقی را به صورت مرتب تمیز کنید.
  • درون لوله خرطومی را بررسی و گرفتگی های آن را رفع کنید. بهتر است تکه های بزرگ زباله ها را با جاروبرقی جمع آوری نکنید تا مسیر عبور آنها تا کیسه دچار گرفتگی نشود.
  • محل اتصال خرطومی به بدنه جاروبرقی را محکم کنید تا هوا نشت نکند.
  • فیلترهای درون جاروبرقی را به صورت مرتب تمیز و در صورت نیاز تعویض نمایید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی ال جی

جاروبرقی های ال جی دارای تنوع بالایی از نظر مدل و قابلیت ها هستند. در صورت کم شدن قدرت مکش دستگاه بررسی کنید که آیا تنظیمات درست انجام شده و از حداکثر قدرت جاروبرقی استفاده می کنید یا خیر؟ در صورت خراب بودن موتور بهتر است با تیم های تماس بگیرید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی سامسونگ

در صورت کاهش قدرت مکش جاروبرقی سامسونگ کافیست بررسی کنید که آیا کیسه پر شده است یا خیر؟ از محل اتصال لوله خرطومی هوا نشت می کند؟ برس پارویی تمیز است؟ ارتفاع لوله بیش از اندازه نیست و با جنس سطح تناسب دارد؟ موتور جاروبرقی سالم است؟ فیلتر دچار انسداد و گرفتگی نشده است؟ در صورت عدم رفع مشکل با رفع هر یک از این موارد، با مراکز تماس بگیرید.

علت کم شدن مکش جاروبرقی پارس خزر

از مهم ترین دلایل کم شدن مکش جاروبرقی پارس خزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر بودن یا سوراخ بودن کیسه جاروبرقی یا نصب اشتباه آن
  • مسدود شدن سطح فیلترهای درون جاروبرقی
  • گرفتگی لوله خرطومی
  • زیاد بودن ارتفاع لوله جاروبرقی
  • نشت هوا از بخش های مختلف دستگاه
  • خراب بودن موتور

اگر با بررسی موارد فوق مکش افزایش پیدا نکرد، بهتر است افراد حرفه ای در حوزه دستگاه را بررسی کنند.

8 دلیل مکش نداشتن جاروبرقی

عوامل متعددی هستند که باعث کم شدن مکش جاروبرقی در حین استفاده یا بعد از مدتی استفاده می شوند. در بسیاری از موارد علت کاهش مکش جاروبرقی ممکن است تنها به خاطر گیر کردن زباله در لوله یا کیسه باشد. همچنین در مواقعی ممکن است علت کم شدن مکش جاروبرقی ناشی از خرابی قطعات باشد. دلایل کم شدن قدرت مکش جاروبرقی هر چه که باشد، باید هرچه سریع تر تعمیر شود تا بتوان با بهترین کیفیت به تمیزی محیط اطراف پرداخت. ۸ علت کم شدن مکش جاروبرقی عبارت است از:

  1. خرید جاروبرقی تقلبی به جای اصل
  2. خراب شدن موتور جاروبرقی
  3. شکستن یا خراب شدن تیغه فن پلاستیکی موتور
  4. خراب شدن یا از کار افتادن برس
  5. گرفتگی در مکش یا وجود مانع در اتصالات
  6. کثیف شدن فیلتر
  7. پر شدن کیسه
  8. استفاده مداوم از جاروبرقی

کاربران گرامی آی پی امداد، اگر جاروبرقی روشن میشود اما مکش ندارد، باید در ابتدا بررسی نمایید تا مسیر مکش مسدود نباشد و یا گرفتگی نداشته باشد، سپس موتور و قطعات آن چک شود.

