تقاضای مجوز برای واحدهای بوم‌گردی در زنجان ۲ برابر شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز بر حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکم شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل چهار و پنج ستاره داریم که کارهای مقدماتی انجام شده است.

وی ابراز کرد: تلاش داریم بسترها و زیرساخت‌ها را با معرفی زنجان برای جذب گردشگر فراهم کنیم و متقاضیان هتل‌های چهار و پنج ستاره در این راستا امر مهمی است و یک موافقت اصولی برای هتل چهارستاره در ابهر صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از این‌ها به پروانه ایجاد رسیده است. وی به افزایش متقاضیان واحدهای بوم‌گردی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع درآمد حاصل از گردشگری را در استان توزیع می‌کند و مسافر را به عمق شهرها و روستاهای استان می‌برد.

صفوی با بیان اینکه بخشی از خلاء‌های موجود در تعداد و تنوع اقامتگاه‌ها را می‌توان در قالب اقامتگاه‌های بوم‌گردی پر کرد، یادآور شد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال استان زنجان در دو سال گذشته حدود دو برابر شده است.

وی با تأکید بر اینکه صنایع دستی زنجان هم می‌تواند برای ماندگار شدن گردشگر و خاطره‌سازی مهم باشد و در عین حال به اشتغال کمک کند، عنوان کرد: سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش جذب تسهیلات حوزه صنایع دستی را داشتیم که این مبالغ به کارگاه‌ها و هنرمندان صنایع دستی اعطا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با این اقدامات ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ پر شد و برای سال ۱۴۰۳ هم در اکثر دستگاه‌ها تعهد اشتغال کاهشی بوده اما برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزایشی است.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای را برای رفع موانع سرمایه‌گذاری تأسیسات گردشگری تشکیل دادیم و مقرر شده همه موانع رفع و مشکلات تسهیلات برطرف شود.

خروج از نسخه موبایل