اجتماعیبرترین های کسب و کار

چرا ماشین لباسشویی اتصالی برق دارد؟

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی و نیاز به تعمیر لباسشویی بوش تهران می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به این دلایل می پردازیم. از این دلایل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اتصال نادرست سیم ارت: می تواند این مشکل به علت اتصال نادرست سیم ارت لباسشویی به زمین باشد که این مشکل سبب می شود که در بدنه ی ماشین لباسشویی جریان برق به وجود بی آید.
  • خرابی هیتر : دلیل دیگر می تواند فرسودگی هیتر یا المنت باشد که خطر برق گرفتگی را برای فرد ایجاد می کند. خرابی هیتر یا المنت یا از کار افتادن آن ها (این قطعه های در دستگاه کار تولید گرما را انجام می دهند) باعث می شود اتصالی بین قطعه با آب به وجود بیاید و در نهایت جریان برق وارد بدنه می شود.
  • اتصال خازن پارازیت گیر: همچنین ممکن است که خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی دچار اتصالی شده باشد و یا در سیم پیچی اتصالی به وجود بیاید که سبب می شود جریان برق وارد بدنه ی ماشین لباسشویی شود.
  • نیم سوز شدن موتور: دلیل دیگر این است که موتور لباسشویی نیم سوز شده باشد و به این دلیل برق را به بدنه منتقل می کند.
  •  رطوبت بدنه : در آخر این مشکل ممکن است به این دلیل باشد که بدنه و زیر ماشین لباسشویی خیس است که باعث می شود اتصالی در جریان برق به وجود بیاید.
  • اتصال گراند به لوله آب: دستگاه هایی مانند ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی یک سیم کشی مخصوص دارند به نام گراند که این سیم ختما باید به لوله ی فاظلاب و یا ستون آهنی خود ساختمان متصل شود، و این نکته وجود دارد که این سیم به هیچ عنوان نباید به لوله آب متصل شود زیرا باعث می شود جریان برق به بدنه ی ماشین لباسشویی وارد شود.
  • نشتی آب: یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث وجود برق در بدنه ی ماشین لباسشویی می شود نشتی آب است، در حالی که این موضوع بسیار مهم است اما بسیاری از کاربران به ان توجه نمی کنند(دلیل مورد توجه قرار دادن این موضوع این است که نشتی آب برق گرفتگی را افزایش می دهد) باید نشتی را از بین ببرید تا جریان برق وارد بدنه ی ماشین لباسشویی نشود.
  • سیم کشی معیوب: به این موضوع نیز در بالا اشاره کردیم، سیم کشی دستگاه باید به درستی متصل شده باشد و هیچ عیبی نباید داشته باشد زیرا باعث ورود جریان برق به بدنه ماشین لباسشویی می شود. به همین دلیل توصیه ی ما این است که سیم کشی دستگاه را با دقت بررسی کنید و اگر دیدید که روکش سیم ها از بین رفته است این موضوع می تواند باعث وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی باشد و در این شرایط با تعویض سیم کشی این مشکل حل می شود.
  • خرابی موتور: همان طور که اشاره کردیم در برخی مواقع امکان دارد که موتور نیم سوز شود و همچنین به بدنه هم متصل باشد. که در این صورت هم بدنه ی ماشین لباسشویی برق خواهد داشت و اگر اونو لمس کنیم ممکنه آسیب ببینیم پس توصیه ی ما در این موقعیت این است که از یک تکنسین معتبر کمک بگیرید تا مشکل ماشین لباسشویی شما را حل کند البته که کاری که در این شرایط مشکل را حل می کند تعمیر موتور و یا در شرایطی که با تعمیر مشکل حل نمی شود با تعویض.
  • خرابی پریز برق: در برخی موارد برق داشتن بدنه ی ماشین می تواند دلیل خیلی ساده ای داشته باشد پس در این شرایط دیگر موردی را که باید بررسی کنید پریز برق است، حتما پریز را چک کنید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کنید. اگر پریز را چک کردید و متوجه شدید که پریز خراب است پریز را تعویض کنید و یا می توانید برای روشن کردن از ماشین لباسشویی از یک پریز دیگر استفاده کنید. (حتما به سالم بودن پریزی که دستگاه را به آن متصل می کنید دقت کنید که دستگاه شما دچار مشکل نشود.
  • خرابی دو شاخه: همچنین دلیل دیگری که می تواند باعث بروز این مشکل شود (برق داشتن بدنه ی ماشین لباسشویی) خرابی دو شاخه ی دستگاه می باشد. دقت داشته باشید اگر این قطعه خراب شود و یا دچار زنگ زدگی شود بسیار می تواند خطر آفرین باشد پس در این شرایط حتما باید اقدام به تعویض دو شاخه کنید (هم چنین خرابی و یا از بین رفتن روکش سیم ها نیز مشکل ایجاد می کند) که در این شرایط باید کابل و همچنین دو شاخه ی خراب را با قطعات نو و سالم تعویض کنید.

