معرفی و بررسی بروکر اپوفایننس

بروکر اوپو فایننس Opofinance یکی از بروکرهای جدید بازار فارکس است که از سال 2020 فعالیت خود را بعنوان یک شرکت کارگزاری شروع کرده است. معامله گران در ایران می توانند با اوپو فایننس، به طیف متنوعی از ابزارهای معاملاتی از جمله فارکس، CFD و ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند. دفتر مرکزی این بروکر اپوفایننس در جزایر سیشل واقع شده است و بعنوان یکی دیگر بروکرهای آف شور که به ایرانیان خدمات ارائه می دهد شناخته شده است. بروکر اوپوفایننس دارای رگوله FSA جزایر سیشل را دارد که به نام FSA seychelles شناخته می شود و با این رگوله به کاربران ایرانی خدمات مالی ارائه می دهد.

از خصوصیات این بروکر فارکس می توان به پشتیبانی فارسی زبان، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال بصورت قراردادهای CFD و ارائه دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 و 5 اشاره کرد. در اینجا به بررسی بروکر اوپو فایننس “Opofinance” خواهیم پرداخت و روش ثبت نام در این بروکر فارکس و مراحل اهراز هویت در آن را شرح خواهیم داد.

بروکر اوپو فایننس دو پلتفرم معاملاتی MetaTrader 5 (MT5) و Meta Trader4 (MT4) را برای ارائه خدمات معاملاتی استفاده می کند. این دو پلتفرم به طور گسترده در صنعت معاملات فارکس و CFD استفاده می شود و ابزارهای نموداری قوی، اندیکاتورهای تکنیکال و قابلیت های معاملات الگوریتمی را ارائه می دهد. برای دانلود متاتریدر 4 و 5 از این لینک می توانید استفاده نمایید.

متاتریدر 4 (MT4) یک پلتفرم معاملاتی الکترونیکی بسیار تحسین شده و کاربرپسند است که توسط معامله گران و سرمایه گذاران در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرد. MT4 که توسط نرم افزار MetaQuotes توسعه یافته است، مجموعه ای جامع از ابزارها را برای معامله ابزارهای مالی مختلف، از جمله جفت ارز، کالاها و شاخص ها ارائه می دهد. MT4 که به دلیل استحکام و تطبیق پذیری خود شناخته شده است، قابلیت های نمودارگیری پیشرفته، ابزارهای تحلیل فنی و معاملات خودکار را از طریق مشاوران متخصص (EAs) ارائه می دهد.

MetaTrader 5 یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته است که به عنوان پایه فناوری برای معاملات شرکت STP عمل می کند. MT5 با رابط کاربر پسند، داده های بازار در زمان واقعی و ابزارهای تحلیلی جامع، منابع لازم را برای حرکت و موفقیت در چشم انداز مالی همیشه در حال تحول در اختیار معامله گران قرار می دهد.

بروکر اوپوفایننس پلتفرم معاملاتی cTrader را نیز به پلتفرم های خود اضافه کرده است. cTrader یک پلت فرم معاملاتی جامع و نوآورانه است که برای معاملات فارکس و CFD (Contract for Difference) طراحی شده است. cTrader که توسط Spotware توسعه یافته است، یک رابط کاربر پسند با ویژگی های پیشرفته معاملاتی ارائه می دهد که آن را به یک انتخاب محبوب در بین معامله گران تبدیل می کند. معامله گران می توانند سفارشات را به سرعت اجرا کنند، به طیف گسترده ای از ابزارهای مالی دسترسی داشته باشند و از قابلیت های معاملات الگوریتمی بهره مند شوند. این پلتفرم همچنین بر شفافیت با ارائه قیمت‌گذاری سطح دوم و یک رابط کاربرپسند برای مبتدیان و معامله‌گران با تجربه تاکید می‌کند. cTrader با تمرکز بر سرعت، کارایی و تجربه کاربری، جایگاهی در فضای رقابتی پلتفرم‌های معاملات آنلاین ایجاد کرده است.

