آکواریوم تالار گمشده ی پارک آبی هتل آتلانتیس دبی

 آکواریوم تالار گمشده ی پارک آبی هتل آتلانتیس دبی : ماجراجویی در دنیای اعماق اقیانوس

وقتی صحبت از سفر به دبی می شود احتمالا برج های سر به فلک کشیده و ساحل های درخشان آن اولین تصویری است که در ذهن همه نقش می بندد. اما اگر کمی از سطح فراتر برویم به دنیایی زیر آب می رسیم که کاملا متفاوت است. آکواریوم تالار گمشده بخشی از پارک آبی هتل آتلانتیس مکانی است که به شما اجازه می دهد در سفری فراتر از واقعیت به زیر دریاها سفر کنید و افسانه ی گمشده ی آتلانتیس را به چشم ببینید.

دبی | گردشگری

ورود به دنیای اسطوره ای آتلانتیس

آکواریوم تالار گمشده چیزی فراتر از یک آکواریوم معمولی است. به محض ورود حس می کنید پا به دنیای اسرارآمیزی گذاشته اید؛ یک شهر باستانی که زیر آب فرو رفته و اکنون به خانه ای برای هزاران موجود دریایی تبدیل شده است. شاید تصور کنید که آکواریوم فقط چند تانک بزرگ با ماهی های رنگارنگ است. اما این جا ماجرا فرق دارد. تصور کنید که در حال قدم زدن در میان راهروهایی هستید که زیرآب های خروشان غرق شده اند و در اطراف شما خرابه های یک تمدن کهن به چشم می خورد.

هر گوشه از تالار گمشده داستانی از گذشته ی آتلانتیس را روایت می کند. از خرابه های معابد بزرگ گرفته تا سازه هایی که به دقت بازسازی شده اند همه و همه شما را درگیر می کنند و گویی در حال تجربه کردن یک افسانه واقعی هستید. به همین دلیل تهیه بلیط پارک آبی آتلانتیس ارزش آنرا دارد.

دبی | گردشگری

مواجهه با هیولاهای زیر آب

با هر قدمی که برمی دارید مجموعه ی عظیمی از موجودات دریایی شما را محاصره می کنند. کوسه های عظیم سفره ماهی های غول پیکر و ماهی های عجیب و غریب در تانک های شیشه ای بزرگ جلوه ای تماشایی به فضا می دهند. هیچ چیز مانند ایستادن جلوی این تانک ها و دیدن کوسه هایی که آرام و بی صدا از کنار شما می گذرند هیجان انگیز نیست. لحظه ای تصور کنید که شیشه های بزرگ و ضخیم میان شما و این موجودات قرار نداشتند. آیا باز هم این قدر آرامش بخش بود؟

در یکی از لحظات به یاد ماندنی بازدید ممکن است با جلبک های سرسبز که به صورت طبیعی در میان خرابه های باستانی رشد کرده اند مواجه شوید. این ترکیب از حیات مدرن و گذشته ی باستانی حس عمیق تری از پیوند با طبیعت ایجاد می کند.

شگفتی های آموزشی و علمی

آکواریوم تالار گمشده فقط برای سرگرمی نیست. این مکان فرصتی برای آموزش درباره اقیانوس ها و موجودات دریایی است. کودکان و بزرگسالان می توانند در تورهای آموزشی شرکت کنند که آن ها را با اطلاعات شگفت انگیزی درباره زندگی دریایی آشنا می کند. اگر همیشه می خواستید درباره نحوه ی زندگی کوسه ها رژیم غذایی شان و یا حتی نحوه ی رشد مرجان ها بدانید اینجا بهترین مکان است.

در تورهای آموزشی راهنمایان حرفه ای شما را به زوایای پنهان زندگی دریایی می برند. شما می توانید از نزدیک غذا دادن به کوسه ها را ببینید یا درباره محیط زیست دریایی و تأثیرات انسانی بر آن صحبت کنید. تجربه ای که نه تنها سرگرم کننده بلکه بسیار آموزنده نیز خواهد بود.