تعمیر لباسشویی بوش | تعمیر لباسشویی بوش در شمال تهران | تعمیر لباسشویی بوش در غرب تهران

راهکارهای مواجهه با خطر

دقت داشته باشید اگر یک زمان هنگام تعمیر جاروبرقی بوش و یا لباسشویی با هر گونه احساس برق گرفتگی و شوک الکتریکی رو به رو شدید در وهله اول باید دو شاخه ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا از خطرات احتمالی بعدی نظیر برق گرفتگی های شدید و یا قطعی کل برق و حتی آتش سوزی جلوگیری شود.

 گاهی وقت ها به علت از بین رفتن روکش قسمت هایی از سیم کشی ماشین لباسشویی عمل اتصال به بدنه، اتصالی و در نهایت احتمال آتش سوزی بالا می رود، در نتیجه بعد از کشیدن دو شاخه ماشین لباسشویی از پریز برق روکش سیم اصلی و دو شاخه ماشین لباسشویی خود را از نظر سالم بودن برسی کنید، همچنین از سالم بودن پریز و سیم کشی برق محل اطمینان حاصل کنید و در نهایت برای رفع مشکل از کارشناسان مربوط کمک بگیرید.

از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان های مرطوب و خیس خودداری کنید مثلا در مکان هایی مانند حمام کنار سینک ظرفشویی و مکان های این چنین که مرطوب هستند. یک نکته ی دیگر که حتما باید به آن توجه کنید این است که بهتر است برای دوشاخه ماشین لباسشویی از محافظ استفاده کنید  و به هیچ وجه از سه راهی ها و سیم های سیار  غیر معتبر استفاده نکنید.

همچنین زمانی که متوجه شدید بدنه ی ماشین لباسشویی برق دارد دو شاخه ی آن را از برق خارج کنید و بهترین کار این است که با نمایندگی های معتبر تماس برقرار کنید. در این صورت افراد متخصص ابتدا ماشین لباسشویی را عیب یابی می کنند و زمانی که دلیل برق دلیل برق داشتن ماشین لباسشویی را فهمیدند مشکل را برطرف می کنند و اگر نیازی به تعویض قطعه بود آن را تعویض می کنند. (تا وقتی که تمامی فرایند تعمیر ماشین لباسشویی تمام نشده آن را به برق متصل نکنید).

همچنین این موضوع را باید مورد توجه قرار دهید که ماشین لباسشویی قطعات بسیاری دارد که اختلال در هر یک از آن ها می تواند منجر به ایجاد مشکل شود و از این رو دلایل مختلفی وجود دارد که باعث برق داشتن بدنه ماشین لباسشویی می شوند.

نکاتی که بهتر است رعایت کنید تا با این مشکل رو به رو نشوید در قدم اول این است که هنگام خرید ماشین لباسشویی از سلامت کامل دستگاه اطمینان پیدا کنید و همچنین در قسمتی که قرار است ماشین لباسشویی را قرار دهید چک کنید ببینید آن مکان مرطوب نباشد و همچنین پریزی که قرار است ماشین لباسشویی را به آن متصل کنید چک کنید ببینید آیا سالم است یا نه.

نکته: حتما در این شرایط ها به این موضوع دقت کنید که اگر کار تخصصی بود حتما به یک فرد تکنسین بگویید تا آن را انجام دهد زیرا ممکن است اگر یک فرد بدون دانش اقدام به این کار بکند دستگاه مشکل بزرگتری پیدا کند. همچنین حتما باید از وسایل ایمنی برای این کار استفاده کنید و موارد ایمنی را نیز رعایت کنید.