ترفندهای طلایی دوخت ساک دستی پارچه‌ای:راهنمای ساده و کاربردی برای همه

دوخت ساک دستی پارچه ای بهترین انتخاب برای شیک بودن و کسب درآمد

در حال حاضر، انواع ساک دستی پارچه ای، به دلیل کاربردها و ویژگی های جذابی که دارند، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته اند و تبدیل به یک اکسسوری و بخش جدانشدنی از انواع استایل ها شده اند. در این بین، برخی از بانوان و دختران شیک پوش، ترجیح می دهند تا به جای خرید ساک دستی پارچه ای تکراری موجود در بازار، کیف پارچه ای مخصوص خودشان را داشته باشند، خودشان الگوی آن را انتخاب کنند، بدوزند و در همه جمع ها بدرخشند و توجه ها را به سمت خود جلب کنند. این استقبال بی نظیر از انواع ساک و کیف دستی پارچه ای، باعث شده تا بسیاری از بانوان خلاق و هنرمند، با دوخت ساک دستی پارچه ای با کمترین سرمایه، اولین درآمد خود را تجربه کنند. این هنر، یکی از بهترین روش ها برای خانم هایی است که مستقل بودن را ترجیح می دهند و به دنبال کسب در آمد در منزل هستند. در ادامه، مراحل دوخت ساک دستی پارچه ای به صورت کامل قرار داده شده است.امیدواریم آموزش ساخت ساک دستي متقال به شما کمک کند تا اولین قدم در راه در آمد زایی را بردارید.

ساک دستی پارچه‌ای

ساک دستی پارچه‌ای

آموزش دوخت ساک دستی پارچه‌ای

یادگیری آموزش دوخت ساک دستی پارچه‌ای، یک راه ساده و بدون هزینه برای داشتن یک کیف دستی سبک و زیبا است که شما می‌توانید از این ساک برای حمل خرید، لباس‌های باشگاه و استخر و کارهای روزمره دیگر استفاده کنید. دوخت ساک دستی پارچه ای، نیاز به مهارت خاص در خیاطی ندارد و همین که شما بتوانید پارچه را درست برش بزنید و از چرخ خیاطی در حد بسیار ساده استفاده کنید دوخت ساک دستی را هم می‌توانید انجام دهید. این کار می‌تواند یک سرگرمی مفید برای شما باشد و وقت شما را به نحو ثمربخشی پر ‌کند. پس اگر به دنبال انجام یک کار خیاطی ساده و بی‌دردسر هستید، حتما با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای دوخت ساک دستی پارچه‌ای زیپ دار

  • پارچه به مقدار کافی برای رویه کیف (مقدار این پارچه به ابعاد کیف بستگی دارد و در مراحل بعدی مشخص می‌شود)
  • آستر به مقدار کافی( اختیاری)
  • لایی پارچه برای دسته‌ها (اختیاری)
  • قیچی
  • متر خیاطی
  • اتو
  • سنجاق ته گرد
  • نخ در رنگ مشابه پارچه رویه
  • چرخ خیاطی
  • زیپ

برای مشاهده جدیدترین و خاص ترین طرح های ساک دستی مسافرتی و انواع ساک پارچه ای متقال و جهت ایده گرفتن و یا خرید ترند ترین و پرطرفدارترین ساک دستی پارچه ای، با شماره تلفن 09134202571 تماس بگیرید تا کارشناسان ما کاتالوگ محصولات رو براتون ارسال کنن.  

مراحل دوخت ساک دستی پارچه ای

در آموزش دوخت ساک دستی پارچه‌ای، کار را با برش دادن پارچه‌های مورد نیاز شروع کنید. در مدلی که آموزش داده شده است، پارچه مربوط به قسمت پایین و بالای ساک، رنگ و طرح متفاوتی دارند اما شما می‌توانید آن‌ها را از پارچه‌های مشابه تهیه کنید. قطعات لازم برای دوخت ساک دستی را به این ترتیب برش بزنید:

  • از پارچه مربوط به قسمت پایین ساک دو قطعه مستطیلی به ابعاد ۴۰ در ۲۰ سانتی‌متر برش بزنید.
  • از پارچه مربوط به قسمت بالای ساک دو قطعه مستطیلی به ابعاد ۴۰ در ۳۰ سانتی‌متر برش بزنید.
  • برای دسته‌ها دو قطعه به ابعاد ۷۰ در ۱۰ سانتی‌متر برش بزنید.

