اقتصادی

ساخت مسکن در گیلان با تاکید بر حفاظت از اراضی حاصلخیز انجام شود

سرخط نیوز/گیلان استاندار گیلان، با بیان اینکه اقتصاد بخش عمده‌ای از مردم استان بر مبنای کشاورزی و تولیدات دامی است، گفت: حفاظت از اراضی استان اولویت دارد، اما نیازمند تامین مسکن برای اقشار مردم به ویژه جوانان هستیم.

اسدالله عباسی امروز، ۲۷ خردادماه در شورای مسکن استان گیلان، بر برگزاری تورهای رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تاکید و تصریح کرد: متقاضیان مسکن باید پیشرفت فیزیکی کار را ببینند و امیدوار شوند.

وی نهضت ملی مسکن را یکی از عملکردهای مثبت دولت سیزدهم دانست که باید گفته شود و اظهار کرد: وظیفه داریم که اقدامات دولت شهید رئیسی را برای مردم بازگو کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به محدودیت زمین در استان جهت ساخت مسکن، تصریح کرد: شرایط اقلیمی و زمین شناسی گیلان موجب کندی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده و هزینه آماده‌سازی را نسبت به سایر استان‌ها افزایش داده است.

عباسی با بیان اینکه آماده‌سازی و تحکیم بستر و شمع کوبی و… در گیلان زمان‌بر و هزینه‌بر است، تاکید کرد: نیازمند تامین اعتبار ویژه برای اجرای پی در پی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم تا متقاضیان این هزینه را پرداخت نکنند.

وی با اشاره به حاصلخیزی خاک گیلان و وجود عرصه‌های ارزشمند جنگلی و ساحلی و زراعی، گفت: اقتصاد مردم گیلان مبتنی بر کشاورزی و تولیدات دامی است و لذا حفاظت از اراضی استان اولویت دارد، اما نیازمند تامین مسکن برای اقشار مردم به ویژه جوانان هستیم.

استاندار گیلان خواستار شناسایی اراضی مستعد مسکن سازی در استان و تصویب در شورای مسکن شد و گفت: گیلان استانی با ظرفیت‌های فراوان گردشگری است اما اولویت تخصیص زمین با مسکن است.

وی همچنین بر ارتفاع‌سازی و مولدسازی دستگاه‌های اجرایی در راستای نهضت ملی مسکن تاکید و بیان کرد: آمادگی داریم بخشی از اراضی مربوط به نهادهای حاکمیتی را خریداری کنیم، زیرا ساخت مسکن را تکلیف قانونی خود می‌دانیم.

عباسی اولویت تخصیص زمین در مرکز استان را با متقاضیان بومی همین شهر دانست و خاطرنشان کرد: شهرداران و شوراهای شهر زمین‌های مناسب و بافت‌های فرسوده را شناسایی و تعیین تکلیف کنند.

وی خواستار افزایش سهم بازآفرینی شهری شد و بیان کرد: شهرداران برای بازآفرینی و احیاء بافت‌های فرسوده فعال‌تر شوند.

استاندار گیلان به اهتمام شهید رئیسی در جلسات شورای عالی مسکن اشاره کرد و متذکر شد: مسئله مسکن هشت سال در کشور معطل بود و از سال ۱۴۰۱ شروع عملیاتی ساخت مسکن را آغاز کردیم که در این راستا فرصت‌های شغلی خوبی نیز ایجاد شده است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.