رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان

اصفهان | اهدای خون | تاسوعا و عاشورا

رشد ۸ درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای ۱۴۰۳ در اصفهان

به گزارش سرخط نیوز از اصفهان، کیان دهراب‌پور اظهار کرد: هفت مرکز ثابت انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در استان اصفهان فعال بود.

وی با بیان اینکه بیشترین اهدای خون در این ۲ روز پس از خمینی‌شهر و اصفهان به ترتیب در شهرستان‌های کاشان، خوانسار و گلپایگان ثبت شده است، افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در خمینی شهر ۴۶۰ نفر و در مرکز خواجوی شهر اصفهان ۴۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به مراجعه دو هزار و ۵۴۲ نفر به مراکز اهدای خون اصفهان در روزهای تاسوعا و عاشورا، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۱۷۶ نفر روز تاسوعا به هفت مرکز خونگیری در استان مراجعه کردند و ۹۷۲ نفر از بین آنها موفق به اهدای خون شدند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۳۶۸ نفر نیز روز عاشورا به این مراکز مراجعه کردند که یکهزار و ۱۵۸ نفر آنها اهدای خون داشتند.

دهراب‌پور با اشاره به اینکه ۵۷.۵۹ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان مستمر هستند و حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می‌کنند، ادامه داد: اهدای خون در تاسوعا و عاشورای امسال در استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پویش سراسری «اهدای خون، فرهنگ حسینی» گفت: میزان ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر ۲ هزار و ۵۱۸ واحد معادل ۶.۲ روز است.

گفتنی است در استان اصفهان بیش از یک هزار ‌و ۵۰۰ بیمار تالاسمی، بالغ بر یک هزار بیمار هموفیلی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی به صورت ماهانه و هفتگی نیازمند دریافت خون هستند.

46