نکته: اگر می‌خواهید دسته‌ها سفت و محکم باشند دو قطعه لایی پارچه به همین ابعاد (۷۰ در ۱۰) تهیه کنید، این کار توصیه می‌شود چون لایه زدن به بندها از چروک شدن آن‌ها در حین استفاده پیشگیری می‌کند. 

برش آستر ساک دستی پارچه ای

حال کار دوخت ساک دستی شروع می‌شود.

  • ابتدا یک قطعه پارچه مربوط به بالای ساک و یک قطعه پایین ساک را مانند تصویر روی هم قرار دهید و چرخ کنید. (می‌توانید از کوک دستی هم استفاده کنید اما باید مطمئن باشید که کوک‌های محکم و قابل اطمینان می‌زنید).
  • با دو قطعه باقیمانده دیگر هم همین کار را انجام دهید و آن‌ها را اتو بزنید تا صاف و یکدست شوند.
  • یکی از این دو قطعه را که به هم دوخته شده‌اند، روی پارچه مربوط به آستر قرار دهید و از آن به عنوان الگو استفاده کرده و آستر را برش بزنید. برای این کار،شما به دو قطعه آستر با این ابعاد نیاز خواهید داشت. این دو قطعه را دور تا دور طوری که طرف بیرونی آستر در داخل قرار بگیرد، به هم بدوزید تا مانند یک کیسه شود.
  • حال قطعات مربوط به رویه ساک را نیز به هم بدوزید طوری که روی پارچه در قسمت داخل قرار بگیرد.
  • حالا نوبت به درست کردن گوشه‌های کیف می‌رسد که باید حالت باکسی داشته باشند. برای این کار گوشه پایینی کیف را مانند تصویر زیر یک دوخت عرضی روی آن بزنید. با گوشه دیگر نیز همین کار را انجام دهید و اضافات را قیچی کنید.

اگر وقت کافی برای دوخت ساک دستی پارچه ای ندارید و مشکل پسند هستید، با شماره تلفن 09134202571 تماس بگیرید تا یه مشاوره رایگان از کارشناسان ما بگیرید و مطمئن باشید که کیف های پارچه ای ما مطابق با همه سلایق دوخته شده و کمتر کسی وجود داره که از سایت ما خریدی انجام نده!  

دوخت بندهای کیف دستی پارچه ای

ساک و آستر را کنار بگذارید و سراغ دوخت بندهای ساک بروید. برای دوخت هرچه بهتر و حرفه ای تر ساک دستی پارچه ای ،تماشای این ویدئو یوتیوب را از دست ندهید.

  • قطعه مربوط به بند ساک را بردارید (در صورت تمایل لایی پارچه را در این مرحله روی آن بچسبانید) و آن را از قسمت پشت پارچه و از عرض تا کرده و لبه‌های آن را بدوزید تا یک مستطیل بلند و باریک داشته باشید.
  • اکنون باید آن را برگردانید تا قسمت روی پارچه بیرون بیاید و لبه‌های دوخت به سمت داخل برود. برای این کار می‌توانید از یک میل بافتنی کمک بگیرید. این مراحل را برای هر دو بند تکرار کنید و در انتها آن‌ها را اتو بزنید تا صاف شوند.
  • حال مجددا سراغ رویه و آستر ساک بروید، رویه را پشت و رو کنید تا قسمت پشت پارچه بیرون باشد، آستر را هم پشت و رو کنید تا قسمت داخلی آن بیرون باشد.
  • آستر را داخل رویه قرار دهید و بندهایی را که آماده کرده‌اید مانند تصویر بین آستر و رویه قرار دهید طوری که قسمت دوخته شده بندها، طرف آستر قرار بگیرد و نقطه وسط بین دو بند، دقیقا روی خط تقارن عمودی ساک باشد.
  • هر دو انتهای بند را در محل درست آن قرار دهید و با چهار عدد سنجاق ته گرد آن‌ها را محکم کنید.
  • با استفاده از چرخ خیاطی، دور تا دور محل را چرخ کنید و فقط ده سانتی‌متر از آن را باز بگذارید (جایی که محل اتصال بند با کیف نباشد) پس از کامل کردن دوخت آن را از محل شکاف پشت و رو کنید.
  • یک بار دیگر دور تا دور کیف را این بار از قسمت رو چرخ کنید تا هم شکاف باقیمانده بسته شود و هم اتصالات کاملا محکم شوند.