با خرید جاروبرقی تقلبی به مرور زمان مکش آن کم میشود

آیا می دانید یکی از دلایلی که باعث خراب شدن جاروبرقی بعد از مدتی استفاده می شود، چیست؟ خرید جاروبرقی تقلبی به جای اصل یکی از دلایلی است که باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت دستگاه بعد از مدتی استفاده می شود. در واقع همانطور که پیداست، در کالاهای تقلبی از قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد برای تولید جاروبرقی استفاده می کنند که بعد از مدتی خراب شده و کارایی خود را از دست می دهند. به همین دلیل ممکن است علت مکش نداشتن جاروبرقی، خرید جاروبرقی تقلبی باشد. بنابراین در حین خرید بهتر است به اصل یا تقلبی بودن آن توجه کنید.

خراب شدن موتور باعث از بین رفتن مکش جاروبرقی میشود

اصلی ترین دلایل مکش نداشتن جاروبرقی مربوط به خرابی موتور دستگاه است. در بسیاری از موارد ممکن است ضعیف شدن یا خراب شدن آن باعث شود که جاروبرقی مکش کافی برای کشیدن زباله ها به درون کیسه را نداشته باشد. در مواردی که موتور جاروبرقی خراب باشد، ممکن است دستگاه بعد از مدتی خاموش شده و یا جاروبرقی با سر و صدای زیادی همراه باشد. برای رفع این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات جاروبرقی کمک گرفته شود. در واقع اگر علت کم شدن مکش جاروبرقی بوش به دلیل خرابی موتور باشد؛ می توان از طریق تعمیر بوش  یا تعویض آن به رفع مشکل کاهش قدرت مکش جاروبرقی حین استفاده پرداخت.

شکستن یا خراب شدن پروانه موتور جاروبرقی باعث عدم مکش میشود

پروانه فن موتور باعث خنک شدن موتور و مکش خوب در جاروبرقی میشود. یکی از دلایل مکش نداشتن جاروبرقی ممکن است به دلیل شکستن یا خراب شدن پروانه جاروبرقی باشد‌. خراب شدن و شکستن تیغه پروانه جاروبرقی در مواقعی باعث اختلال در عملکرد موتور جاروبرقی و در نتیجه خاموش شدن یا کم شدن مکش جاروبرقی بعد از مدتی استفاده می شود. برای رفع این مشکل کافیست تا به تعمیرگاه آی‌پی امداد مراجعه  کرده و درخواست تعمیر یا تعویض تیغه فن را داشته باشید. توجه نمایید که اگر گرد و خاک یا آشغال از کیسه یا فیلتر عبور کند، وارد پروانه موتور میشود که در نهایت منجر به خرابی این قطعه و عدم مکش میشود. با ورود آشغال ها، به مرور زمان بلبرینگ ها خراب میشوند و باعث صدای زیاد در جاروبرقی و همچنین خرابی خود موتور میشود.

مسدود شدن یا از کار افتادن بُرس جاروبرقی باعث عدم مکش میشود

آیا خراب شدن برس چرخان در کم شدن مکش جاروبرقی تاثیر گذار است؟ قطعا یکی از دلایل مکش نداشتن جاروبرقی سامسونگ خراب شدن برس چرخان است. برس چرخان یا لرزه گیر یکی از قطعات جاروبرقی است که بعد از مکش هوای آلوده و زباله ها به داخل جاروبرقی، مواد آلوده  و گرد و غبار موجود را جدا کرده و باعث مکش بیشتر دستگاه می شود. در مواقعی که برس چرخان جاروبرقی خراب باشد؛ جاروبرقی باید مواد آلوده بیشتری را به داخل دستگاه بکشد که ممکن است باعث کم شدن مکش جاروبرقی نیز شود. علاوه بر برس چرخان، کمربند درایو نیز در کم شدن مکش جاروبرقی نیز تاثیرگذار است. خراب شدن کمربند درایو مانع چرخش برس چرخان و در نتیجه مکش نداشتن جاروبرقی اسنوا  و سایر جاروبرقی ها از برندهای دیگر نیز می شود. شما می توانید با تعویض کردن یا تعمیر برس چرخان به افزایش مکش جاروبرقی بپردازید.