راهنمای خرید اسپیکر سقفی بلوتوث دار با قیمت مناسب

یکی از کاربردی‌ترین انواع بلندگو مربوط به بلندگو سقفی یا همان اسپیکر سقفی است. بلندگو سقفی که در بسیاری از فضاهای سربسته می‌توان از آن استفاده کرد، مزایای زیادی دارد و از این رو در بین معماران و دکوراتورها و همچنین افرادی که با نصب تجهیزات صوتی سرو کار دارند بسیار محبوب است.

در واقع می‌توان گفت نصب آسان این سیستم صوتیريال یکی از دلایل محبوبیت آن محسوب می‌شود.

خرید اسپیکر سقفی

از آنجایی که بسیاری از مدل‌های این بلندگو، از نوع بلندگوی سقفی توکار محسوب می‌شوند، قابلیت کابل کشی درون سقفی دارند و به زیبایی محیط شما صدمه نمی‌زنند. بلندگوهای سقفی برای فضای بیرونی بلندگو، محافظ توری دارند تا از آسیب‌های احتمالی محافظت شوند. از آنجایی که این نوع بلندگوها، قابلیت نصب آسانی دارند، در میان پرفروش‌ترین و بهترین ها قرار دارند.

از دیگر مزایای انتخاب اسپیکر سقفی می‌توان به پخش صدای یکنواخت در محیط اشاره کرد. شاید شما هم گلایه بسیاری از افراد در مراسم را که از صدای زیاد باندها و بلندگوهایی که در نزدیکی آن‌‌ها قرار گرفته را شنیده باشید و البته گلایه افرادی را که از باندها و بلندگوها دورند و صدا را به خوبی نمی‌شوند. این امر به دلیل عدم استفاده از باندهای مناسب برای هر سالن و فضاست. از آنجایی که اسپیکرهای سقفی، صدا را یکنواخت پخش می‌کنند می‌توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

در هنگام خرید اسپیکر سقفی باید به چند مورد توجه کرد، از جمله توکار و روکار بودن، قیمت، تووی یا فول رنج بودن، اندازه قطر یا گردبر سقف، قدرت خروجی، آمپدانس و …

در برخی موارد پیش از خرید یک بلندگو و تجهیزات صوتی، اقدام به برش گردبر در سقف می‌کنند و به همین دلیل نیاز دارند تا قطر بلندگو مقدار خاصی داشته باشد. برای مثال قطر گردبر ممکن است 17 سانت، 20 سانت و یا 25 سانت باشد.

قدرت خروجی این محصولات، به اندازه آن‌ها بستگی داشته و از 6 وات تا 50 وات را شامل می‌شوند. در سیستم صوتی مناسب منازل می‌توان از مدل‌های 20 یا 30 واتی با سایز ووفر 5 اینچ استفاده نمود. آمپدانس این محصول نیز می‌تواند 4 و 8 اهم یا دیگر موارد باشد. این آمپدانس برای مصارفی مانند منزل و فروشگاه و … مناسب است.

به باندها سقفی با توان کم که قطر کمی دارند، باند سقفی هالوژنی نیز گفته می‌شود. به دلیل اندازه کوچک، از بلندگو سقفی هالوژنی در اتاق‌ها، لابی ها و سالن‌های پذیرایی استفاده می‌شود،

یکی از پر تکرارترین سوال‌ها در خصوص خرید اسپیکر سقفی، مربوط به تعداد بلندگوهایی ست که باید در یک فضا استفاده کرد. پیشنهاد نخست ما به عزیزانی که می‌خواهند از اسپیکرهای سقفی استفاده کنند این است که با کارشناسان باتجربه که تا کنون صدها پروژه را در محیط‌های مختلف به پیش برده‌اند تماس بگیرید و اطلاعات مختلفی مانند متراژ فضا را با آن‌ها در میان بگذارید.

در صورتی که فضای خاصی باشد، کارشناسان برای بازدید رایگان به محل مورد نظر شما می‌آیند و در غیر این صورت با اطلاعاتی که شما به آن‌ها داده‌اید در خصوص تعداد بلندگوهای موردنیازتان و نحوه جایگیری و نصب به شما مشاوره رایگان می‌دهند.

