هرمزگان رتبه اول توسعه آموزش های مهارت محور در کشور را کسب کرد 

هرمزگان

هرمزگان رتبه اول توسعه آموزش‌های مهارت محور در کشور را کسب کرد 

سرخط نیوز/هرمزگان مهدی دوستی استاندار هرمزگان با اشاره به رتبه اول کشوری در ادامه روند کاهش نرخ بیکاری استان در دو فصل اخیر هدف گذاری  سال آینده را رساندن نرخ بیکاری به رقم ۵ درصد اعلام کرد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان سه شنبه شب ۱۷ مهرماه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان گفت: تصویب و بازنگری طرح جامع جزیره هرمز انجام شد و با این اقدام مشکلاتی که مردم در رابطه با خط حریم ۶۰ متری داشتند مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم گیری شورای توسعه استان درخصوص ۲۱ طرح اقتصادی مردمی افزود: این طرح ها می تواند برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال داشته باشد و باتوجه به آخرین آمار رسمی اعلام شده برای نخستین بار  نرخ بیکاری استان هرمزگان در دو فصل بهار و تابستان امسال تک رقمی شده و دست یابی به این مهم حاصل تلاش جمعی همه دستگاه های اجرایی بوده است.

استاندارهرمزگان همچنین به نرخ ۲۰ درصدی بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۰ اشاره و بیان داشت: در سال گذشته این نرخ به حدود ۱۱ درصد رسید و این روند کاهشی امسال  به ۸.۷ درصد رسیده است.

وی افزود: بر اساس اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با ۲.۸ درصد کاهش رتبه اول کاهش نرخ بیکاری را در کشور کسب کرده است و تعداد بیمه بگیران بیکاری استان نیز ۳۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

دوستی تصریح کرد: روند کاهش نرخ بیکاری در استان حتما باید تداوم داشته باشد و از این رو باید تلاش کنیم تا نرخ بیکاری در سال آینده به ۵ درصد برسد ضمن اینکه از این پس باید تمرکز بیشتری روی افزایش سطح اشتغال بانوان و دانش آموختگان داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش هرمزگان در سطح کشور نیز  گفت: امسال حدود ۵۴ درصد از دانش آموزان استان در رشته های مهارت محور مشغول به تحصیل شده اند که از این حیث نیز استان حائز رتبه نخست در کشور شده است و ضرورت دارد در تداوم این مسیر برای تطبیق بیشتر سرفصل های درسی با نیاز صنعت و باز کردن مسیر ادامه تحصیل هنرجویان برنامه ریزی شود.

دوستی نداشتن آمار دقیق در حوزه کشاورزی را یکی از ضعف های کشور دانست و گفت: از آبان ماه سرشماری بخش کشاورزی در استان آغاز خواهد شد که ضرورت دارد همه فرمانداران بخشداران دهیاران و کشاورزان در این طرح همکاری لازم را داشته باشند چرا که داشتن آمار دقیق به سیاست گذاری صحیح در حوزه کشاورزی کمک خواهد کرد.

تاکید بر پروژه های پیشران استان در حوزه های کشاورزی شیلات صنعت و معدن پیگیری اجرای طرح مولدسازی تداوم توسعه بندری استان تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن و تلاش برای افزایش کیفیت زیست شهری مردم از دیگر تأکیدات استاندار هرمزگان در این جلسه بود.

انتهای پیام