دوخت و وصل کردن زیپ ساک دستی پارچه ای

  • برای زیپ خود، زبانه درست کنید.

نکته: بهتر است برای زیباتر شدن کارتان برای دو انتهای زیپ زبانه درست کنید و یا تنها برای یک انتهای بسته زیپ زبانه درست کنید.

درست کردن زبانه زیپ

  1. ابتدا پارچه ای به ابعاد 4*8 سانت تهیه کنید .
  2. پارچه را از وسط تا کرده و اتو کنید .
  3. سپس لبه های باز هر دو طرف پارچه را به اندازه نصف آن به طرف مرکز تا زده و اتو کنید.
  4. انتهای زیپ را بدوزید و زیپ را تا بالای قسمتی که دوخته اید با قیچی صاف ببرید تا طول آن حدود 7 میلی مترباشد.
  5. زیپ را روی زبانه بگذارید ولی انتهای زیپ را با اندکی فاصله از قسمت تا شدگی قرار دهید و یک فضای خالی باقی بگذارید.
  6. سپس زبانه را در امتداد لبه آن بدوزید و برای محکم شدن زیپ، بار دیگر لبه را بدوزید.
  7. همانگونه که گفته شد، زبانه را به انتهای دیگر زیپ بدوزید.
  8. برای دوخت زبانه بر دو انتهای زیپ، بهتر است زیپ بلند تهیه کنید و آن را 1.5 سانتی متر از عرض کیف کوتاه تر کنید تا زیپ کمی کوتاه تر از عرض ساک باشد.

طریقه دوختن زیپ بر روی ساک:

حالا که زبانه را به دو انتهای زیپ دوخته ایم، نوبت به دوخت زیپ به ساک می شود.

  1. اگر می خواهید بین زیپ و گوشه ها حتی یک فاصله کوچک نداشته باشید و به آسانی گوشه ها را زیبا در بیاورید، برای دوختن طول زیپ، تنها لبه های زبانه زیپ را از درز جانبی آن بگیرید.
  2. برای داشتن یک زیپ صاف یک نوار لایی، چسب را نصف کنید و روی لبه های زیپ بچسبانید.
  3. دقت کنید دندانه های زیپ باید در روی ساک و به طرف پایین باشد.
  4. آستر را روی زیپ قرار دهید.
  5. زیپ را با پایه زیپ دوزی چرخ خیاطی، بدوزید.

نکته: برای اینکه آستر به زیپ گیر نکند، نباید پارچه را خیلی نزدیک دندانه های زیپ بدوزید.

  1. پارچه را به سمت پشت برگردانید و برای طرف دیگر ساک این مراحل را انجام دهید.
  2. برای دوختن ساک ، لبه های تکه های آستر باید منطبق بر لبه های ساک باشد.
  3. برای هر دو انتهای زیپ، درزها را روی آستر تا کرده و اتو کنید.
  4. باید زبانه های زیپ را به طرف بیرون و با سنجاق در جای خود قرار دهید.
  5. درز زیپ را بدوزید.
  6. روی درز ساک تا لبه های زبانه ها را نگه دارید و گوشه های آن را قیچی کنید اما مواظب باشید که کوتاهی آن به خط درز نرسد.
  7. ساک را به سمت روی آن برگردانید.
  8. قسمت های باز را دوخته و آستر را داخل ساک بگذارید.
  9. گوشه ها را با دقت به سمت بیرون فشار دهید.

حال ساک دستی شما آماده است و شما می‌توانید از آن برای کارهای دلخواه خود استفاده کنید و یا با فروش آن،اولین در آمد شخصی خودتان را تجربه کنید.

  برای دریافت کاتالوگ جدیدترین مدل های کیف پارچه ای چاپگ با شماره تلفن 09134202571 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در این زمینه راهنمایی تون کنن. همچنین برای خرید جذاب ترین و لاکچری ترین ساک دستی پارچه ای دست دوز و دیدن قیمت ساک دستی میتونید به وبسایت ما به آدرس https://chapag.ir هم مراجعه کنید.