لباسشویی چرا نمیچرخه؟

اگر ماشین لباسشویی جدید یا قدیمی شما در حالت آبکشی و خشک نمی چرخد، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید خودتان آن را اجرا کنید. اولین کاری که باید انجام دهید وقتی ماشین لباسشویی نمی چرخد ​​یا تخلیه نمی کند (چه درب از بالا باز شود یا از جلو)، انجام یک تنظیم مجدد سخت است. این کار باید قبل از جدا کردن قطعات یا پانل انجام شود تا از سالم بودن برد کامپیوتر اطمینان حاصل شود. برای اینکه خودتان ماشین لباسشویی را تعمیر کنید،با نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش همراه باشید.

لباسشویی

برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

گاهی اوقات کنترل ماشین لباسشویی (برد الکترونیکی) کد اشتباهی را به موتور می فرستد، به عنوان مثال:

نقص سنسور ماشین لباسشویی

بار ماشین لباسشویی نامتعادل

مشکل برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

برای انجام یک تنظیم مجدد کامل، ماشین لباسشویی را با دقت از دستگاه جدا کرده و یک دقیقه صبر کنید. بعد از یک دقیقه ماشین لباسشویی را به برق وصل کنید. سپس درب ماشین لباسشویی را شش بار در 12 ثانیه باز و بسته کنید تا سیگنال ریست به همه طرفین ارسال شود. (این یک راه حل متداول است که اکثر تعمیرکاران از آن استفاده می کنند – در حدود 50 درصد ماشین لباسشویی ها کار می کند.) هنگامی که فرآیند تنظیم مجدد کامل شد، ماشین لباسشویی را بدون شستشو و یک چرخه کوتاه روشن کنید. بررسی کنید که ماشین لباسشویی برنامه را به طور عادی اجرا می کند. اگر ماشین لباسشویی به درستی کار کند، با راه اندازی مجدد آن مشکل حل می شود. اگر نه، تکنیک‌های عیب‌یابی و دلایل مشکل را در زیر ببینید.

میکرو سوئیچ درب ماشین لباسشویی

اگر ریست مشکل را برطرف نکرد، ممکن است میکروسوئیچ درب مشکل داشته باشد. ماشین‌های لباسشویی اگر میکروسوئیچ درب معیوب داشته باشند، برنامه چرخش را شروع نمی‌کنند. برای بررسی صحیح، باید میکروسوئیچ درب را جدا کنید. میکروسوئیچ درب داخل محفظه ماشین لباسشویی در کنار چارچوب در قرار دارد. نحوه جدا کردن میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی در مدل های مختلف متفاوت است، بنابراین به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که قبل از کار، دوشاخه را از فریزر خارج کنید.

میکروسوئیچ در را از برق نکشید و با مولتی متر تست کنید. به این ترتیب وقتی کلید فشار داده می شود باید مدار بسته شود یعنی جریان ایجاد شود و اگر کلید فشار داده نشود جریان قطع شود. اگر میکروسوئیچ به درستی کار نمی کند، آن را تعویض کنید. سوئیچ میکروفون درب را بردارید و با مراجعه به فروشگاه قطعات، یک کلید میکروفون درب جدید تهیه کنید. اگر درب بازکن درست کار می کند، به مرحله بعد بروید.

انواع مدل مایکروفر درب ماشین لباسشویی
لباسشویی
سوئیچ برای کنترل فشار و سطح آب (هیدرواستات)

یکی دیگر از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی رخ می دهد، خرابی کلید فشار و کنترل سطح آب (هیدرواستات) است. هنگامی که این قسمت آسیب می بیند، پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی کار می کند اما نمی چرخد ​​و همچنین زمانی که آب داخل ماشین لباسشویی سرریز می شود. می توانید با برداشتن دو پیچی که پوشش بالایی را در جای خود نگه داشته اند، آن را بررسی کنید. وقتی آن را بردارید، شیر کنترل سطح آب را خواهید دید.

برای بررسی، لوله پلاستیکی متصل به آن را پیدا کنید. شیلنگ پلاستیکی را از کلید سطح آب خارج کرده و آن را باد کنید. اگر شیلنگ با ذرات رسوب یا گرد و غبار پوشیده شده است، شلنگ را بشویید. اگر هیدرواستات آسیب دیده یا سوخته است، باید تعویض شود. برای تعویض این هیدرواستات، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید زیرا بین مدل ها متفاوت است.
برای تعمیر ماشین لباسشویی با پایدار سرویس تماس بگیرید.
تسمه موتور ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی تسمه موتور به مخزن لباسشویی متصل می شود. هنگامی که ماشین لباسشویی کار نمی کند، تسمه را از نظر آسیب، سایش، کشیدگی یا حتی شل بودن بررسی کنید. اگر کمربند خوب است، فولی را بررسی کنید.

همچنین مخزن را با دست بچرخانید تا ببینید آزادانه و راحت جریان دارد یا خیر. استفاده از تسمه لباسشویی بسیار مهم است، به عنوان مثال اندازه، طول و عرض به ماشین لباسشویی کمک می کند تا مطابق طراحی کار کند. اگر تسمه بیش از حد بلند باشد، لغزش تسمه از چرخش آن در اطراف مخزن پر جلوگیری می کند.

دستگاه نظافت

اگر ماشین لباسشویی نچرخد، ممکن است مشکل از شکستن محور تخلیه باشد یا یاتاقان های ماشین لباسشویی بلبرینگ ها را گرفته و در جای خود سفت می شوند. و قابلمه داخل ماشین لباسشویی حتی با دست نمی چرخد.

دلیل کندی چرخش ماشین لباسشویی

دلیل کندی چرخش ماشین لباسشویی: اگر ماشین لباسشویی مثل قبل نمی چرخد، اگر متوجه شدید که نسبت به قبل کمی کندتر یا کندتر می چرخد، ممکن است 2 دلیل داشته باشد: 1_ شل شدن تسمه: آسیب یا شل شدن ماشین لباسشویی. تسمه باعث می شود که تسمه به طور کامل درگیر نشود و محفظه ماشین لباسشویی باید به آرامی بچرخد.

2- خرابی خازن ماشین لباسشویی: اگر خازن راه اندازی موتور ماشین لباسشویی خراب باشد گاهی حتی نمی تواند محفظه لباسشویی را بچرخاند. با تعویض خازن حل می شود.