آغاز طرح پیشگیری از سرقت احشام در اصفهان

اصفهان

آغاز طرح پیشگیری از سرقت احشام در اصفهان

سرخط نیوز/اصفهان رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سرقت احشام در پنج‌ماهۀ نخست سال ۱۴۰۳در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. بنابراین، طرحی گسترده و ویژه به با هدف پیشگیری از سرقت احشام آغاز کرده‌ایم.

به گزارش سرخط نیوز، سرهنگ بهزاد ثابت راسخ ضمن اعلام این خبر در روز پنجشنبه (۱شهریورماه) توضیح داد: تاکنون، مأموران انتظامی، یگان امداد و کارآگاهان پلیس آگاهی استان چندین باند سرقت احشام را در عملیات‌های مختلف شناسایی و بازداشت کرده‌اند.

او با تأکید بر اینکه سرقت دام برای اقتصاد کشور و خصوصاً روستائیان یک تهدید است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش در طرح جدید و ویژۀ پیشگیری از سرقت چهارپایان، آموزش همگانی دامدارها و صاحبان احشام است. بدون تردید، افزایش مشارکت مردم، مخصوصاً دامداران، در کاهش سرقت احشام تأثیرگذاری چشم‌گیری دارد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ایمن‌نبودن محل نگهداری دام ازجمله عللی است که سرقت این حیوانات را آسان می‌کند. بدون تردید، تحقق نگهداری مطمئن از احشام به همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها نیازمند است.

سرهنگ ثابت راسخ تأکید کرد: از دامداران می‌خواهیم که محل نگهداری احشام را به درهای آهنی و قفل‌های ضدسرقت مجهز کنند و در صورت امکان دوربین‌های مداربسته هم به کار بگیرند. همچنین تقاضا داریم که برای چرا و نگهبانی احشام چوپانان و افرادی را استخدام کنند که آمادگی جسمی فراوانی دارند.

این مقام انتظامی افزود: به دامداران توصیه می‌کنیم که با هماهنگی ادارات دامپزشکی و جهاد کشاورزی تمام احشام سبک و سنگین خود را پلاک‌گذاری کنند. همچنین به‌هیچ‌وجه اطلاعات مختلف ازجمله تعداد و محل نگهداری دام‌هایشان را به افراد غیر ندهند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان دربارۀ فرآیند این طرح توضیحات بیشتری ارائه و بیان کرد: به‌جز مشارکت مردمی و آگاه‌کردن دامداران و دامپروران اهداف دیگری نیز در این طرح ویژه مدنظر داریم. چنان‌که رصد سارقان احشام ازجمله سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای حائز اهمیت است.

سرهنگ ثابت راسخ گفت: به‌علاوه با راه‌اندازی یک گشت ویژه، خودروهای حامل احشام را در تمام محورهای مواصلاتی و در تمام ساعات شبانه‌روز کنترل خواهیم کرد. بدون تردید، بازداشت محکومان متواری احشام نیز بخشی از این طرح ویژه است.

او یادآور شد: مالکان احشام و افراد محلی اگر در ساعات پایانی شب در اطراف محل نگهداری دام و احشام با افراد ناشناسی روبه‌رو شدند یا خودروهای مشکوکی دیدند، باید به‌سرعت با شماره‌تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند و با کارشناس مرکز فوریت‌های پلیسی استان در میان بگذارند.

انتهای پیام