 بررسی امنیت و رگولاتوری در بروکر اپوفارکس

با توجه به اطلاعات موجود در وبسایت بروکر اپوفارکس، می‌توان به این نتیجه رسید که این بروکر از طرف نهادهای ناظر در فارکس، رگوله نشده است. با این که این بروکر در سنت وینسنت ثبت شده است اما حتی رگولاتوری یا مجوز نهاد مربوط به آن را ندارد. پس ثبت شدن در این مکان به معنای گرفتن مجوز فعالیت در فارکس نیست.

البته اپوفارکس در وبسایتش از نام خود با عنوان یک بروکر رگوله یاد کرده است. با این حساب طبق ادعای خود بروکر می‌توان رگوله FSA که جز رگوله‌های آفشور است را جز مجوزهای آن در نظر گرفت. البته باید گفت که اپوفارکس به هنگام نام بردن از FSA‌ از کلمه رگوله (Regulated by) استفاده نکرده است.

بررسی بیمه مسئولیت در بروکر اپوفارکس

طبق اطلاعات موجود در وبسایت اپوفارکس، این بروکر به عضویت کمیسیون مالی درآمده است. کمیسیون مالی، نهادی است که از سرمایه مشتریان در برابر هر گونه مشکلی از طرف بروکرها محافظت می‌کند. این کمیسیون سرمایه مشتریان را تا سقف 20000 یورو بیمه می‌کند.

بررسی کارمزد در بروکر اپوفارکس

به صورت کلی میزان کارمزدها در بروکر اپوفارکس نسبتا زیاد است. این کارمزدها در سه شکل اسپرد، کمیسیون و بهره شبانه از مشتری دریافت می‌شوند.

بررسی نمادهای معاملاتی در بروکر اپوفارکس

همان طور که پیشتر نیز گفتیم، طبق اطلاعات موجود در سایت این بروکر، اپوفارکس بیش از 300 نماد معاملاتی مختلف در دسته بندی‌های مختلف ارائه می‌کند. با استفاده از شکل زیر می‌توانید این نمادها را مشاهده کنید.

حساب اسلامی بروکر Opofinance

بروکر اپو به کاربران خود این فرصت را می‌دهد که برای حساب‌های اسلامی و بدون سواپ درخواست ارسال کنند. این نوع حساب‌ها، که با اصول اسلامی مطابقت دارند، سواپ یا هزینه‌های شبانه را اعمال نمی‌کنند و به کاربران امکان می‌دهند تا معاملات خود را بدون نگرانی از بهره شبانه انجام دهند. لازم به ذکر است که تمامی حساب‌های این بروکر به جز حساب ECN Pro، قابلیت تبدیل شدن به حساب‌های بدون سواپ را دارند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این ویژگی برای مدت محدودی از زمان، تا 14 روز، فعال است و پس از آن، شرایط معاملاتی ممکن است تغییر کند.

سوشیال ترید در بروکر اپوفایننس

بروکر اپوفایننس با ارائه پلتفرم نوآورانه سوشیال ترید، فرصت منحصر به فردی را برای کسانی که به دنبال کپی کردن استراتژی‌های تریدرهای حرفه‌ای هستند، فراهم می‌کند. در این پلتفرم، با حداقل سپرده‌ای معادل ۲۰۰ دلار، شما می‌توانید به راحتی معاملات تریدرهای باتجربه را دنبال و کپی نمایید، بدون اینکه هیچ کمیسیونی برای معاملات پرداخت کنید.

اپوسوشیال ترید، با ارائه اسپردهای شناور که از ۲/۵ پیپ آغاز می‌شوند، امکان انعطاف‌پذیری و سازگاری را در استراتژی‌های معاملاتی فراهم می‌آورد. این ویژگی‌ها، به همراه قابلیت انتخاب و کپی استراتژی‌های متنوع، سوشیال ترید این بروکر را را به یک ابزار قدرتمند برای تریدرهایی تبدیل می‌کند که به دنبال رشد و توسعه مهارت‌های معاملاتی خود هستند.

خروج از نسخه موبایل