ممکن است نویز محیط شما بسیار زیاد باشد، ارتفاع سقف کم یا زیاد باشد، متراژ شما کم و زیاد باشد و … که همه این‌ها بر تعداد بلندگوها تاثیرگذار است.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید بلندگو سقفی باید به آن توجه کرد، فرکانس است! فرکانس بالاتر به معنای عمق و تعادل بهتر صداست، اما در همه مکان‌ها نمی‌توان فرکانس بالا را انتخاب کرد و بسته به شرایط محیطی، باید فرکانس درست را انتخاب نمود.

فراموش نکنید که علاوه بر شکل ظاهری این نوع باند که به شکل مربع و دایره در بازار موجود است، شما می‌توانید باندهای فریم لس یا با فریم را به سلیقه خود انتخاب کنید.

انواع بلندگوهای سقفی

اسپیکرهای سقفی دو نوع‌اند

باند و اسپیکر سقفی روکار

نمونه‌های روکار نیازی به برش سقف ندارند و به آسانی روی سقف قرار می‌گیرند. بلندگو سقفی روکار زیکو مدل CS22 یکی از معدود نمونه‌های بلندگو سقفی روکار محسوب می‌شود.

باند و اسپیکر سقفی توکار

برندهای مختلف تجهیزات صوتی، اقدام به تولید بلندگو سقفی توکار می‌کنند.

این بلندگوها می‌توانند در آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید، آژانس‌های هواپیمایی، مجموعه‌های ورزشی، گیم نت و کافی‌شاپ‌ها به آسانی نصب شوند. برای نصب اسپیکر سقفی توکار نیاز است تا برشی به اندازه این بلندگو روی سقف ایجاد شود. شرکت‌‌های تولید کننده این نوع بلندگو به فکر استخرها و مجموعه‌‌های آبی نیز بوده‌اند. اگر می‌خواهید بلندگو برای استخر و مجموعه آبی تهیه کنید، بلندگو سقفی ضد آب بهترین گزینه برای شماست.

از آنجایی که اسپیکر سقفی، باعث می‌شود صدا به صورت یکنواخت پخش شود، می‌توانید با نصب آن در و دیگر اماکن، رضایت مشتریان بیشتری را به خود جلب کنید.

یکی از رایج ترین انواع اسپیکر سقفی، نوع بلوتوث دار آن است. با استفاده از این محصول، می‌توانید از اسپیکرهای سقفی استفاده کنید که روی خودشان آمپلی نیز دارند (از نوع اکتیو محسوب می‌شوند). اسپیکر سقفی معمولی را نیز می‌توان خیلی آسان، تبدیل به نوع بلوتوث دار کرد، کافیست در هنگام نصب، یک برد پشت باند سقفی نصب شود.

در برخی از باندهای سقفی بلوتوث دار، امکان پخش موسیقی توسط موبایل وجود دارد و با استفاده از آن، خیلتان بابت سیم کشی نیز راحت خواهد بود.

آمپلی فایر بلندگو سقفی

در صورتی که می‌خواهید اقدام به نصب اسپیکر سقفی نمایید، نیاز به آمپلی فایر خواهید داشت. با توجه به تعداد و کاربردی که از بلندگوی خود انتظار دارید، نوع آمپلی فایر مورد نیاز شما نیز متفاوت خواهد بود.

هر آمپلی فایر اسپیکر سقفی، توان و وات خروجی خاصی دارد، برای مثال اگر 10 بلندگوی 200 وات یا 5 بلندگوی 40 وات داشته باشید، نیاز به آمپلی فایر 200 واتی خواهید داشت.

همچنین تعداد میکروفون‌های مورد نیاز می‌تواند در خرید این محصول کمک کند. برای مثال، رستورانی که میکروفون پیجینگ و میکروفون‌هایی برای اجرای زنده نیاز داشته باشد، نیاز دارد تا آمپلی تهیه کند تا به تعداد مورد نیاز، خروجی میکروفون داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل