برگزاری بیش از ۲۶ ویژه‌برنامه به مناسبت هفته صنایع‌دستی دراستان سمنان

به گزارش خبرگزاری سرخط نیوز استان سمنان، سمانه سلطانی پور ضمن تبریک این هفته به فعالان، هنرمندان، اساتید و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی گفت: بیستم خردادماه آغاز هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی است و برگزاری بیش از ۲۶ ویژه‌برنامه شامل افتتاح فروشگاه‌ها و خانه صنایع‌دستی، رونمایی از فاز نخست مستندنگاری و آلبوم آثار صنایع‌دستی استان سمنان، برگزاری نشست خبری هفته صنایع‌دستی، برگزاری اجرای زنده صنایع‌دستی، برپایی بازارچه و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و … برای گرامیداشت هفته صنایع‌دستی تا ۲۷ خردادماه در تمامی شهرستان‌های استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: افتتاح اولین خانه صنایع‌دستی سمنان در روستای خیرآباد با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هفته صنایع‌دستی انجام می‌شود.

سمانه سلطانی پور گفت: در این هفته فروشگاه‌های صنایع‌دستی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود افتتاح می‌شود.

او افزود: از دیگر رویدادهایی که برای نخستین بار در طول تاریخ صنایع‌دستی این استان در هفته صنایع‌دستی به وقوع می‌پیوندد، رونمایی از فاز اول مستند نگاری صنایع‌دستی و آلبوم آثار صنایع‌دستی استان سمنان است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: بازدید از کارگاه‌های تولیدی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی جهت رفع مشکلات و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و موفق، حضور بر سر مزار هنرمندان آسمانی صنایع‌دستی از برنامه‌هایی است که در هفته صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌شده است.

سمانه سلطانی پور افزود: برنامه‌ریزی جهت حضور راهنمایان گردشگری در کارگاه‌های صنایع‌دستی به‌منظور آشنایی با هنرمندان و معرفی محصولات صنایع‌دستی به گردشگران، برپایی نشست و دورهمی هنرمندان با مسئولان شهری و استانی، فراهم کردن شرایط بازدید دانش آموزان و عموم مردم از مراکز فروشگاهی و کارگاه‌های آموزشی و تولیدی صنایع‌دستی به‌منظور آشنایی با روند تولید و معرفی محصولات صنایع‌دستی و برگزاری اجرای زنده در محل آثار تاریخی از دیگر برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان سمنان است.

او گفت: برنامه‌هایی نیز در حوزه اصحاب رسانه شامل بازدید از کارگاه‌های هنرمندان با اجرای فم تور با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها و مدیران و دولتی در شاهرود، برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته صنایع‌دستی و … در نظر گرفته‌شده است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: تبادل تفاهم‌نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمینه راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی و مشارکت در برگزاری مسابقه طراحی و دوخت لباس مدارس استان، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی جهت معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی از دیگر رویدادهای هفته صنایع‌دستی در استان سمنان است.

46

خروج از نسخه موبایل