انتخاب پنجره دوجداره مناسب

راهنمای خرید پنجره دوجداره

شیشه ها و پنجره های قدیمی به دلایل استقامت کم و عایق نبودن دیگر مورد استفاده ندارند و در خانه های جدید و بازسازی شده از پنجره دوجداره استفاده می شود. در این مطلب موارد و نکات مهمی از راهنمای خرید پنجره دوجداره برای شما عزیزان ارائه می شود تا خریدی مطمئن و توام با انتخابی درست را داشته باشید. پس همراهمان باشید.

ساختمان

دلایل زیادی وجود دارد که بیشتر سازندگان و طراحان ساختمان، از پنجره های دوجداره داشته اند که مهم ترین ان ها عایق برای رطوبت، گرما و سرما است. دلیل دیگر هم می تواند عایق بودن آن برای آلودگی ها و صدا باشد. با توجه به وجود آلودگی و سر و صدا در شهرها گزینه بسیار مناسبی است و استفاده از این نوع پنجره ها لازم است.
در سطح بین المللی هم مجموعه های معتبری همچون bradnams در و پنجره دوجداره تولید میکنند و در این زمینه فعالیت گسترده ای دارند.

پروفیل در پنجره دوجداره

از موارد مهم در راهنمای خرید پنجره دوجداره این است که به نوع پروفیل و کیفیت ان دقت شود. هر چه پروفیل مرغوب تر و استاندارد و باکیفیت باشد، عایق بودن پنجره های دوجداره هم بیشتر است.

راهنمای خرید پنجره دوجداره

در انتخاب پروفیل از پنجره دوجداره دقت داشته باشید که، ضخامت پروفیل استاندارد و مناسب باشد. ضخامت آن باید در حدود 3 میلی متر باشد.

در راهنمای خرید پنجره دوجداره باید به جنس پروفیل هم دقت کرد. همان طور که م دانید پروفیل های الومینیومی و آهنی کیفیت انچنان در خور رضایت را ندارند و عایق ضعیفی هستند. پروفیل های ترمال بریک و آلوود و یو پی وی سی، بهترین انتخاب در خرید پنجره دوجداره هستند.

تقویت گالوانیزه در خرید پنجره دوجداره

استحکام و مقاومت پنجره های دوجداره با تقویت کننده گالوانیزه درون پروفیل صورت می گیرد. انتخاب گالوانیزه برای پنجره دوجداره بر اساس ابعاد محفظه قرار گیری است. ضخامت ورق گالوانیزه باید در حدود یک و نیم متر باشد که حالت استاندارد و مناسبی است.

نوار درزبندی در پنجره دوجداره

از دیگر نکاتی که باید در راهنمای خرید پنجره دوجداره ذکر شود و شما خریداران و مشتریان عزیز در نظر داشته باشید، نوار درزبندی است. نوار درزبندی در کیفیت و عایق بودن پنجره دوجداره تاثیر دارد و باید به ان توجه شود. این نوار از نوعی لاستیک است که با نام EPDM شناخته شده است.

وجود نوار درزبندی باعث می شود که در اثر استفاده زیاد و باز و بسته شدن پنجره ها، مقاومت خود را حفظ کرده و از ورود الودگی و صدا جلوگیری می کند. بهتر است در ساخت پنجره دوجداره از نوار درزبندی مرغوب و باکیفیت استفاده شود تا عملکرد خوبی را از پنجره دوجداره شاهد باشید.

یراق الات در پنجره دوجداره

اینکه پنجره دوجداره ای که خریداری  می نمایید از چه یراق الاتی ساخته شده است بسیار اهمیت دارد. باید از یراق الات باکیفیت بالا استفاده شود تا عایق بندی خوبی را شاهد باشید. در انتخاب یراق الات پنجره دوجداره دقت زیادی داشته باشید. از خرید محصول ارزان با یراق الات بی کیفیت جلوگیری نمایید.

درست است که پنجره دوجداره ای که از یراق آلات باکیفیت ساخته شده، قیمت بیشتری دارد اما از هزینه های تعمیر و تعویض برای پنجره دوجداره در آینده خلاص خواهید شد.

راهنمای خرید پنجره دوجداره

جنس شیشه در پنجره دوجداره باکیفیت

از دیگر موارد اساسی که باید در راهنمای خرید پنجره دوجداره به آن دقت ویژه شود، نوع و جنس شیشه است.

از مهم ترین آیتم ها در شیشه باکیفیت در پنجره دوجداره، ضخامت آن است. در واقع باید ضخامت شیشه های دوجداره طوری باشد که با هم فرق داشته باشند و یکسان نباشند. اگر ضخامت دو شیشه یکسان نباشد، اختلال و نوسان در امواج صوتی بیشتر خواهد بود. اگر ضخامت شیشه ها با هم فرق داشته باشد، عایق بهتری در برابر اصوات است و صدا از ان نمی گذرد تا اندازه ضخامت ان ها یکی باشد.

پس با توجه به نکته بالا، بای پنجره دوجداره با ضخامت شیشه های متفاوت خریداری شود تا عملکرد خوبی در برابر جلوگیری از صدا به داخل را داشته باشد.

از دیگر نکات مهم در راهنمای خرید پنجره دوجداره که مربوط به انتخاب شیشه می شود، آن است که از چسب باکیفیت و مناسبی استفاده شده باشد. چسب نامرغوب در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاومت خوبی نداشته و زود چسبندگی و مقاومتش را از دست خواهد داد.

اهمیت طراحی در پنجره دوجداره

از دیگر مواردی که در خرید پنجره های دوجداره باید به آن دقت شود، طراحی ان است. بید طراحی اصولی و استاندارد باشد و برای کاهش هزینه ها از کیفیت ان کاسته نشود. اگر پنجره دوجداره بی کیفیت با طراحی نامناسب و غیراستاندارد خریداری شود، کارایی لازم را نخواهد داشت و در آینده دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

نصب پنجره دوجداره

بعد از اینکه موارد مهم در راهنمای خرید پنجره دوجداره ارائه شد، باید از مورد مهمی دیگری صحبت کرد که درباره نصب آن است. نصب درست و اصولی پنجره دوجداره، در عملکرد آن تاثیر می گذارد و عایق بندی خوبی را می توان انتظار داشت. پس نصب پنجره دوجداره خود را به دست افراد ماهر و باتجربه بسپارید.

راهنمای خرید پنجره دوجداره

نکات مهم در خرید پنجره دوجداره

دقت داشته باشید که بازشو در پنجره دوجداره upvc به دو شکل است. یعنی هم میتواند افقی و هم عمودی باشد.

برای کاهش الودگی صوتی بیشتر می توان پس از شیشه ثانویه، یک قاب جدید یک جداره در برابر قاب پنجره دوجداره نصب نمایید تا عایق بهتری در برابر الودگی صوتی باشد.

در نهایت

در این مقاله موارد مهم و کاربردی از راهنمای خرید پنجره دوجداره ارائه شده است. امیدواریم مطالب کمکی برای انتخاب و خرید بهتر از پنجره دوجداره باشد. برای اطلاعات بیشتر از خرید و انتخاب پنجره دوجداره یو پی وی سی می توانید با کارشناسان پنجره آسمان در ارتباط باشبد.