فعالیت های ماجراجویانه

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید فراتر از نگاه کردن به ماهی ها به تعامل بیشتری با آن ها بپردازید آکواریوم تالار گمشده این امکان را برای شما فراهم کرده است. شما می توانید در برنامه های مختلف مانند شنا با دلفین ها کوسه ها یا حتی غواصی در آب های شفاف آکواریوم شرکت کنید. این تجربه ها به شما اجازه می دهند تا به دنیای دریایی از نزدیک دست پیدا کنید و حتی حس کنید که خودتان بخشی از این دنیای شگفت انگیز هستید.

تصور کنید که با یک لباس غواصی وارد آب شوید و با کوسه ها در کنار هم شنا کنید! این تجربه ی نزدیک به موجودات غول پیکر و شنا کردن در میان مرجان های رنگارنگ احساس هیجان و آرامش را به طور هم زمان به شما هدیه می دهد.

نکات عملی برای بازدید از آکواریوم تالار گمشده

اگر تصمیم دارید که به آکواریوم تالار گمشده سر بزنید چند نکته ی مهم را در نظر بگیرید تا تجربه ی شما به بهترین شکل ممکن انجام شود :

  • ساعات کاری : آکواریوم هر روز باز است اما بهتر است قبل از سفر ساعت های دقیق را از سایت رسمی هتل آتلانتیس چک کنید. در بعضی ایام ساعات بازدید ممکن است تغییر کند.
  • بلیط ها : بلیط های آکواریوم معمولا به صورت ترکیبی با سایر جاذبه های هتل آتلانتیس مانند پارک آبی یا شنا با دلفین ها فروخته می شود. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید در تمام این تفریحات شرکت کنید از بلیط های ترکیبی استفاده کنید که مقرون به صرفه تر هستند.
  • لباس مناسب : بهتر است لباس های راحت بپوشید و اگر قصد غواصی یا شنا دارید لباس مخصوص خود را همراه داشته باشید. همچنین اگر همراه کودکان سفر می کنید حتما کرم ضدآفتاب و وسایل مخصوص آن ها را به همراه داشته باشید.

دبی | گردشگری

بهترین زمان بازدید

دبی به خصوص در تابستان ها هوای بسیار گرمی دارد که ممکن است برای برخی گردشگران غیرقابل تحمل باشد. بهترین زمان برای بازدید از این شهر فصل زمستان است که هوا خنک تر و ملایم تر است و می توانید با آرامش بیشتری از جاذبه ها بازدید کنید. آکواریوم تالار گمشده نیز در تمام فصول سال باز است اما زمستان زمانی است که بیشتر گردشگران به این مکان می آیند و هوا برای بازدید از دیگر جاذبه های آتلانتیس نیز مطبوع تر است.

پرسش های متداول

۱. آیا ورود کودکان به آکواریوم تالار گمشده مجاز است؟ بله آکواریوم تالار گمشده مناسب برای تمام سنین است. کودکان نیز می توانند از این تجربه بی نظیر بهره مند شوند.

۲. آیا می توانم در آکواریوم غواصی کنم؟ بله آکواریوم برنامه های غواصی دارد که به شما اجازه می دهد تا با موجودات دریایی از نزدیک ارتباط برقرار کنید.

۳. آیا بلیط های آکواریوم به تنهایی قابل خریداری هستند؟ بله اما توصیه می کنیم که از بلیط های ترکیبی استفاده کنید تا علاوه بر آکواریوم از دیگر جاذبه های هتل آتلانتیس نیز بهره مند شوید.

جمع بندی

آکواریوم تالار گمشده در دبی جایی است که می توانید از دنیای روزمره جدا شوید و به سفری اسرارآمیز در اعماق دریا بروید. این تجربه هم برای علاقه مندان به ماجراجویی و هم برای خانواده هایی که به دنبال تجربه ای آموزنده هستند بسیار جذاب خواهد بود. پس اگر به دبی سفر کردید این جاذبه ی شگفت انگیز را از دست ندهید!

 

منابع مقاله:

سفر نامه

یوتیوب